Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

20.12.2012 18:33

olis nyt mahdollisuus tässä ostaa tommonen 190 cc athenan pytyllä oleva näsäri, millainen vehje mahtais olla? :D boysenin teholäpät, tt putki ja 36 mm kaasari olis myös tossa. Millaset tehot ja vääntö mahtaa vehkees olla kun käsittääkseni tos 190 cc pytys ei oo pa säädintä laintaan? miten alakerta kestää tommosen?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

13.1.2013 14:50

Ois kehitteillä näsäriin lisä heppoja ja aattelin totetutaa tän kannen laskulla ja isompaa kaasari (38 keihin tai mikuni) no anyways ongelma on se että ei oo hajuukaa tosta näsärin vakiokannen palje alueesta ja SUURIMPANA kysymyksenä paljon siitä kehtaa ottaa poies että ne hepat ei ala karkailee ja sen jäklee mitä tehä tulpalle??? :)

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

13.1.2013 18:03

Kaasari on liian iso, eikä kannen laskun vaikutus oikein näy.
Parhaat hepat saat helpoiten, kun pidät pyörän kunnossa ja kurittomana. Kantta madallat sen verran, että on suora! Ja kaasarina vakio lortto, sekä putsari. Ainut mitä kannattaa vaihdella on välitykset.
^Helpoin,halvin ja hyvä tyyli..

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

13.1.2013 20:49

Totta virityshän on silloin onnistunut ku vaa puolet hepoista on karannu :lol: Mut jos tulee muita ideoita lisäilkää

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

14.1.2013 17:03

Olettaen että kantta ei ole ennen oiottu/höylätty, voi siitä ottaa pois 0.4-0.8mm. Itellä on muokattu kansi, laskettu ja palotilaa sorvattu isommaksi mutta kannentiiviste kesti aina vain noin 1500km. Täytyy kokeilla pytyn yläpinta oikaista ja laittaa sama kansi uudelleen, josko se pelittäisi.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

28.1.2013 9:03

Keksikääs joku nyt pikkuhiljaa että mistä kiikastaisi kun männänvaihdon jälkeen tehot laski. 15tkm ajettu tosi väljä mäntäkin kyyditti paremmin kuin uusi. Minkä koon mäntä pitäisi olla 30tkm paikkeilla?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

28.1.2013 17:15

Kun sitä männän kokoa ei valita ajettujen kilometrien perusteella vaan sylinteriputken sisähalkasijan perusteella. Se kuuluu mitata ja sen jälkeen tilata se sopiva mäntä ja mahdollisesti hoonauttaa samalla tasapaksuksi se sylinteriputki. Ja varsinkin kun on pinnoittamaton sylinteri eikä ole hoonattu 15000km jälkeen niin ei varmasti ole sylinteriputki tasapaksu.

Vai mittasitkos ja/tai hoonasitko männänvaihdon yhteydessä :) ?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

28.1.2013 22:20

Zuikkamies kirjoitti:Kun sitä männän kokoa ei valita ajettujen kilometrien perusteella vaan sylinteriputken sisähalkasijan perusteella. Se kuuluu mitata ja sen jälkeen tilata se sopiva mäntä ja mahdollisesti hoonauttaa samalla tasapaksuksi se sylinteriputki. Ja varsinkin kun on pinnoittamaton sylinteri eikä ole hoonattu 15000km jälkeen niin ei varmasti ole sylinteriputki tasapaksu.

Vai mittasitkos ja/tai hoonasitko männänvaihdon yhteydessä :) ?


Muistelinko oikein, vai oliko tuo nsr:n sylinteri pinnoitettu? Vai höpisikö joku omiaan. :D
Muuten komppaan edellistä kirjoitusta.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

28.1.2013 23:24

The-Trooper kirjoitti:
Zuikkamies kirjoitti:Kun sitä männän kokoa ei valita ajettujen kilometrien perusteella vaan sylinteriputken sisähalkasijan perusteella. Se kuuluu mitata ja sen jälkeen tilata se sopiva mäntä ja mahdollisesti hoonauttaa samalla tasapaksuksi se sylinteriputki. Ja varsinkin kun on pinnoittamaton sylinteri eikä ole hoonattu 15000km jälkeen niin ei varmasti ole sylinteriputki tasapaksu.

Vai mittasitkos ja/tai hoonasitko männänvaihdon yhteydessä :) ?


Muistelinko oikein, vai oliko tuo nsr:n sylinteri pinnoitettu? Vai höpisikö joku omiaan. :D
Muuten komppaan edellistä kirjoitusta.


