Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.7.2011 23:30

akseli101 kirjoitti:Mikä olis hyvä tehari nasseen 180cc pytyn 34mm kaasarin kanssa ?


Jollymoto..

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.7.2011 23:38

Mitkä renkaat teillä on näsäreissä? Kun itellä alkaa olemaan sakkopinnalla, poliisin mielestä.. On siinä vielä niin paljon pintaa, että suurennuslasilla voi nähdä kuvion.. Mutta asiaan.. Mitä renkaita käytätte?

Sellaisia, jotka eivät kulku 4000km aikana, eli liian pehmeäseos. Mutta pitoa olisi, eli ei ole liian kovaseos. :P

nyt on kiinni bridgestonen battlax 130/70

Mitä sanotte Pirellin Sport Demoneista, mopossa oli ja ihan hyviltä vaikuttivat.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

30.7.2011 0:19

Itellä on just semmone pirelli sport demon :) hyvä rengas on. En kyllä nyt muista sitä tuuma kokoa mutta suunnillee sama ku sulla.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

30.7.2011 8:55

Sport Demonit on ihan hyviä renkaita, myös kulutuskestävyydeltään. Eturenkaalla menty lähemmäs 10000km, takasella noin 7000km

E: ja pintaa siis on vielä :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

30.7.2011 11:35

Sportit on muute hyvät kumit :)

Itel on shinko f006 ja taakse tulee r006, tosi hyvä ainaki toi etukumi ollu ajaa, eikä oo kulunu oikeestaa yhtää vaik rullattu jo 4k. Oli viel tosi halpa supermotocenterin alesta.

Tai no toi 4k ei kyl kerro viel paskaakaa, mut aika monel kaveril on tollane husseis yms. ja hyvi toiminu niissäki.

Toi battlaxi on ainaki iha paska mikä näis o vakiona, pelotti ain vähä kantata sil ku ei mitää pitoo eessä :lol:

Vakiotha on näis uudemmis 100/jotain/17 ja 130/jotain/17. Noit korkeuksii ei tartti tuijjottaa. Itel on eessä nyt 110 levee ja taaksekki tulee 140.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

30.7.2011 14:22

LaneKit kirjoitti:Sportit on muute hyvät kumit :)

Itel on shinko f006 ja taakse tulee r006, tosi hyvä ainaki toi etukumi ollu ajaa, eikä oo kulunu oikeestaa yhtää vaik rullattu jo 4k. Oli viel tosi halpa supermotocenterin alesta.

Tai no toi 4k ei kyl kerro viel paskaakaa, mut aika monel kaveril on tollane husseis yms. ja hyvi toiminu niissäki.

Toi battlaxi on ainaki iha paska mikä näis o vakiona, pelotti ain vähä kantata sil ku ei mitää pitoo eessä :lol:

Vakiotha on näis uudemmis 100/jotain/17 ja 130/jotain/17. Noit korkeuksii ei tartti tuijjottaa. Itel on eessä nyt 110 levee ja taaksekki tulee 140.



Jeesh. Itekki mietin 140.. Ja pitää olla matalaprofiilinen. :D :lol:

Pitää katella, jos tuon ostais, tai sitten käydä kysymässä jostain liikkeistä, mitä ne suosittelee.. :P

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

31.7.2011 11:03

Eiköhän tässä tai NSR:n mallikohtanen ole oikea topic renkaista porisemiseen. Ne kun ei oikein tekniikkaan liity.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

31.7.2011 12:48

khor kirjoitti:Eiköhän tässä tai NSR:n mallikohtanen ole oikea topic renkaista porisemiseen. Ne kun ei oikein tekniikkaan liity.


No koitin etsiä tuota, mutten löytänyt..

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

31.7.2011 23:05

Juu kyl täs on tultu vähän suuniteltu miten näsäriin sais turpon kiini
kun vaan löytyis sopiva :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

1.8.2011 19:59

mjoo.. Kuka on laittanu jäykemmät kytkinjouset näsäriin? Kun ite tilasin nuo. http://www.mc-scatter.com/jaykat-kytkim ... -6652.html Ja ne olivat 1cm pitemmät, kuin vakiot... Että meneekö nuo, kunnolla nsr.. Ihmetytti, että olivat pitemmät, kuin vakiot.. :S Kun mitä olen jäykempiä jousia laittanut, niin ovat olleet samanpituisia, kuin vakiot.. Vai antaako se pituus sitten tuossa sen kireyden?

Mutta, kuitenkin.. Meneekö nuo ja toimiiko, niin tiedän vaihdanko.. :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

3.8.2011 17:32

joooh sellainen propleema meikäläisellä että kone remontin yhteydessä (Mäntä, kirtokangen ylä laakeri, pakoaukon säätimen akseli ja käpälät ja tietenkin tiivisteen)

nuo osat vaihdoin ja nyt ei toivoakaan saada sähköstartilla käyntiin, työntämällä pyörän saa käyntiin mutta alle 3t kierroksilla aika moinen nakutus kuuluu koneesta 8o eikä pyörä käy tyhjäkäyntiä ellei kaasulla kikkaile mutta ensin tekisi mieli keksiä tuo nakutuksen syy :eek:

enkä ole huomannut mitään vaikutusta vaikka kaasaria olen säätänyt :|

eikös kukaan osaa sanoa tuohon mitään :eek:

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

3.8.2011 21:10

OLISIKO KENELLÄÄN TARVETTA VARAOSAPYÖRÄLLE?

