Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

4.10.2011 20:39

Vastasin sulle jo crm topicissa ;)

Mutta lasikuitua taitavat olla ja itellä on noi ja ei pidä laittaa rajoitinläppiä, vaan pelkät ne mukana tulevat "liuskat" pitämään läppiä paikallaan.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

5.10.2011 16:58

Voiko tuollainen palojälki läpissä vaikuttaa toimintaan? Kertooko että jotain on esim hajonnut koneesta vai miten jälki on voinut tulla?

Kuva

E: ei ole kokemusta koneista kovinkaan paljoa mutta te varmaan osaatte sanoa onko mäntä ja renkaat kunnossa?

Kuva
Kuva

E2: tarjoan keksin sille kuka keksii mikä nyt ongelmana.. elikkä lähtee kyllä käyntiin välillä ja hikisesti, kaasua pitää pitää pohjassa koko ajan ja ottaa kierroksia todella huonosti. Jos höllää kaasua niin sammuu.. Noin tekee siis pelkän ilmanputsarin vaahtomuovin kanssa, jos laittaa käden eteen tjsp niin ei muutu oikeastaan yhtään. Kaasari ja ilmanputsari putsailtu pariinkin kertaan, koitettu 135 ja 138 suuttimia, koneen pitäisi olla kunnossa (5000km sitten kaikki vaihdettu liikkeessä), hyvä kipinä tulee (kipinäilmaisimella testattu). Ei imuvuotoja. Voisiko syynä olla joku CDI-boksin sekoaminen (joo-o, kipinäilmaisin näytti että kipinää tulee, mutta silti)? Voisiko joku kaasarin o-rengas olla hapettunut tjsp? Siis ongelma tuli kun aamulla laitoin pyörän käyntiin, lähti normaalisti jne, mutta kun lähdin liikkeelle niin sammui ja sen jälkeen ei ole toiminut kunnolla..

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

8.10.2011 15:06

Onko puristukset tallella? Ja ennenkuin lopetti toimintansa, oliko yläkierroksilla tehot vähissä, että alakierroksilla toimi normaalisti, mutta yläkierroksilla ei jaksanut vetää enää välejä loppuun, niin kuin ennen? Paljonko pyörällä on ajettu yhteensä?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

8.10.2011 15:36

Toi kaasu pohjas käynnistymine, sammumine ilma kaasua yms. tarkottaa aika varmast et mäntä vituiks, itel teki ex xps just tollee :nolo: Ja seki leipo tyhjäkäynnil ku kävi pihas, tehotki katos, kulki vaa 60 ku enne meni 94.

On toi vähä ryöttäse näköne, suosittelen avausta.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

8.10.2011 18:28

Pyörällä ajettu noin 50 000km, mutta 5000km sitten vaihettu mäntä, renkaat, sylkkä yms hilppeet, että sen takia vähän välttelen tuota koneen avaamista..

Itse olen ajanut vain noin 500-1000km tällä, ja tehot ovat olleet koko ajan samat. Puristuksia löytyy ihan normaalisti kun koitin työntää käyntiin, pienimmillä vaihteilla takapyörä ei edes saanut pitoa (hiekalla). Kutosella ei ole koskaan jaksanut vetää loppuun mutta nyt sain vasta selville, että pyörä on Ranskaan tehty alunperin (runkonumerossa on pätkä jossa lukee JC22B, ja jossain sanottiin, että pyörät missä on B JC22 jälkeen on tehty Ranskaan). Ja tämähän tarkoittaa, että pakoaukonsäädin avautuu vain 70% maksimikierroksilla elikkä se on aikas varmasti syy ettei ole niin paljon tehoa kuin pitäisi olla.

