Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.7.2012 20:31

Wiltunik kirjoitti:Mistäköhän mahtaa johtua että ei mee 3 isommalle :eek: ku kävin enskaamassa ja pari kertaa ihan tasasella kaaduin ja tuli semmoinen lyhyt tien pätkä niin ei vaihtunu 3 isomalla,, sen jälkeen mopo autoon ja en oo kokeillu nytten. Kertokaa hyvät ihmiset jos tiiätte

Varmaan vaan vaihdeakseli päässy nousemaan vaihderummulta, kytkinkoppa irti ja akseli paikoilleen.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.7.2012 21:49

keedoksiee, onko vaarallista ajella tolleen?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.7.2012 22:11

On se ainakin sillon jos joku mopopoika lähtee kisuamaan ;) , ite en ajais vaan suosiolla avaisin sen kytkinkopan ja pistäisin HETI paikoilleen ennen kuin lähden ajamaan.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.7.2012 23:30

kiitosta. Lähinnä sitä että uskaltaako tuota enää talliin ajaa taikka käydä testaamassa onko käytös muuttunu. vaikka mopopoika oliki niin tuolla lussulla ihan 1 sija tuli :roll:

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

15.7.2012 6:54

Mikäs olis paras tehari detsiin johtokikan kanssa, ylävetonen putki, tulis vähän huippuja, mutta kiityykin, aikalailla ylävetonen, dep olis muutenki nätti, missä kierroksilla pyörii depin/arrowin tehoalue? Ja mimmoinen kinnitys depissä on pyttyyn, kattoin et oli jousilla, mut onko kuvat suuntaa antavi? :D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

15.7.2012 21:21

Kohtapuoliin alkais kevarikortti poltteleen taskussa, niin tuo dtn hankkiminen ois aikeissa, joten ajattelin kysyä että miten pitkä männänvaihto väli on athenan 125 pytyssä? Ja vielä että paljonkos dt:nne yleensä kuluttavat, tietenkin ypvs käytössä?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

15.7.2012 22:28

Peku96 kirjoitti:Mikäs olis paras tehari detsiin johtokikan kanssa, ylävetonen putki, tulis vähän huippuja, mutta kiityykin, aikalailla ylävetonen, dep olis muutenki nätti, missä kierroksilla pyörii depin/arrowin tehoalue? Ja mimmoinen kinnitys depissä on pyttyyn, kattoin et oli jousilla, mut onko kuvat suuntaa antavi? :D
Itellä oli DEPpi viime kesänä niin kyllä tykkäsin, ihan hyvin kulkee perus teharideeteeks. Kiinnitys on pultilla ihan niinku vakioputkessa.
Settis kirjoitti:Kohtapuoliin alkais kevarikortti poltteleen taskussa, niin tuo dtn hankkiminen ois aikeissa, joten ajattelin kysyä että miten pitkä männänvaihto väli on athenan 125 pytyssä? Ja vielä että paljonkos dt:nne yleensä kuluttavat, tietenkin ypvs käytössä?
Eiköhän se vaihtoväli oo aika sama mitä ihan orkkispytyllä ja männällä.. Jos huolella lämmittää koneen ennen ajoo ja ei mitää hirveetä rääkkii niin kyllä sillä se 15tkm pitäs päästä :) Kulutus on mun palikoilla matka-ajossa 5.5L/100km ja vähä vauhdikkaammassa ajossa 8-9L :D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

15.7.2012 23:13

joo kiitos tiedosta ja sitte vaa hyvää dt:tä ettiin et pääsis nopiaa ajeleen ;D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

16.7.2012 0:54

mistä dep kannttais tilata, kokoputkisto, ebaysta olis 350e noin

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

16.7.2012 1:27

Köyhät kyykkyyn! Muistaakseni adrenalinpedstopista sai deppiä mutta hintaa en muista.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

16.7.2012 14:27

mistäs kannattas lähtee vikaa ettimää kun pätkii tasasesti ajossa tai ei ihan tasasesti mut melkein, kylmänä ei pätki yhtää mutku kone lämpee alkaa pätkii silleen ihan pikkasen kokoajan? jalan anturin piuhat on yhessä, tulpan johtoo heiluttelin kun kävi tyhjäkäyntiä ei ollu tapahtunu mitää jännää eli ei oo kosketushäikkää, täytyy kyl lyhentää sitä johtoa tänään jos vaik auttas jotai ja katsoin ettei cdi-boksin pulssianturi ota vauhtipyörään kiinni sen välys oli 0,7mm.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

16.7.2012 15:15

Terve , sain kaverilta moottorikelkan mikunin ,koko jotain 38mm irtokohoilla , kannattaako laittaa detsiin mikä on kuriton ?, imukaula tietenkin tulee olemaan kaasarin mukainen.. , kenelläkään kokemusta dt:n ala t-palan "emäputken" irrotuksessa... sori offtopicsita mutt :D

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

16.7.2012 15:26

Melko turhaa laittaa niin isoa soppatykkiä, mun mielipide tietysti vaan mutta menetät kaikki viimisetkin väännöt ja käyttömukavuus huonontuu selvästi. Käsittääkseni sen voi prässätä irti mutta en tiiä kannattaako ja miksi se edes pitäisi repiä irti...

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

16.7.2012 19:23

_rieska_ kirjoitti:Melko turhaa laittaa niin isoa soppatykkiä, mun mielipide tietysti vaan mutta menetät kaikki viimisetkin väännöt ja käyttömukavuus huonontuu selvästi. Käsittääkseni sen voi prässätä irti mutta en tiiä kannattaako ja miksi se edes pitäisi repiä irti...




Se keulan emäputki menee kawan usd ala t-palaan..., Mitä pitäisi tehdä että tuosta soppatykistä olisi hyötyä? :eek:

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

17.7.2012 0:47

Jaa, kokeile jollakin paskalla keulalla sitä emäputken tuhoamista ettet ainoota keulaa pilaa. Toiseen kysymykseen: vitusti viilaa oikeisiin paikkoihin, diy uberputki ois kans kiva, ilmapuolelle JÄRKEVÄ parannettu ilmanotto ja senkin jälkeen joku 34 ois varmaan sopiva. 170Cc kiekkapytyksi muunnettuna oikeenlaisella putkella vois vaatia jo 38, mut kannattaahan sitä kokeilla miten käytös muuttuu vakiokokokoonpanolla ja isolla kaasarilla.