Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
Lähetä vastaus

4t yleinen viritys/tekniikka

31.7.2011 11:24

Jatkellaan nelarin tekniikasta ja piristyksestä. Ennen uutta kysymystä käytä hakua, josko aiheesta olis jo juttua foorumilla muualla ja myöskin Tietopankkia.

Edellinen topic: viewtopic.php?f=99&t=71260&start=1575

# Sticky Icky, -jkoljo

Re: 4-t tekniikka ja viritys

2.8.2011 15:00

Lämpeneekö nelitahdit nopeammin/enemmän kuin 2-tahdit?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.8.2011 0:06

Vähä nopeemmin lämpee ja lämmöt normaali ajossa jonkun verran kovemmat, mutta ei se keittää rupee jos sitä pelkäät.

Missäs päin löytys mestoja mitkä koneistais kansia ??

Re: 4-t tekniikka ja viritys

3.8.2011 2:04

Kankaanpäästä löytyy JR-tehokansi. Tekee halvalla ja jälki on todella hyvää :)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

4.8.2011 2:32

Meikäläinen tekee kanssa koneistuksia erittäin hyvään hintaan 8) !

Re: 4-t tekniikka ja viritys

6.8.2011 15:42

Miten pakoputkisto pitäisi mitoittaa nelitahtiin? Linkki tietopankissa ei enää toimi.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

6.8.2011 15:50

http://www.motot.net/wiki/Pakoputkiston ... moottoriin Kuinka niin ei toimi? Vai tarkotatko laskuria?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

6.8.2011 16:29

Omistan Derbi Senda 125 vm 08. Pyörässä on Mikunin 22mm kaasari + Remuksen putki ja änkkä. Vielä hankinnassa vapaavirtaisempi ilmanputsari.

Joten kysymys kuuluu: Tuoko 26/28mm kaasari lisää tehoja huippuihin,vääntöihin yms?

EDIT:

Sopiiko tämä 26mm Derbiini

EDIT2:

Pitääkö ostaa suurempi imukaulakin?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

6.8.2011 21:33

Mites ku tos Yamaha WR125X:n keulas on se suoja siinä eturenkaan pääl, nii jos sen poistaa nii vaikutaako stefojen kulumiseen jotenki vai? Joku jolla kokemusta nii vois kertoo ;)

Re: 4-t tekniikka ja viritys

7.8.2011 2:18

ei vaikuta, kurasuoja vaan :) aa hetkonen, siinä ei olekaan usd keula, mutta eise vaikuta kun tuskin sillä missään hiekkamontulla silti ajat.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

7.8.2011 12:42

MSJD kirjoitti:http://www.motot.net/wiki/Pakoputkiston_teko_4-tahti_moottoriin Kuinka niin ei toimi? Vai tarkotatko laskuria?
Laskurin linkki ei toimi. Tosin löysin jo muualta laskurin.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

9.8.2011 15:37

Kaverin puolesta kyselen täältä ku muualla ei oikeen osata vastata. eli mikä vois olla piikkisessä derbi drd:ssä vikana, kun sammuili eka hetken ihan niiku ois bensa loppu, kunnes sammu viimesen kerran ja kone blokkas täysin, eli startti ei pyöriny ollenkaa ja käyntii työntäminenkää ei onnistunu. KUNNES koneen annettiin jäähtyä ja puoliläpällä koitettii startata uusiks ja se LÄHTI KÄYNTIIN?! Tämän jälkee pyörä vietii kotiin ja kone avattii ja yläkerta oli täysin kunnossa?! Alakertaa ei ole vielä avattu, mutta voisko ala kerrassa olla mitään mikä vois jotenki vaikuttaa koneen toimintaan tollalailla?
kiitän kaikista vastauksista jo etukäteen.
Noi kone o purettu osiin ja missään ei oo kuluma jälkee , joka minua kovin ihmetyttää kun edellisen episodin jälkeen koneesta löytyi metalli murua. Ainoo mikä vois olla syyllinen o öljypumppu joka kanittaa vähän tietyssä kohdassa. Eli voisiko öljypumppu joka ei kuljeta öljyä tarpeeksi aiheuttaa tollaset oireet?

E: oljypumppu avattu ja ehjä on ... nyt siis olen tulokseen päätynyt että pärrä on ehjä mutta vittukun se ei ole ! päähän tässä räjähtää.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

10.8.2011 23:03

B-Miäs kirjoitti:Kaverin puolesta kyselen täältä ku muualla ei oikeen osata vastata. eli mikä vois olla piikkisessä derbi drd:ssä vikana, kun sammuili eka hetken ihan niiku ois bensa loppu, kunnes sammu viimesen kerran ja kone blokkas täysin, eli startti ei pyöriny ollenkaa ja käyntii työntäminenkää ei onnistunu. KUNNES koneen annettiin jäähtyä ja puoliläpällä koitettii startata uusiks ja se LÄHTI KÄYNTIIN?! Tämän jälkee pyörä vietii kotiin ja kone avattii ja yläkerta oli täysin kunnossa?! Alakertaa ei ole vielä avattu, mutta voisko ala kerrassa olla mitään mikä vois jotenki vaikuttaa koneen toimintaan tollalailla?
kiitän kaikista vastauksista jo etukäteen.
Noi kone o purettu osiin ja missään ei oo kuluma jälkee , joka minua kovin ihmetyttää kun edellisen episodin jälkeen koneesta löytyi metalli murua. Ainoo mikä vois olla syyllinen o öljypumppu joka kanittaa vähän tietyssä kohdassa. Eli voisiko öljypumppu joka ei kuljeta öljyä tarpeeksi aiheuttaa tollaset oireet?

E: oljypumppu avattu ja ehjä on ... nyt siis olen tulokseen päätynyt että pärrä on ehjä mutta vittukun se ei ole ! päähän tässä räjähtää.

Epäilisin että sähköt reistailee ja pahemman kerran?

Re: 4-t tekniikka ja viritys

11.8.2011 14:23

litmane kirjoitti:Omistan Derbi Senda 125 vm 08. Pyörässä on Mikunin 22mm kaasari + Remuksen putki ja änkkä. Vielä hankinnassa vapaavirtaisempi ilmanputsari.

Joten kysymys kuuluu: Tuoko 26/28mm kaasari lisää tehoja huippuihin,vääntöihin yms?

EDIT:

Sopiiko tämä 26mm Derbiini

EDIT2:

Pitääkö ostaa suurempi imukaulakin?

Tuo kopiomikuni minkä linkkasit on soikeekurkkunen ja vastaa 22mm pyöreäkurkkusta, eli ei mitään järkeä ostaa.

Re: 4-t tekniikka ja viritys

12.8.2011 7:05

hääpödää kirjoitti:Lämpeneekö nelitahdit nopeammin/enemmän kuin 2-tahdit?


riippuu ihan siitä kuinkapaksuseinämäinen sylinteri on kuinka nopeesti lämpenee ja siitä kuinka kuumana käy riippuu syylärin koosta, yms. vaihtelee...
Lähetä vastaus