Hahhah, luulin aiemmin huolimattomuuttani kirjoittaneeni DT puolelle koska Clutchia oon siellä nähnyt muutamaan otteeseen xD. Joo kyllä siis NSR on ihan kovakromipytty mutta samalla tavalla se kantsii männänvaihdossa mitata että ei oo toisesta päästä, tai molemmista klosaantunut, joskin ei kulu yhtä nopesti kuin pinnottamaton (esim juurikin DT pytty)

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

28.1.2013 23:34

Joo siis kaverin nassea korjaillut..
Ei sitä mittään mittailtu, vaan kaveri sokeasti luotti yhden tunnetun huoltopaikan ohjeisiin ja osti riisto hinnoilla oem osia kaikki. No mää si vaa vaihoin männän koska oli selkeästi jo väljä. Sen vaihdon jälkeen laiskistu entuudestaan... Huiput 120 ei piiruakaan enempää. Hiilikuituläpätkin on ja kaasutin ihanne säädöissä + putken poltin kosaanilla pitkän ja lussun sisäänajon jälkeen. Eli tuolla uudellakin männällä ajettu sen 1.5-2tkm ja meno ei ainakaan ole parantunut kilometrien kerttyessä.

Syyn voisin vierittää sen huollon niskoille jos tosiaan vääränkoon männän antoivat..
Mites se sylinteri kannattais mittailla kotikonstein?

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

28.1.2013 23:38

Ei mitenkään, suosiolla johonkin paikalliseen moottoreita ehostavaan firmaan ja pyytää mittaamaan, jos ja kun koko paska on väljä niin siellä luultavasti onnistuu pytyn työstö ja männän tilaus.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

28.1.2013 23:46

Juu eli jonnekkin moottorikoneistamolle jossa myös pitäis onnistua se pinnotetun pytyn hoonaus (tarvitsee erikois vermeet). Ja sopivan hintasen ja merkkisen männän voit tilata itsekkin kunhan saat selville sen pytyn tämänhetkisen halkaisijan mahdollisen hoonauksen jälkeen. Ja tilaat sit sen kokosen männän että se on halkaisijaltaan 0,06-0,07 mm sylinteriputken sisähalkasijaa pienempi

Itellä makso hoonaus ja mittaus vaan 20e :D

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

3.2.2013 13:46

eli vanhanmallin näsärin pytty gilardooni 1, pitäs toi pa säätimen akseli saada pois, onko stefan alla joku lukko systeemi? vai pitääkö vaan repiä irti? näsärihän on siis vm -99 ja pitäs se uus satsi ostaa.. käykö : http://www.mtc-motorradteile.de/125ccms ... ginal.html
tämä satsi näsäriin? jos oon oikein ymmärtäny niin nuo setit menee päiksee vanhaan ja uuteen? ja uskaltaako tuolta tilata? :lol:

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

6.2.2013 19:36

Clutch kirjoitti:Joo siis kaverin nassea korjaillut..
Ei sitä mittään mittailtu, vaan kaveri sokeasti luotti yhden tunnetun huoltopaikan ohjeisiin ja osti riisto hinnoilla oem osia kaikki. No mää si vaa vaihoin männän koska oli selkeästi jo väljä. Sen vaihdon jälkeen laiskistu entuudestaan... Huiput 120 ei piiruakaan enempää. Hiilikuituläpätkin on ja kaasutin ihanne säädöissä + putken poltin kosaanilla pitkän ja lussun sisäänajon jälkeen. Eli tuolla uudellakin männällä ajettu sen 1.5-2tkm ja meno ei ainakaan ole parantunut kilometrien kerttyessä.

Syyn voisin vierittää sen huollon niskoille jos tosiaan vääränkoon männän antoivat..
Mites se sylinteri kannattais mittailla kotikonstein?


Tuossahan se vastaus jo on, jos sillä on joku vanhanliiton hissuttelusisäänajo tehty.

Re: Honda NSR 125 viritys/tekniikka

22.2.2013 0:08

Miten on, kun olin ajelemassa näsärillä ja yhtääkkiä se sammu ei lähe enään käyntiin(Ei saa kipinää). Puola katottiin ja mitattiin kaveri sano et kunnossa on (ite en oikeen näitä sähköhommia osaa) ja otin magneeton kopan irti niin se mötikkäsiinä staattorin vieressä oli kunnossa mutta staattorista se suoja käämien ympäriltä oli ihan sulanu, ei kokonaan mut kuitenkin. Apu tulis tarpeeseen? olisko kellään tietoa KIPINÄ SIIS HUKASSA?

Kiitos jo valmiiksi