Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

9.7.2012 16:49

Laitappa uus linkki toi heittää väärään paikkaan.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

9.7.2012 16:52

http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=7507

nyt pitäs toimia

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

9.7.2012 17:01

Tuo taitaa olla tetsarin männälle, kun on pari milliä leveempi ku tuo http://www.storm-motor.fi/osat/moottoripyorat/yamaha/dt125r/1990/prox-neulalaakeri-dt125r-tdr125250-16x21x175/ mikä mulla on. Oiskohan wisecon mäntään sitte soppeli, mene ja tiedä... Mutta tuo mun linkittämä sopii deeteen männille (oman kokemuksen mukaan): originaal, prox, athena 170 ja 125 ja sitten taiwanilaisiin.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

9.7.2012 19:48

Kyllä mulla mahtui tuo Moto-hämeen leveä neulalaakeri ihan Athenan 125 mäntään.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

11.7.2012 2:14

osaisko kukaa sanoo mikä ois vialla kun, sain tänään detsin kuntoon taas (tein alakerta remontin) ja sitten kun lähin ajamaan sillä niin se pätkii tasaisesti melkein kokoajan silleen ihan vähä 7-8 tonnin kierroksilla ja sitte kaks kertaa teki sillee että ku oli kiihyttäny kaasupohjas ja alko himmata niin teki silleen kun oisi menny ihan tukkoon ei kiertäny oikee mitää ja kuulosti siltä ku ois ihän kylmällä koneellä ryyppy päällä yrittäny kierrättää, mut yhtää savuu ei tullu putkesta niin eise bensaa ainakaa tuhkehtunu ja sitteku laskin tyhjäkäynnille sammui polkasin uudestaa käyntii toimi ku ei mitää ? :s ja onkse prikan reuna ihan pakolinnen taittaa siihe mutterii et "lukittautuis" mikä on kytkinkruunun sisällä eli se mutteri mikä pitää kytkinmen kiinni siinä vetoakselissa ?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

11.7.2012 10:38

Mites jäikö kampiakseli "keskittämättä"? Tiesikkö et myös alakerta pitää sisäänajaa...

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

11.7.2012 16:59

_rieska_ kirjoitti:Mites jäikö kampiakseli "keskittämättä"? Tiesikkö et myös alakerta pitää sisäänajaa...


aijaa en oo varma yhes vaihees katoin ainaki et ois aika keskellä, kuis paljo sit alakertaa pitää sit ajaa sisää ? :)

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

11.7.2012 18:52

Emmää tiiä, lämmitä kunnolla ja älä huudata kylmänä. No kokeilikko pyörittää kampuraa ennen kuin laitoit koneen kasaan? Katos vaikka kuin kattelet niin se saattaa siti olla jännityksessä.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

11.7.2012 22:13

tuoreena detsin omistajana kysyn että onko tuolla dt:ärrän vakioputkessa jotain muita kuristavia tekijöitä kun alkukäyrän holkki? Ja oonko ymmärtänyt oikein että sen holkin pitäs olla suoraan alkukäyrässä näkyvillä? Putkea ei oo koskaan avattu ja rupesin miettimään että onko siellä vielä kuri kun tuntuu pyörä vähän nuhaselta.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

11.7.2012 22:51

Joonazzs kirjoitti:tuoreena detsin omistajana kysyn että onko tuolla dt:ärrän vakioputkessa jotain muita kuristavia tekijöitä kun alkukäyrän holkki? Ja oonko ymmärtänyt oikein että sen holkin pitäs olla suoraan alkukäyrässä näkyvillä? Putkea ei oo koskaan avattu ja rupesin miettimään että onko siellä vielä kuri kun tuntuu pyörä vähän nuhaselta.


No toi nuhasuus voi johtuu melkeen mistä vaan. Väljä kone, ypvs ei oo toiminnassa tai sitten siel on kuristus putkessa. Näis vanhanmallisten putkissa on vissii iha siin alkukäyrän alussa se kuristus, joten poisto on todennäkösesti melko helppoo. Putkessa on myös katti (kai?), mutta sen hyöty/tuska suhde on perseestä. Pitäis halkasta paisari ja ottaa pois, joten sitä ei oo järkee poistaa. Tuskin tuo edes tehoja paljoo lisää. Ota vaan putki irti ja kato näkyykö kuria ja onko ypvs maadotettu?

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

12.7.2012 0:27

oon käyttäny putkee irti ja ei siellä mitään kuria alkukäyrässä ollu ja samalla katoin että pakoaukonsäätimen laippa jää saumattomaksi ja se on muutenkin säädetty niinkun pitää eli hahlo liikkuu reiästä takas reikään, mutta katoin sen kiekon liikettä ja se menee ylä asentoon kiekkamittarin mukaa vasta 9 tonnissa eli aika myöhään, onko normaalia? Mäntä on myös vaihdettu 500km sitten eli ei pitäs olla siitäkään kiinni ja pääsuutin on 240 että on tuo nyt ainakin jotenkin säädöissään. Pyörä toimii siis kaikin puolin nuhasesti, alavääntöjä kyllä löytyy mutta piikki on aika laimee ja kulkee vaan 110 vakioväleillä.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

12.7.2012 14:25

Todennäkösesti johtuu putkesta.. :p Ei tuo tyhjävakiputki vedä vertoja edes athenalle joka on suht laiska putki. Eise tyhjäl vakioputkel otakaa mimmostakaan piikkiä kun vääntöalue on niin laaja.

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

13.7.2012 14:35

Kysyn nyt täälläkin, kun ois hiukan kiire. Eli kannentiiviste ei pidä sitten millää, alkaa tiputtamaan vettä kannen mutterien alta, sekä kannen ja pytyn välistä. Heti kun laittaa nesteet sisään. Ei siis ole ollut edes käynnissä vielä. Kansi on suora, tiivistepinnat puhtaat, oikeassa momentissa 22-24nm. Eikai se pytyn tiivistepinta nyt noin kiero voi olla, kerta kansikaan ei ollut? Kai se pitää lähtee kolmannen kerran Yamaha Centterille. :paha:

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

13.7.2012 22:54

Mistäköhän mahtaa johtua että ei mee 3 isommalle :eek: ku kävin enskaamassa ja pari kertaa ihan tasasella kaaduin ja tuli semmoinen lyhyt tien pätkä niin ei vaihtunu 3 isomalla,, sen jälkeen mopo autoon ja en oo kokeillu nytten. Kertokaa hyvät ihmiset jos tiiätte

Re: Yamaha DT:n viritys/tekniikka

14.7.2012 6:54

_rieska_ kirjoitti:Emmää tiiä, lämmitä kunnolla ja älä huudata kylmänä. No kokeilikko pyörittää kampuraa ennen kuin laitoit koneen kasaan? Katos vaikka kuin kattelet niin se saattaa siti olla jännityksessä.



juu pyörittelin hyvin pyöri ja viat on tiedossa jo :)