Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

13.6.2012 10:12

Aviiton kirjoitti:
antero123 kirjoitti:moeooo Onko kellään tietoa missä myytäisiin tarrasarjoja detsiin?


http://www.ddgraphics.co.uk/

KIITÄN!:-D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

13.6.2012 17:53

Onko muuten DT;ssä millä ketjujaolla ketjut? Tietoa ei löytynyt motot.netin infopuolelta... Käykö myös YZ rattaat suoraan kiinni?

Kiitos tuosta Aviitonin linkistä, kiinnosti itseänikin.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

13.6.2012 18:31

EDU96E kirjoitti:Onko muuten DT;ssä millä ketjujaolla ketjut? Tietoa ei löytynyt motot.netin infopuolelta... Käykö myös YZ rattaat suoraan kiinni?

Kiitos tuosta Aviitonin linkistä, kiinnosti itseänikin.
Orkkikset on 428. Jos haluaa 520 jaolla niin YZ rattaat käy suoraan kunhan on vuosmallin 96

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.6.2012 0:52

Jooh servohan se oli rikki. Avasin ja vähänaikaa funtsin nii eipä se näyttänyt mitenkään rikkoutuneelta, kolvaukset ja rattaat hyvässä kunnossa. Tiiä sit mitä siel itse moottorissa on, mutta sitten toiseen ongelmaan; mikä on ku ei detsi ei mee ku sen 100 suoralla? Vireinä gianellin putki, 270 ps ja sit ypvs lukittu yläasentoon. Kutosella ei vaan riitä puhtia kiertää edes piikille asti. Gianellin kaverina on kuitenkin vakioänkkä vaikuttaako tuo kuinka paljon? Vakioratastukset pitäisi olla.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.6.2012 18:06

Aviiton kirjoitti:Jooh servohan se oli rikki. Avasin ja vähänaikaa funtsin nii eipä se näyttänyt mitenkään rikkoutuneelta, kolvaukset ja rattaat hyvässä kunnossa. Tiiä sit mitä siel itse moottorissa on, mutta sitten toiseen ongelmaan; mikä on ku ei detsi ei mee ku sen 100 suoralla? Vireinä gianellin putki, 270 ps ja sit ypvs lukittu yläasentoon. Kutosella ei vaan riitä puhtia kiertää edes piikille asti. Gianellin kaverina on kuitenkin vakioänkkä vaikuttaako tuo kuinka paljon? Vakioratastukset pitäisi olla.

itelläni on samat virit lähes eikä omanikaan kule kun 105? perseestä' sanon minä..itsekkin mietin että missä vika

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.6.2012 20:43

:D

Tulipa ostettua tuo suutin kokoa 270, josko ei nyt kävisi niin laihalla, kuin ennen... Oli suutin 250 ja ei pystyny ajamaan yli 115km/h, kun rupes nykimään sen verran ja täyskaasukiihytyksissä booas. Varmaan nelaakin pitää hieman nostaa(?)

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.6.2012 21:23

Tuli tässä keskusteltua serkkupojan kanssa joka roplailee näitä ihan ammatikseen ja se vähän meinasi ettei itse alkaisi ihan heti neulan korkeutta muuttelemaan, koska se vaikuttaa kuitenkin jokseenkin vähän, eli aluksi kannattaa pääsuutin ja tyhjäkäynti suutin hoitaa oikeeseen kokoon ja vasta sitten neulaa säätää.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.6.2012 21:40

Juu kiitoksia paljon :) Luulis olevan TK-suuttimen kunnossa, kun käynnistyy kylmänä tokalla, lämpimänä ekalla ja käy noin 2min lämmittelyn jälkeen ihan hyvää tyhjäkäyntiä... Kohta näkee TK-suuttimen koon, kun irrottaa suuttimen ja vaihta sen ->270.

