Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Sv: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 0:53

Ei toi boostbottle mitää auta jos ett tee sitä oikeissa mitoissa ja että se joustaa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 11:20

Pattes798 kirjoitti:Voisko joku vähän valottaa, että mitä hyötyä tuosta boost bottlesta detsissä oikein on?
Nyt on siis yz imukaula tulossa ja siinähän ei ole mitään paikkaa boostille niin huomaako sitä mitenkään? Toki siis yz imukaulan kaveriks tulossa 32mm mikuni.

herkentää kaasua, huomaat vain tehonlisäyksen YZ:tan kaulalla. ;) Ja victor, sen ei tarvitse olla joustava.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 11:32

Oorrait, kiitokset! :)

Sv: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 12:25

Pelle joustava antaa paremman effektin. Noi ostos boostbottlet on vain placebo effektia... Tai toi malossin uusi on antanu isommalla pytyllä vähän paremman kaasun vastauksen.

Eti netistä ohjelma ja tee oma jos haluat kunnon.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 13:11

En ollut tekemässäkään omaa, vaan tarkoitin Piikkidetsissä vakiona olevaa boostia.


E: Tarviikos muuten detsissä tehä mitään ihmeellistä kaasaria vaihdettaessa kuten esim. jotain kaasunasennontunnistus juttuja ohittaa niinkun hussessa?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 13:22

Ei tarvi, kun ei näissä ole mitään turhia sähkövehkeitä :D tuorevoitelun joutuu toki poistamaab käytöstä ellei tee uuteen imukaulaan sille nippaa ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 13:23

Pattes798 kirjoitti:En ollut tekemässäkään omaa, vaan tarkoitin Piikkidetsissä vakiona olevaa boostia.


E: Tarviikos muuten detsissä tehä mitään ihmeellistä kaasaria vaihdettaessa kuten esim. jotain kaasunasennontunnistus juttuja ohittaa niinkun hussessa?


Eipä siinä tartte, kun öljypumppu toimii vaijerilla. Husseissa tuo kaasunasennontunnistin on juurikin sitä voitelua varten.

Kun lähtee seuraamaan sitä kaasuvaijeria DeeTeessä, niin vastaan tulee semmonen haarautumiskohta, joista toinen puoli lähtee öljypumpulle ja toinen menee kaasariin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 13:48

Ookei, kiitokset! :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 15:53

Mikähän mahtaa olla dt:ssä kun ajaa melkein tyhjäkäynnillä menee vähän tukkoon, sitten kun lähdet niin röpeltää vähän aikaa ja lähtee, mutta alkaakin booaamaan kun olet vähän aikaa ajanut isommalla kaasulla? Nopea vastaus että pääsisi jäälle kiitos! ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 16:15

Liian iso suutin :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 17:07

Liian iso tk-suutin/saa liikaa öljyä ja liian pieni pääsuutin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 22:54

Pääsuutin oli liian iso. Vaihdoin pienemmän ja toimii nyt normaalisti. Ei pitäs liian iso tk suutin olla kun puoli kesää ajettu sillä ja toimi normaalisti.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.12.2012 23:03

Jees, yleensä vaan jos menee tyhjäkäynnillä/pintakaasulla ajellessa kovin herkästi tukkoon on syynä liian iso tk-suutin. Näin ainakin mulla.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.12.2012 15:53

Voipi jotua ostamaan uuden männän tohon detsiin, aivan varma en vielä ole mutta ens viikolla päsee tsekkaileen sen kunnon, niin aattelinpa vaan, että mikä kannattais ostaa?

Proxi olisi halvin n. 90-100e, Wiseco sitten maksaa n. 160e..
Eikös tuo proxikin ole ihan ok-mäntä, kunhan vaan seokset on kunnossa?

Ja kansihan piti tässä oikasta joka kerta kun aukoo koneen, vaikkei sitä mäntää vaihtaisikaan. Eikös?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

19.12.2012 16:01

Kansi pitää oikaista, jos se on kiero, ei kai sitä muuten piä ? :D Ja jos wiseco on pahan hintanen, wössnerit taitaa olla vähän halvempia, vähän päälle satasen maksaa. Proxithan on hyviä ja huonoja ? :lol: Ja kyllä niitä proxeja taitaa halvemmallakin saada kuin 90-100 e ?