Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

27.11.2011 16:49

voiko laittaa 34mm dellorto jos on 125cc pytty vai pitääkö olla isompi ja sopiiko suoraan vakio imukaulaan?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

30.11.2011 21:54

Morjensta! Täältä varmaan löytyisi viritys apua. Aloin purkaa talven kunniaksi moottoria ja huomasin pytyssä pakoaukkojen välissä syvän lohkeaman.. Pytty taitaa mennä vaihtoon ja tilalle arvelin vähän suurempaa. Näsäri on -97 vuosi mallia.
Minkä kokoista sylinterisarjaa suosittelisitte? Itse olen ajatellut 180cc tai 190cc.
Jonkunlainen kaasarikin pitäisi sitten ostaa.. Joku 34mm lortto ? Ja imukaula sille?
Entäs tehoputkea? Mistä ja mikä?
Ja kun pytyn vaihtaa suurempaan, niin mitä pitää muuttaa koneesta että homma toimii?(esim. pitääkö kampiakseli vaihtaa tai kytkintä hämmentää) Mitäs pakoaukonsäätimelle ja öljypumpulle pitäisi tehä?

Toivottavasti ei ihan äskeisissä viesteissä noita asioita tullut ilmi kun aattelin perse eellä puuhun kiivetä. Ensin kysytään ja sitten luetaan :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

1.12.2011 12:45

Kuva
Mitä ootte mieltä lovesta? Ehkä vähän väärä paikka kysyä, mutta jos tuo pytty on entinen niin isompaa tulee tilalle. Yksi alanammattilainen totesi tuosta että nsr;ssä vaan tahtoo lohjeta tuosta kohden. Sitä ei voi sitten tietää kestääkö tuo 2tkm vai 20tkm.. :s

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

1.12.2011 15:27

Jos ei sormella mitää tunnu, niin kiinni vaa?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

1.12.2011 17:38

nieminja kirjoitti:Jos ei sormella mitää tunnu, niin kiinni vaa?

Tuntuu sormella :/

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

1.12.2011 18:41

Niqooo kirjoitti:Kuva
Mitä ootte mieltä lovesta? Ehkä vähän väärä paikka kysyä, mutta jos tuo pytty on entinen niin isompaa tulee tilalle. Yksi alanammattilainen totesi tuosta että nsr;ssä vaan tahtoo lohjeta tuosta kohden. Sitä ei voi sitten tietää kestääkö tuo 2tkm vai 20tkm.. :s


Paskana likimain kaikista pytyistä tuo sama kohta. Hioo vaa siistiksi ettei oo teräviä reunoja ja kovaa ajoa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

7.12.2011 21:36

Pitää varmaan luopua haaveista ostaa isompi pannu.. Tasapainotus kuulma kärsii ja sitten pärrä tärisee aika pahasti. Eikä kone, varsinkaan suhkot_vakio_alakerta kestä semmosta tehon lähdettä..
Pyörä on kuitenkin levällään ja talvea pukkaa niin pakkohan sitä on jotenkin piristää. ;) Miltä kuulostas jollymoto, 32mm kaasari ja hiilikuituläpät? Ekana arvelin gianelliä mutta porukka näyttää suosivan jollymotoo niin jospa se ois parempi vaihtoehto. Tuolta vissiin http://www.motorrad-racing.de/jollymoto.htm Kaasarii ja läppiä metätän vielä ->

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

8.12.2011 17:43

Toi setti kuulostaa hyvältä jollyn kaa, gianelli on iha jees vaik hirvensarviin koristeeks roikkumaan tai siitä voi juoda olutta kun hitsaa toisen pään umpeen.

Aiheuttaa samaa efektiä kuin pörinäpönttö dx corollassa, ääntä kyllä lähtee mut ei vaan kule, tt- rännin tasoa.

Ja toi ei piä paikkaansa et ei kestä isompaa pataa, uusilla laakereilla/kietareilla on ihmisillä kestäny kauemmi ku nää räsät yms. tt:nä, eli sinne 30k paremmalle puolelle.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

9.12.2011 9:15

LaneKit kirjoitti:Toi setti kuulostaa hyvältä jollyn kaa, gianelli on iha jees vaik hirvensarviin koristeeks roikkumaan tai siitä voi juoda olutta kun hitsaa toisen pään umpeen.

Aiheuttaa samaa efektiä kuin pörinäpönttö dx corollassa, ääntä kyllä lähtee mut ei vaan kule, tt- rännin tasoa.