Lueskelimpa tuossa vanhoja testejä detsistä :D "Tehokas ja maastokelponen" pyörä on. Keula 600 XT tenerestä? (kö) :eek:

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.6.2012 22:34

On näissä vissiin jotain eroja näissä deeteissä. Itelläni on dt:ssä leiponu sylinteri paikollaan ( kolme syvää naarmua sylinterin kylessä), gianellin putki, 250 ps ja 30 tks, neula keskiasennossa, vakio välit ja tötsä pois ilmanputsarista ja noilla menee sen 135 km/h hikiseen. :eek: ja ny vielä hommasin uuden männä ja käyn porauttamassa pytyn ni saa nähä miten se sit naukasee :D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.6.2012 22:41

Hena]] kirjoitti:On näissä vissiin jotain eroja näissä deeteissä. Itelläni on dt:ssä leiponu sylinteri paikollaan ( kolme syvää naarmua sylinterin kylessä), gianellin putki, 250 ps ja 30 tks, neula keskiasennossa, vakio välit ja tötsä pois ilmanputsarista ja noilla menee sen 135 km/h hikiseen. :eek: ja ny vielä hommasin uuden männä ja käyn porauttamassa pytyn ni saa nähä miten se sit naukasee :D


Johan kuulostaa viisaalta ajaa leiponeella pytyllä 135km/h :roll: Perkkeles kyllä se hieman potuttaa kun 80 alueella saa vetää vitosella melkeen piikin tuntumassa ja kun kutoselle heittää niin aijai ku kierrokset ei jaksa nousta ja kun tuuli vielä nappaa kiinni nii hyytyy. Auttakee nyt avutonta detsikuskia, onko jossain vika vai mitä helsvettiä :(

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.6.2012 22:48

Oompa minä sillä jo 5 tonnia ajanu. Ei siinä muuta eroa oo ku kuuluu vaan semmonen kilinä sieltä sylinteristä :D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

15.6.2012 5:23

Noniiin mäntä otti sitte säätimeen kiinni. Mitä mäntää suosittelette mielellään n. 100e? Onko kellään kokemuksia tästä?. Mites jos vien sylinterin koneistamolle porautettavaksi, niin hoonaavatko sen myös lopuksi ja pyöristävät aukkojen reunat? Mitä olen ymmärtänyt niin parempi männänrenkaille noin. Voi ehdottella pk-seudulta koneistamoita. tattarisuo/tattariharju?

Ilmeisesti pitää sitä laippaa myös hioa, mutta mistä tiedän mikä on riittävästi? Ja onko vaihdeakselin stefan vaihto paha homma? :)

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

15.6.2012 13:57

Aviiton kirjoitti:
Hena]] kirjoitti:On näissä vissiin jotain eroja näissä deeteissä. Itelläni on dt:ssä leiponu sylinteri paikollaan ( kolme syvää naarmua sylinterin kylessä), gianellin putki, 250 ps ja 30 tks, neula keskiasennossa, vakio välit ja tötsä pois ilmanputsarista ja noilla menee sen 135 km/h hikiseen. :eek: ja ny vielä hommasin uuden männä ja käyn porauttamassa pytyn ni saa nähä miten se sit naukasee :D


Johan kuulostaa viisaalta ajaa leiponeella pytyllä 135km/h :roll: Perkkeles kyllä se hieman potuttaa kun 80 alueella saa vetää vitosella melkeen piikin tuntumassa ja kun kutoselle heittää niin aijai ku kierrokset ei jaksa nousta ja kun tuuli vielä nappaa kiinni nii hyytyy. Auttakee nyt avutonta detsikuskia, onko jossain vika vai mitä helsvettiä :(


Aika jännä juttu, jos on noin vähän vääntöö... Omalla detsillä voi ajaa kutosella vaikka 80 km/h matkavauhtia, eikä hyydy ylämäkeenkään ja lähtee siitä vielä vääntään kohtuu hyvi...


Paljonko saa lisää kiihtyvyyttä sataseen jos lyhentää välityksiä vaikka 1-2p edessä? Jos nyt mene 9-10s 0-100km/h...?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

15.6.2012 16:19

vaihoin tossa 50km sitten männän ja porautin pytyn, sitte tossa pääs ajamaan no pääsin joku sellasen 30km ja kone vaan sammu, sitte lähti samantien ku koitti käynnistää ja pysty ajamaan taas? kaikki toimii normaalisti mut sitten kun kone lämpee nii se sammuu vaa, ei niiku mitää hajuu et mikä täs oikee on.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

15.6.2012 18:10

Juuri ennen kun sammuu niin taitaa kuulua semmonen vahvistuva sirinä? Vika luultavasti männänrenkaissa jotka ovat jostain syystä pahoittaneet mielensä.