Tänään avasin taas kerran kaasarin ja jokainen o-rengas oli paikallaan ja kunnossa. Voiko bensanpinnan korkeus vaikuttaa noin paljon? Mites tuon kohon saisi säädettyä sopivaksi? Entä voiko putki olla niin tukkeessa/karstoittunut, että ei jaksa käydä? Savuttaa aika paljon.. (seos on kyllä melko rikkaalla ja öljyä olen laittanut pari kertaa suoraan palotilaan)

Mittasin myös virtamittarilla sytytyspuolan ja magneeton/staattorin johtojen vastukset ohjeiden mukaan, ja kaikki oli kunnossa. Kipinä siis edelleen hyvä, testattu monella tulpalla. Voiko CDI:ssä olla joku bugi...?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

9.10.2011 22:34

AapoV kirjoitti:Pyörällä ajettu noin 50 000km, mutta 5000km sitten vaihettu mäntä, renkaat, sylkkä yms hilppeet, että sen takia vähän välttelen tuota koneen avaamista..

Itse olen ajanut vain noin 500-1000km tällä, ja tehot ovat olleet koko ajan samat. Puristuksia löytyy ihan normaalisti kun koitin työntää käyntiin, pienimmillä vaihteilla takapyörä ei edes saanut pitoa (hiekalla). Kutosella ei ole koskaan jaksanut vetää loppuun mutta nyt sain vasta selville, että pyörä on Ranskaan tehty alunperin (runkonumerossa on pätkä jossa lukee JC22B, ja jossain sanottiin, että pyörät missä on B JC22 jälkeen on tehty Ranskaan). Ja tämähän tarkoittaa, että pakoaukonsäädin avautuu vain 70% maksimikierroksilla elikkä se on aikas varmasti syy ettei ole niin paljon tehoa kuin pitäisi olla.

Tänään avasin taas kerran kaasarin ja jokainen o-rengas oli paikallaan ja kunnossa. Voiko bensanpinnan korkeus vaikuttaa noin paljon? Mites tuon kohon saisi säädettyä sopivaksi? Entä voiko putki olla niin tukkeessa/karstoittunut, että ei jaksa käydä? Savuttaa aika paljon.. (seos on kyllä melko rikkaalla ja öljyä olen laittanut pari kertaa suoraan palotilaan)


Mittasin myös virtamittarilla sytytyspuolan ja magneeton/staattorin johtojen vastukset ohjeiden mukaan, ja kaikki oli kunnossa. Kipinä siis edelleen hyvä, testattu monella tulpalla. Voiko CDI:ssä olla joku bugi...?


Suosittelisin avaamaan sylinterin ja kattomaan, että sielläkin kaikki olis kunnossa.. Kun männässä oli pieniä jälkiä.. kuvan perusteella.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.10.2011 14:55

Moro! Käyköhän samaan nsr:rrän moottoriin, johon käy moposportin 180cc malossi niin tämä sylinterisarja: http://mpt.fi/index.php?productID=41910

:) (moottorin vuosimallista ei tietoa!) :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.10.2011 15:26

MAnki132 kirjoitti:Moro! Käyköhän samaan nsr:rrän moottoriin, johon käy moposportin 180cc malossi niin tämä sylinterisarja: http://mpt.fi/index.php?productID=41910

:) (moottorin vuosimallista ei tietoa!) :D

Käy, mutta suosittelen että jätät ostamatta. Ei pakoaukon-säädintä joten voi olla mielenkiintoinen ajettava kun ei potkua löydy kuin yläkierroksilta.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.10.2011 15:56

löre kirjoitti:
MAnki132 kirjoitti:Moro! Käyköhän samaan nsr:rrän moottoriin, johon käy moposportin 180cc malossi niin tämä sylinterisarja: http://mpt.fi/index.php?productID=41910

:) (moottorin vuosimallista ei tietoa!) :D

Käy, mutta suosittelen että jätät ostamatta. Ei pakoaukon-säädintä joten voi olla mielenkiintoinen ajettava kun ei potkua löydy kuin yläkierroksilta.


Onko suomessa saatavana jotain muuta 125cc sylinterisarjaa?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.10.2011 15:59

AapoV kirjoitti:Pyörällä ajettu noin 50 000km, mutta 5000km sitten vaihettu mäntä, renkaat, sylkkä yms hilppeet, että sen takia vähän välttelen tuota koneen avaamista..

