Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 19:11

Tietääkö kukaan että mitä ovat nämä mustat ontot pöntöt imukaulassa ja ilmanputsarin puolella? onko ne jotain kuristimia vai tuokone kenties lisää tehoa?? itsellä ei mitään hajua mitä ovat, joten olisi kiva tietää!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 20:11

deetee valdo kirjoitti:Tietääkö kukaan että mitä ovat nämä mustat ontot pöntöt imukaulassa ja ilmanputsarin puolella? onko ne jotain kuristimia vai tuokone kenties lisää tehoa?? itsellä ei mitään hajua mitä ovat, joten olisi kiva tietää!

Imukaulassa oleva on Yamahan oma boostbottle, tuo alavääntöä, vähän. Sama imupuolella, se on ilmanputsarin resonanssikotelo.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 22:26

villlee kirjoitti:Giannelli on aivan selvästi! ;) En osaa kyl sanoa, uuden vai vanhan mallin. Vakioputken alkukäyrä olisi paljon pidempi ja mutkaisempi.

Pääsuutin vaikuttaa liian isolta. Että voisiko se tehottomuus johtua siitä? Ottaako se kierroksia lämpimänä hyvin vai röpeltääkö/röpöttää/höpöttää? :D


Suuttimia oon kokeillu 350-400 välillä ja toi 390 toimii parhaiten. kyllähän se toki vähän röpöttää puolikaasulla ennen piikkiä (joka lienee normaalia?). Vaikka vaihtoehtojahan on toki paljon, mistä voi johtua ettei potki niin kuin pitäis... Ja kiertää tosi hyvin lämpimänä ihan vaihe silmässäkin ja ottaa huippuja. Vaikuttas pytyn puolella olevan jotain häikkää, koska pa säädin on säädetty ja kaasari suhtkoht kohillaan? Kansipahvit oon vaihtanu viime syksynä, jollon toiminut ihan samallailla ennen ja jälkeen vaihdon. Vai voisko mäntä vaan olla niin väljä? Mites tietääkö kukaan, että onko toi Athenan kitti muuten hyvä niinkun muihin kevareihin nähden? Vanhan omistajan mukaan tosta ois penkitetty 24kW :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.4.2013 8:48

Kyllä se suutin sitten on sopiva, jos kiertää ja ottaa piikkiä hyvin. Pitäisi 170cc:llä potkia jo aika hyvin. Kaverilla ku oli semmonen, niin ei voinut vakiopyttyä ja 170 pyttyä ees ajatella samana päivänä, oli ne väännöt aivan eri luokkaa. Eli pitäisi tt husset jäädä, jos kaikki olisi kunnossa. Ettei vaan vika olisi sittenkin putkessa, kun itselläni Giannelli oli melko tuhnu. :D Jos jollakin kaverillasi on Athenan(tai hätätapauksessa joku muu) tehari detsiin, niin kokeileppa sitä. ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

26.4.2013 12:20

villlee kirjoitti:Kyllä se suutin sitten on sopiva, jos kiertää ja ottaa piikkiä hyvin. Pitäisi 170cc:llä potkia jo aika hyvin. Kaverilla ku oli semmonen, niin ei voinut vakiopyttyä ja 170 pyttyä ees ajatella samana päivänä, oli ne väännöt aivan eri luokkaa. Eli pitäisi tt husset jäädä, jos kaikki olisi kunnossa. Ettei vaan vika olisi sittenkin putkessa, kun itselläni Giannelli oli melko tuhnu. :D Jos jollakin kaverillasi on Athenan(tai hätätapauksessa joku muu) tehari detsiin, niin kokeileppa sitä. ;)


Niin oon tässä aatellu että just Athenan tai Depin ostan :)

E: Niin siis kiertää kyllä hyvin mutta piikkiä ei melkein edes huomaa. Voiko vika olla vaikka kansipahveissa kun putkesta tulee PALJON valkoista savua kylmänä. Onhan se normaalia että kylmä kone savuttaa mutta näkisitpä vaan. Nesteitä ei tosin ole mielestäni kadonnut ainakaan paljoa. Vai voiko se vaikuttaa jos on kansi väärällä momentilla kiinni koska sen olen kiristäny vaan näppituntumalla koska en momenttiavainta omista? Ja mitenkäs, saako sen pakoaukonsäätimen asennettua sinne väärin päin? :D en nyt tarkota vaijereita vaan sitä koko palikkaa mikä sinne tungetaa. Oon kyllä säätänyt sen oikein ja servo toimii oikein hyvin. Mutta saako sen koko hommelin tungettua sinne väärinpäi ja jos saa niin vaikuttaako mitenkä :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.4.2013 0:35

