Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

20.11.2011 23:44

The-Trooper kirjoitti:Tai viette suoraan liikeeseen, jos ette selviä hommasta..


En lähtis kyllä millään työntömitalla mittailemaan sylinteriä.

Joppeezz, tarkennatko hiukan kysymystäsi?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.11.2011 17:38

Niin, että mahtaisko ketään tietää et mihin toi letku joka tulee nassen lohkosta menee, ku pistää käymään ni rupee valumaa 2-tahtii siitä, ja se on suht pitkä letku

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.11.2011 17:44

Eikö se ole ihan tuorevoiteluletku. Kaasariin se menee.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.11.2011 18:35

saako näsäriin joku boostbottle tai jotain sellasta?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.11.2011 18:46

spurgubomber kirjoitti:saako näsäriin joku boostbottle tai jotain sellasta?


Ei ole valmiina, tai en itse ole ainakaan törmännyt sellaiseen.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.11.2011 18:54

SuperRKO kirjoitti:
The-Trooper kirjoitti:Tai viette suoraan liikeeseen, jos ette selviä hommasta..


En lähtis kyllä millään työntömitalla mittailemaan sylinteriä.

Joppeezz, tarkennatko hiukan kysymystäsi?


No ei todellakaan työntömitalla, sillä et saa mitään mitattua, kolmipiste mikrometrillä, siksi laitoinkin että mittauttakaa ne sylinterit koska varmaan keltään ei tollasta kotoa löydy..
Kuva

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.11.2011 18:56

Ite oon samaa mieltä, repeilen iha vitusti ku hussetopicis neuvotaan mittaamaan sylkkä työntömitalla, siitä ei tuu lasta eikä paskaa :lol:

Ite heitän mutulla et B- kokone on toho oikea ja uskon vahvasti et mitään haittaa et tuu huomaamaan ja tulee toimimaan erinomaisesti, mutta voiha sen mittauttaa mielenrauhan takia.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.11.2011 19:09

Pasikiainen kirjoitti:Eikö se ole ihan tuorevoiteluletku. Kaasariin se menee.

no sehä se ongelma onki, kun kaasariin menee jo tuorevoiteluletku, mut toi letku vaa mietityttää, et mikähä vit*u toi oikee on ku se tulee siihe vasemman puoleiseen moottorin lohkoon siihe kaasarin seutumille, ja mihi se o ku vuotaa öljyy siit letkusta nii perkel*esti

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.11.2011 19:14

Eli siis tulee siihe tasasee osaa suunnillee kaasarin alle?

Se on vaihteistoöljyn ylivuotoletku, sulla on joko helvetist liikaa öljyä tai sit kampiakselin vaihelaatikon stefa paskana, päästää sieltä painetta lootaan.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

21.11.2011 20:06

okei, kiitos vastauksesta :) kampiakselin vaihelaatikon stefahan sielt sit vissiin on paskana, koska en ainaka ite oo toho lisänny/vaihtanu öljyy, ku just oon ostanut sen ja ajanu about 5km testiajoa :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

22.11.2011 1:06

Trooperille lähinnä suuntasin että tarkin mittauslaite monella on se tönäri. Sillä nyt ei tuu lasta eikä paskaa jos sylinteriä pitäis mitata

Onkos porukka muuten perehtynyt käykö orkkismännänrenkaat johkiin tarvikemäntään (ei ole Prox)? Itellä olisi tuolla yks 54.00 mäntä, voi olla että joutuu sen vaihtamaan 53.99 tilalle, kattoo nyt.

E: Näköjään tätä tarvikemäntäsarjaa saa moposportilta viiteenkymppiin, voipi sitten olla että ostan sen jos on tarvis.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

22.11.2011 9:13

SuperRKO kirjoitti:Trooperille lähinnä suuntasin että tarkin mittauslaite monella on se tönäri. Sillä nyt ei tuu lasta eikä paskaa jos sylinteriä pitäis mitata

Onkos porukka muuten perehtynyt käykö orkkismännänrenkaat johkiin tarvikemäntään (ei ole Prox)? Itellä olisi tuolla yks 54.00 mäntä, voi olla että joutuu sen vaihtamaan 53.99 tilalle, kattoo nyt.

E: Näköjään tätä tarvikemäntäsarjaa saa moposportilta viiteenkymppiin, voipi sitten olla että ostan sen jos on tarvis.


Itsehän mittasin työtömitalla, ja kylläpä se pelas.. Tosin mopoon, mutta silti. Kun digitaalinen, on ja näyttää sadasosille asti.. :d

Ja itse en kyllä ostaisi sitä 50e mäntäsarjaa, tiedä minkä laatuinen se on. :S

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

25.11.2011 2:04

kellään myydä avarampaa (32mm) imukaulaa näsäriin vai miten sellasen pystyy räpeltämään ite?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

26.11.2011 20:03

Moro. itellä ollu toi nsr vasta iha vähänaikaa kuukauden? ja ei kulje kun sen 120 eikä jaksa ollenkaan 6 ylemmillä kierroksilla (kulkee 5 vaihteella saman 120 mitä 6 vaihteellakin) eli miten sen sais täystehoseks, aika pettymys oli kun ei mennyt kun sen 120... siinä on 26 mm dellorton kaasari ja suuttimista ei ole mitään tietoa. eli ainakin sen 140 jos sais kulkemaan..

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

27.11.2011 0:41

26? Näsärin vakiokassu on 28, vähän kuulostaa oudolta et ois vaihettu pienempi :D Jos se tosiaan on 26, niin hommaa jostain ihmeessä tuo vakio lorton PHBH 28. Noi suutinjutut mitä laitoin tohon niin on 28 kaasarille. Ootko ite tarkastanu että on 26, vähän epäilen nyt tota.

Imukaulassa on metallinen kuristinlevy, sen nappaat pois. Putken alussa on kuri jonka voi porata pois. TT-suuttimet pääsuutin 135, tyhjäkäyntisuutin 42 ja tehosuutin 65. Tyhjäkäyntisuutin voi olla isompikin, itellä vastaa paremmin kaasuun tyhjäkäynniltä kun tolla 42:sella. PS voi olla myös isompi mut 135 käynee kyllä.