Itse olen ajanut vain noin 500-1000km tällä, ja tehot ovat olleet koko ajan samat. Puristuksia löytyy ihan normaalisti kun koitin työntää käyntiin, pienimmillä vaihteilla takapyörä ei edes saanut pitoa (hiekalla). Kutosella ei ole koskaan jaksanut vetää loppuun mutta nyt sain vasta selville, että pyörä on Ranskaan tehty alunperin (runkonumerossa on pätkä jossa lukee JC22B, ja jossain sanottiin, että pyörät missä on B JC22 jälkeen on tehty Ranskaan). Ja tämähän tarkoittaa, että pakoaukonsäädin avautuu vain 70% maksimikierroksilla elikkä se on aikas varmasti syy ettei ole niin paljon tehoa kuin pitäisi olla.

Tänään avasin taas kerran kaasarin ja jokainen o-rengas oli paikallaan ja kunnossa. Voiko bensanpinnan korkeus vaikuttaa noin paljon? Mites tuon kohon saisi säädettyä sopivaksi? Entä voiko putki olla niin tukkeessa/karstoittunut, että ei jaksa käydä? Savuttaa aika paljon.. (seos on kyllä melko rikkaalla ja öljyä olen laittanut pari kertaa suoraan palotilaan)

Mittasin myös virtamittarilla sytytyspuolan ja magneeton/staattorin johtojen vastukset ohjeiden mukaan, ja kaikki oli kunnossa. Kipinä siis edelleen hyvä, testattu monella tulpalla. Voiko CDI:ssä olla joku bugi...?

Ootko tsekannut ettei vaan ole magneetto päässyt pyörähtämään? Mulla kerran Mitossa pyörähti magneetto, tehot hävöksissä kun anto kipinän niin myöhään.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.10.2011 17:23

MAnki132 kirjoitti:
löre kirjoitti:
MAnki132 kirjoitti:Moro! Käyköhän samaan nsr:rrän moottoriin, johon käy moposportin 180cc malossi niin tämä sylinterisarja: http://mpt.fi/index.php?productID=41910

:) (moottorin vuosimallista ei tietoa!) :D

Käy, mutta suosittelen että jätät ostamatta. Ei pakoaukon-säädintä joten voi olla mielenkiintoinen ajettava kun ei potkua löydy kuin yläkierroksilta.


Onko suomessa saatavana jotain muuta 125cc sylinterisarjaa?

Ei ole, vakiota suosittelisin, tuon athenan laatuki on suht paska kuulemma, kukaan ei ole kehunut. Suosittelen 180cc malossia, saa halvemmalla ulkomailta. Tai sit iha vakiosylkkä, uutena tai käytettynä Ulkomailta saa tänki paljo halvemmalla ;)

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.10.2011 19:17

Jos ostat athenan, niin 190cc. Koska sen kokoisesta löytyy väätöä jo muutenkin.

Ja nyt pitää itse kysyä.. Ei kellään sattuis nsr kuskeista löytymään evo1:n imukaulaa? Jota on pitäny nsr:ssä isomman kaasarin kanssa? :P

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.10.2011 21:25

tämmönen aika tyhmä kysymys mutta pyörä tuli just huollosta ja siellä valitti että vapaavirtaava ilmansuodatin minkä olen vakioputsarin tilalle laittanu tekee seoksesta liian laihan. millasia kokemuksia täällä on näistä suodattimista ja miten hyvin ne näsärissä toimii? toiseksi onko mulla seos liian laiha vai rikas kun pari minuuttia lämmittää ja lähtee liikkeelle, täydellä kaasulla ottaessa pyörä rupee niinsanotusti "booaamaan"? ja koneen ollessa muutaman minuutin ajossa ongelmaa ei ole.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.10.2011 21:52

TT-näsäri vapaavirtausputsarin kanssa pääsuutin n. 140-150 (itellä oli 145 ja pelas tosi hyvin). Katso tulpan väri, jos on maitokahvin värinen niin ihan hyvissä säädöissä on.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

1.11.2011 22:19

paljo lisää tehoa saa kantta laskemalla ja 32mm kaasarilla ja tt putki? mitkä suuttimet ovat sopivat?