Ajoin oman piikki-ikäni Honda NSR:llä, vm- 1993 eli vanhemman mallinen pyörä.
Pyörä jäi myymättä ja härvelistä puuttuu katteet ja avovalo. Muutoin kaikki kunnossa.

Jos jollakin olisi tarvetta varaosapyöräksi, luovuttaisin ilomielin Hondan eteenpäin. Sanotaan vaikka 85€ koko pyörä.

Pyörästä tietoa:

-A1 papereissa, täysitehoinen (31hv?).
- Kilometreja 83tkm, SYLINTERI vaihdettu 48tkm kohdalla, sisällä nyt C-mäntä.
- Täysitehoiseksi vakio, jonkun sortin läpät vaihdettu joskus kaasariin.
- Alle 5tkm ajetut renkaan (molemmat Pirelli Sport Demon, takana 130/70?/R18)
- Moottori toimi hienosti ennen ajeluiden loppua. Käyntikunnossa edelleen!
- Etuhaarukkaan vaihdoin stefat juuri ennen ajojen loppua. Keula hyvässä kondiksessa.
- Mukaan vielä sekalaisia uusia varaosia, tarkastan vielä huomenna mitä löytyy!

Ottakaa sähköpostitse yhteyttä, jos tarvitsette pyörää. Tarjouksia kuunnellaan. Pyörä on edelleen rekisterissä.

Pyörä sijaitsee Vantaalla/Helsingissä, kuljetus PK-seudulla mahdollinen.

koskinen.olli@hotmail.com

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

8.8.2011 13:00

|FAN| kirjoitti:joooh sellainen propleema meikäläisellä että kone remontin yhteydessä (Mäntä, kirtokangen ylä laakeri, pakoaukon säätimen akseli ja käpälät ja tietenkin tiivisteen)

nuo osat vaihdoin ja nyt ei toivoakaan saada sähköstartilla käyntiin, työntämällä pyörän saa käyntiin mutta alle 3t kierroksilla aika moinen nakutus kuuluu koneesta 8o eikä pyörä käy tyhjäkäyntiä ellei kaasulla kikkaile mutta ensin tekisi mieli keksiä tuo nakutuksen syy :eek:

enkä ole huomannut mitään vaikutusta vaikka kaasaria olen säätänyt :|

eikös kukaan osaa sanoa tuohon mitään :eek:


Onko mäntä oikein? Männässä oleva merkki pakoaukkoa päin?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

11.8.2011 18:51

The-Trooper kirjoitti:
|FAN| kirjoitti:joooh sellainen propleema meikäläisellä että kone remontin yhteydessä (Mäntä, kirtokangen ylä laakeri, pakoaukon säätimen akseli ja käpälät ja tietenkin tiivisteen)

nuo osat vaihdoin ja nyt ei toivoakaan saada sähköstartilla käyntiin, työntämällä pyörän saa käyntiin mutta alle 3t kierroksilla aika moinen nakutus kuuluu koneesta 8o eikä pyörä käy tyhjäkäyntiä ellei kaasulla kikkaile mutta ensin tekisi mieli keksiä tuo nakutuksen syy :eek:

enkä ole huomannut mitään vaikutusta vaikka kaasaria olen säätänyt :|

eikös kukaan osaa sanoa tuohon mitään :eek:


Onko mäntä oikein? Männässä oleva merkki pakoaukkoa päin?


Yleensä tuo nakutus pikku kierroksilla meinaa vikaa männänrenkaassa, eli se on joko poikki tai väärin asennettu..

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

11.8.2011 21:41

Mäntä ainakin on oikein päin eikä kuulosta omaan korvaan siltä että rengas ainakaan poikki olisi :|
ja voikos renkaan asentaa muka väärin kuhan se männän pykälä sattuu siihen renkaan rakoon?

ainut mitä en maininnut niin sylinterissä oli se pako aukojen välinen pinnoitteen halkeama joka aika yleinen tietääkseni muttei niinkään vaarallinen?

ja toinen asia kun pako aukon säätimen akseli oli poikki niin toinen käpälä hankasi pientä pursetta sylinteriin ja ex männä naarmut sillä kohtaa mutta suurimmat sylinterissä olleet naarmut lähti kun pyttyä hieman hoonasi :) mutta ei ennen männän vaihtoa minkään laista ääntä pitänyt :eek:

mutta ei se oikeastaan kaasarin säädöistäkään voi olla kiinni koska suuttimet ovat samat eikä neulan säätö auta nakutukseen? tyhjäkäynnin kyllä varmaan saisi toimimaan säätämällä mutta nakutus ei sillä katoa :|

pyörä vielläpä myyntiin menossa kun ajokortti jo taskussa mutta olisi se kiva myydä toimiva pyörä ;)