Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4-t tekniikka ja viritys

23.9.2011 14:08

Kellään tietoa/sattunut vastaan Daelim Roadwiniin kokoputkistoja? En ole löytänyt kuin ixilin äänenvaimentimia. Tiedän sen että Turbo kitiltä ainakin on löytynyt putkia mutta eipä näy enään missään. :(

Re: 4-t tekniikka ja viritys

23.9.2011 15:51

Mäkin niitä kysellyt täällä jossain, mutta ilmeisesti putki pitäisi itse vääntää/vääntäytää :s

Re: 4-t tekniikka ja viritys

23.9.2011 16:30

paljon yamaha wr 125 voi avartaa/laskee kantta?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

23.9.2011 23:34

Paljon maksaa yamaha xt 125:seen tehdasvirinokat ? Onko kannattavampaa koneistuttaa samal nokka-akseli kannen kanssa? Ja kumpi kaasari olis parempi , 26 vai 28 ton avarretun kannen + kireemmän nokan kans?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

24.9.2011 13:06

^^HUSQU^^ kirjoitti:DT oli vakio? Ja miten hyvin se HM kiihtyy ja mitä kulkee? Ajattelin laittaa Husseen samat virit ja vielä vähä isompi kaasari...

Dt oli TT eli päättele siitä ;)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

24.9.2011 14:18

Ei taija tuo bolttisviriputki tuua hintansa mittasia tehoja ees isomman pytyn kans, vai kuinka?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

27.9.2011 23:32

Kukaa tietää mistä sais 1-2 cm koropalaa Weeran 2011 malliin?

;)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

28.9.2011 7:48

Ja koropalan kysyminen liittyy jotenkin 4T moottorin sielunelämään? Mitä meinasit korottaa, moottoria vai? :lol:

Re: 4-t tekniikka ja viritys

28.9.2011 16:34

Olisin tohon xteeseen sellasta kannen avarrusta ja nokka-akselin jyrkennystä meinaamas teetättää koneistamol, nii minkalainen nosto olis nokkaan hyvä jos ei haluu et iha menee sellaseks vingutukseks ja alaväännöt häviäis liikaa?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

28.9.2011 20:49

Mites tämmöset uudet nelari husset, yamahat ym pärjää 2T jos niihin on laitettu 180cc pannu ja kansi avarrettu ja nokka ja putkisto vaihdettu ja säädetty penkissä kunnon säätöihin?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

28.9.2011 21:33

Domin kirjoitti:Mites tämmöset uudet nelari husset, yamahat ym pärjää 2T jos niihin on laitettu 180cc pannu ja kansi avarrettu ja nokka ja putkisto vaihdettu ja säädetty penkissä kunnon säätöihin?

Riippuu mikä 2t, mutta perus täysitehoset Yamaha dt 125, Honda NSR, Husqvarna sms/wre 125 yms laiskemmat mallit todennäköisesti jää, tai lähtee kutakuinkin yhtä "hyvin" + se että lähtee jo alakierroksilla kulkemaan.

Ja helvetin mukavempi tommonen reilu 20hp nelari ajaa mitä 25-28hp 2-tahti.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

28.9.2011 23:55

Husset kyl jättää ku tikku paskaan 180cc nelarin. Pitää vaan hyväksyy se et 4t ei saa samoja tehoja. Ja jos 4t revitään enemmän tehoja kuin 125cc hussesta, huoltovälit on tiheemmät kun kakstahis, ja koska osat on kalliimpia, ei koko touhussa oo mitään järkeä.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

29.9.2011 0:19

Eikä kireät nelarit oikeasti lähde pienillä kiepeillä mihinkään. Veikkaan että suhteessa huonomminkin kuin vakiokuntoiset täystehoiset moottorisahat.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

29.9.2011 1:11

25hp/182cc ei litratehojensa puolesta juurikaan 15hp piikkisestä eroa. Mutta eipä tämäkään asia niin yksiselitteinen asia ole koska pienemmillä kuutoilla on saavutettavissa suurempi litrateho jnejnejne.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

29.9.2011 11:22

mutta mitä dyno näyttäisi teholukemaksi jos noi osat ny laittas eli nokan pytyn ja avartas kanne ja putkiston vaihtais? ja kaupungissa pitäisin lyhyitä välejä