Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 15:51

Maekine kirjoitti:Eikös nuo R ja RE mallit ole täysin samanlaiset, lukuunottamatta muoveja, tankkia, satulaa, mittaristoa ja koneen sähköstarttitsydeemiä..?

On niissä kaikenlaista pientä eroavaisuutta, mutta koneiden osat on kampuraa ja sähköpuolta lukuunottamatta samaa tavaraa. Onko tää maekine se joksi mie sitä luulen?


E. järkyttävä tulpapostaus, ei vaan puhelin oikeen kykene tohon monen viestin lainaukseen :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 16:26

mistä tietää onko läpät ok selailin tota hyanesin manuaalia ja sielä oli että jos kymmenen millin pintaa on väli keskeltä tohon läppään nii on ok mut mulla noi on iha erietäysyyksille vääntyny noi toinen on aika lailla 10 ja toinen alle 8mm pelitääkkö silti niinkun kuuluu? ja kumpikohan olis tehojen kannalta parempi ostos teholäpät vaikko sitte uus kansi kun mun kannessa on semmosia pieniä koloja vähä sielä täällä? kun männän palaset lennelly siä. vastakkaa vaa jos on ees jotain hajua.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 16:35

Kiitos neuvoista rieska - tarkistan foorumin aikaisemmat sivut pääsuutin-asian varalta.

Ja luulisi että ei tarvitse Helsinkiin asti lähteä jos koneistamoa etsii. Paljon käytännöllisempää on viedä johonkin lähialueelle, kuin lähteä Hesaan johon edestakaisin matka on useita tunteja.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 16:51

Suosittelen miettinen googlea :D näytti ainakin itelläni )kun googletin "koneistamo lahti") löytyvän muutama koneistamo lahdessa ja siinä lähellä että puhelin vaan kouraan ja kyselemään :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 18:17

vesbeli kirjoitti:mistä tietää onko läpät ok selailin tota hyanesin manuaalia ja sielä oli että jos kymmenen millin pintaa on väli keskeltä tohon läppään nii on ok mut mulla noi on iha erietäysyyksille vääntyny noi toinen on aika lailla 10 ja toinen alle 8mm pelitääkkö silti niinkun kuuluu? ja kumpikohan olis tehojen kannalta parempi ostos teholäpät vaikko sitte uus kansi kun mun kannessa on semmosia pieniä koloja vähä sielä täällä? kun männän palaset lennelly siä. vastakkaa vaa jos on ees jotain hajua.


Jotenkin tuntuu että sulla on menny kaks asiaa sekasin, eli ne muoviselta tuntuvat lätkät on ne läpät ja metalliset kaarevat lätkät on rajoitinläpät. Läpät on ehjät jos ne ei raota, eli kun katot niitä läppiä sisäpuolelta, niin läppärungon ja läppien välistä ei saa tulla valoa läpi. Netistä löytyy varmasti kuva raottavista läpistä, jos on vielä tarvetta. Jos ei raota niin älä vaihda. Rajoitinläpät parantaa läppien kestoikää, eli ne ei pääse taipumaan niin paljoa isoilla kierroksilla. Haynesista löytyy se ohjearvo noiden rajoitinläppien korkeudelle, kuvien kanssa. Käytä ohjearvoja, niin kaikki pelittää. Teholäpät höpöhöpöä, eikä kannenvaihtokaan mitään tuo lisää jos kannessa olevat hakkaumat on pieniä. Siistit vaan palotilasta kaikki mahdolliset mrenkaiden aiheuttamat ulokkeet pois. Älä siis hio palotilasta niitä kuoppia pois jos et tiedä mitä teet. Voit tietysti laittaa kuvaa siitä palotilasta ja miksei läpistäkin jos haluat muiden mielipiteen jatkotoimenpiteiden suhteen.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 19:20

Tuolta näyttää kun raottaa. Nuokin alkanut raottamaan ihan käytön takia. Aivan loppuunajetut vakio muoviläpät. Noiden tilalle laitoin stormin hy-tech fibre hiilariläpät ja voi juku mitenkä muuttu herkkyydet verrattuna aikasempaan, ja siihen mitenkä kaverin detukka otti jenkaa vakioläpillä.
Kuva

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 19:53

Mie muistelinkin että jollakin oli tommmoset järkyttävässä kunnossa olevat läpät! Mitä ohuempaa tavaraa ne läpät on, niin sitä lyhyt ikäsemmät ne on, eli teholäppien tuoma kierrosherkkyys näkyy sitten kestävyyden heikkenemisenä, ainakin näin yksikertaisesti ajateltuna. Enkä edelleenkään usko noiden tuovan lisää tehoa muualle kuin ihan alas. Huipputehoon noilla tuskin on mitään vaikutusta!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 21:23

kiitos kaunis rieskalle ja clutchille vastauksesta! läpät ei noilla ohjeilla katottuna raota. Kannesta voisin laittaa kuvaa tässä joku päivä kun otan sen irti. omasta mielestä se on viä iha käyttö kelvollinen mut kaveri vaa arveli että se voi vaikuttaa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 21:42

Niin, ne läpäthän taitaa vaikuttaa pitemminkin tehoalueeseen´ ja siihenkin aika rajallisesti.
Tehostaako viriläpät palamista, tuoko ne lisää seosta pyttyyn? Lisääkö ne kierroksia?
Eihän mikään noista toteudu, joten vastaus tehon lisäykseen ei.


Jännä juttu, kuoppasella mökkitiellä kun syksyllä päästeli ja tuli röykkyjä, niin rupesi kolmosella lyömään tyhjää. Kierti ihan toiseen tapaan kun normaalisti ja potkua tuli heti lisää.
Bensapinnastahan tuo johtuu, mitenköhän se on päässyt muuttumaan?
Jännä juttu, miten tuolla bensapinnalla on noin paljon vaikutusta seokseen, koko kaasunalueella...

Mistä uusi imukaula halvimmalla?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 22:22

Ei niitä imukauloja saa muualta ku yamahalta ja hinta on sitten semisuolanen (50-60e muistaakseni).

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 23:20

Sopiikos muuten nuo vanhanmallin detsin läpät uudenmallin detsiin? Stormilta kun löytyis vanhempaan detsiin noita hy-techin läppiä, muttei uudempaan? Kun kattelin tässä omia läppiä ni raotti melkein pahemmin kun tossa clutchin kuvassa eli melkolailla vaihtokunnossa. :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

7.3.2013 23:30

Samat ne on.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.3.2013 1:47

_rieska_ kirjoitti:Kaasari varmaan tukossa, ala järestään käymään sitä läpi, eli suuttimet, neulaventtiili, koho, kaasarin kanavat jne.

pyörä on purettu ja katottu täysin läpi ja myös kaasari putsattu mutta ei vaan lähde

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.3.2013 8:52

_rieska_ kirjoitti:Samat ne on.


Kiitos!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

8.3.2013 13:37

Detsimies kirjoitti:
_rieska_ kirjoitti:Kaasari varmaan tukossa, ala järestään käymään sitä läpi, eli suuttimet, neulaventtiili, koho, kaasarin kanavat jne.

pyörä on purettu ja katottu täysin läpi ja myös kaasari putsattu mutta ei vaan lähde

vielä lisäyksenä että pyörässä on arrowin 125 pytty ja tehoputki, malossin ilmanpuhdistin, ypvs toimii, 32 dellorton kaasutin ja suutin on 240. kannaattaako katsoa läpät vai voiko vika ylipäätäänsä olla niissä?? :)