Jes detsi elää :D Mutta yks pikku probleema on vielä, kansipahvi vuotaa vähä, mutta mahtaisko johtua siitä että meni vähän liikaa jäähdytysnestettä sinne säiliöön? Hiukan yli max rajan. Ei vuoda enää kovin paljoa (ei ilmesty enää pisaroita yms. maahan kun on pysähdyksissä), mutta jos vuotaminen ei lakkaa nii meniskö yamahan oma kansipahvi athenan 125 pyttyyn?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.4.2013 12:53

Tulen kädestä pitäen onnittelemaan jos sait sohlattua sen athenan kansipahvin pilalle! Ei sinne totta tosiaankaan käy muut kuin ne athenan omat paffit. Muutenkin tuo juttus on ristiriidassa vähän kaiken kanssa, siis millä tavoin liika neste (joka muutenkin poistuu paisariin ja sieltä runkoputken kautta ulos) ja kannen vuotaminen edes liittyvät toisiinsa....

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.4.2013 13:28

Pyydän anteeksi sekavaa tekstiä, mutta omaa puusilmäyttä oli, kun en huomannut kattoo runkoputkeen ja sieltähän se neste roisku kannen reunaan :nolo:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.4.2013 17:17

Uuden mallisessa dt:ssä paisarin ylivuotoletku ei mee runkoon niinku vanhanmallisessa. Ja vanhanmallisessa se letku on ihan rungon takaosassa niin ei se voi roiskua kanteen sieltä :roll:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

28.4.2013 18:08

Jostain se sinne runkoonki on päässyt :D Ainaki näyttää siltä et tosta lämpöanturin kohdasta tulee vähän nestettä (tiedä sitten jos siitä on roiskunu vähä sinne runkoonki). Uusi klemmari ainakin pitää laittaa ku se putken lähellä oleva klemmari vuotaa. Kannesta ei ainakaan muualta näytä vuotavan.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.4.2013 13:48

miten säädetään detsin pakoaukonsäädintä? en keksi muutakun vaijereiden kiristyksen, joten olis kiva saada tietää että pystyykö sitä jostakin säätämään kunnolla.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.4.2013 21:42

Mitenkä sais nopeesti ja helposti detsiin lisää vääntöjä alakierroksille kun toi fmf vetää aika korkeelta :D vai pitääkö laittaa giannelli takasin :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.4.2013 22:27

Näkyykö kuinka selkeänä erona kiihtyvyydessä ja huipuissa VM-Giannelli verrattuna kurittomaan vakioputkeen?
Yläpäähän kaipaisin vähän potkua... Tuo Giannelli ainut minkä viitsin ostaa, kun kerta suht. edullinen putkula.
Häipyykö kaikki väännöt alhaalta? YPVS käytössä kylläkin.

Lisäksi ajattelin vaihtaa tuon vanhan väljähkön männän Wossneriin ja porauttaa pytyn seuraavaan kokoon, sekä tehdä pyttykoron.
Saa nähdä tuleeko mitään eroa nuilla muutoksilla ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.4.2013 11:00

Jooh elikkäs, uudella männällä ajettu bout. 800kilsaa ja nyt taas tuppaa ongelmia.. pari sataa kilsaa pääs rullaamaan niin kipinä hävisi, korjaantu tulpanvaihdolla BR8ES tulppaan, jonka jälkeen rupes näyttelemään ylikuumenemisvaloa, tämäkin vika korjaantui BR9ES tulpan ostettua ja termarikin repästiin helvettiin.

Auta armias, että nyt on tullut taas käynnistysongelmat.. kylmänä hieman vaikeuksia saada käyntiin, mutta lämmintä konetta on melkein ihan turha startilla sahata, työntämiseks se menee.. niin ja eilen taas pilkahti ylikuumenemisvalo.

Tiedot; VM-Gianelli, tötsä veks, YPVS toimii, PS 270 ja tk on vakio, viimevuonna detsi lähti vaivatta käyntiin, pysyi tyhjäkäynnillä jne.. tosin silloin se oli väljä, joten pitäskö tk suutinta nyt lähteä suurentamaan ja vielä, että mitä nestettä detsi valuttaa koiranluiden välistä tulevasta ylivuotoletkusta?

Kiitos ja kumarrus, toivottavasti saatte selvää :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.4.2013 13:41

No ettei se neste vaan olis pensaa! Tai sitten se on jäähdytinnestettä. Jos se maistuu makealta niin se on jäähdytinnestettä. Kuulostaa vähän siltä että kaasarin säädöt on ainakin tyhjäkäynnin osalta ihan päin helvettiä, niin ja varmaan se pääsuutinkin on liian iso jos kerran tulpat hajoaa.