Ja toi ei piä paikkaansa et ei kestä isompaa pataa, uusilla laakereilla/kietareilla on ihmisillä kestäny kauemmi ku nää räsät yms. tt:nä, eli sinne 30k paremmalle puolelle.


Niin kuin lanekit sanoi, niin kyllä se kestää. Riippuu vain kilometreistä.. Ja jos huollat, niin ei mitään ongelmia. Ja miten isommalla pytyllä pyörä muka tärisee enemmän? Itse en huomannut ainakaan mitään ongelmia. Päinvastoin, ajettavuus vain parani. :P

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

9.12.2011 18:03

Mistä ootte tilanneet 180 pyttyjä? Toivottavasti jollain -450ellä saisi sylinterisarjan kannella.
Koneella ajettu 53tkm ja nyt olen irroitellut ja tilannut koneen kaikki laakerit. Pitääkös kiertokanki vaihtaa vakiosta erinlaiseen 180 malossille? Ootteko tehneet kytkimelle mitään vaihtaessanne isompaan pannuun? Terveisin entinen nelarikuski :nolo:

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

9.12.2011 18:24

No ite osasin noi EBC jäykemmät jouset, tais saada mc scatterilta.

Ja kietarit ja muut saa olla iha vakiokamaa, kaikki alkuperäne käy toho malossiin, paitsi tietenki mäntä, männäntappi, renkaat, tiivisteet, pakoaukonsäätimen osat ja pytty ite, jotka tulee tos setis.

Eli iha vakiokone, paitsi se pyttysarja ja noi jouset ois iha jees. Ja jos levyt on vaihtokunnos ni uutta sisää kans.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

9.12.2011 23:50

LaneKit kirjoitti:No ite osasin noi EBC jäykemmät jouset, tais saada mc scatterilta.

Ja kietarit ja muut saa olla iha vakiokamaa, kaikki alkuperäne käy toho malossiin, paitsi tietenki mäntä, männäntappi, renkaat, tiivisteet, pakoaukonsäätimen osat ja pytty ite, jotka tulee tos setis.

Eli iha vakiokone, paitsi se pyttysarja ja noi jouset ois iha jees. Ja jos levyt on vaihtokunnos ni uutta sisää kans.

Kehtaatkos paljastaa mistä tilastit sylinterisarjas? Mitä ite oon katellu niin ulkomailta sais järkevämmällä hinnalla, mutta siinä voi tulla kusetetuks.? (ei ole kokemusta)
Minkäs merkkistä kassuu pitäs ehtii? Ja miten iso?
Jollymoto on varmaan paras vaihtoehto malossille.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

10.12.2011 13:44

Itel ei oo tota 180cc:tä, vaan stan stephensin viilaama gilardoni1, potkua siinäki on tarpeeksi :lol:

Kassuks ite ostasin mikunin 32, tai jonku vastaavan, 35 saa kans halvalla.

Ei ne ulkomaillakaan kuseta, tilaa vaan :)

Ja jolly on joo se oikea tehoputki, ei noihi gianelleihi kannata koskea.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

15.12.2011 17:22

SuperRKO kirjoitti:26? Näsärin vakiokassu on 28, vähän kuulostaa oudolta et ois vaihettu pienempi :D Jos se tosiaan on 26, niin hommaa jostain ihmeessä tuo vakio lorton PHBH 28. Noi suutinjutut mitä laitoin tohon niin on 28 kaasarille. Ootko ite tarkastanu että on 26, vähän epäilen nyt tota.

Imukaulassa on metallinen kuristinlevy, sen nappaat pois. Putken alussa on kuri jonka voi porata pois. TT-suuttimet pääsuutin 135, tyhjäkäyntisuutin 42 ja tehosuutin 65. Tyhjäkäyntisuutin voi olla isompikin, itellä vastaa paremmin kaasuun tyhjäkäynniltä kun tolla 42:sella. PS voi olla myös isompi mut 135 käynee kyllä.


Joo kyllä ihan totta, 26 mm lortto. On ollut joku temppupyörä ja penkki käännetty ylöspäin. eli jos nuo kaikki tekee niin saa enemmän tehoa irti, koska aion laittaa näsärin koneen tunturi sporttiin ja kisata sillä Grand pappa kilpailuissa kalajoella

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

15.12.2011 18:50

Juu, tarkista ettei oo noita kuristuksia. Jos kuristuksia ei ole, niin säätelehän pakoaukonsäädintä/tarkista että käpälät ja akseli on kunnossa. Itellä ei häävisti kulkenut kun akselin boorit oli kuluneet liki kokonaan pois.