Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

1.4.2022 7:51

Elias Lihr kirjoitti:
vetko kirjoitti:
Aaperse kirjoitti:Tarvitseeko uuden putken ostettua ostaa myös jonkinlainen Power commander ja säätää säädöt kuntoon 4t 125 pyörissä? Tullut vähän kahdenlaisia vastauksia jotkut sanovat että pitäisi ja jotkus sanovat ettei tarvitsisi. Ajattelin nyt kysyä täältä mielipiteitä aiheeseen liittyen.


Ainahan olisi hyvä säätää optimiin, mutta jos ei liian laihalla käy niin ei tarvi.




:D Mulla on wärräs tigerin kokoputkisto ja vapari k&n ilmansuodatin. Ei ole mitään säätöjä tehty penkissä aivan samat hepat oli kun vakiona.


Jos teoriaa mietitään niin eikös putkella+vaparilla lisätä juurikin moottorin läpivirtausta...? Mutta jos sille ei anneta lisää soppaa niin ei kait siitä silloin tehotkaan kasva. Hevosvoimat kuitenkin vaatii sekä ilmaa että bensaa. Ei noista nelareista mitään ihmeitä ulos saa, mutta noissa tehoissa se parikin heppaa auttaa ajomukavuuteen. ;)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

20.4.2023 20:47

Eli mietin tässä että kumman kemmun ostan 180cc vai 200cc umaracing pyörän. Kysymys on se että minkälaisia huolto väljeä noissa on jos kukaan tietää ja kuluttaako tuo umaracing kaikkia osia tosi nopeasti ja kuinka nopeasti? tehoa siin ainakin näyttäs olevan sen 10hp enemmän.