Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.7.2011 12:33

Joo otin oikeanpuoleiset tapit irti, vasemmalla olevan pultin ja irrotin lisäksi pa-säätimen moottorin.
Se levy tuntuu olevan kiinni vasemmalla puolella olevista johdoista . . .

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.7.2011 13:30

Joo siitä menee johtoja sen kopan läpi (vasemmalla). Varmaan suojaa liittimiä kosteudelta yms, ite sain sen levyn pois ihan avaamalla johtojen liittimet (samalla suihkuttelin sähkösuoja-ainetta) ja sitten sain sen levyn nitkutettua sieltä välistä ;)

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.7.2011 16:19

Stilly kirjoitti:Minkälaisia välejä teillä on näsärissä? Itellä 13/36 ja tuntuu tosi raskailta, ei enää isommilla vaihteilla jaksa kiihtyä jos ei laita pienempää silmää tai mennä ylämäkeen kunnolla. Tekis mieli laittaa taakse 38, auttasko paljo ?

Itel on 14/36 tai 38, hyvi vetää joka vaihteel 2 päälläki, tankkeja en kuskaa, ne saa ettii oman kyydin ni hyvi vetää ittee ja hyväperseisii muijii 2 päälläki. Kutosvaihteel johoki 9,5k sain vetämää tasasel, mut sit loppu suora :itku:

Säädöt ;)

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.7.2011 18:08

Jaa mullakai vääntää kutosel iha 11k+ :))

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.7.2011 19:08

Minkäslainen homma tuo pakoaukonsäätimen purku on?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.7.2011 20:41

Itse en menisi purkamaan, koska en osaa. Pa-säädin on yksi nsr än kalleimmisraa osista, en menisi sitä rikkomaan :s
Mites nsr vs. muut tt kevarit, oletteko olleet viivoilla? :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.7.2011 20:46

Ite en oo kovin monii vs mut ainaki tt detsit oon vieny aika helposti :)
Yhtä tt hussee vs kusen jonku verran kiihtytyksessä mutta lopussa aina otan kii..

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.7.2011 21:02

Stilly kirjoitti:Ite en oo kovin monii vs mut ainaki tt detsit oon vieny aika helposti :)
Yhtä tt hussee vs kusen jonku verran kiihtytyksessä mutta lopussa aina otan kii..


No dt ei oo kovin tehokas ees.. Ja husset nyt on siihen 100 asti kiihytyksessä nsr vastaan niin paljon tehokkaampia.. :d Mutta 180cc:llä alkaa jo tasottua kiihytyksessäkin.. :P

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.7.2011 21:51

Joo husse jätti kepoo kiihytykses mutta sit 120 kohil vetäsin täyzii ohi :D

Ja pa säätimen ite purin sennuskaljoissa, nii vähä osia et melkee mahoton kusta, mitää ei voi saada rikki.

Mutta hei kertokaas tosta nassen mittarinpyörittäjästä, ku itel on pyöritin ehjä, mutta sitte vanteessa laakerin päällä vissii on joku juttu mis on 2 väkästä mitkä vastaa pyörittäjään, ni ne on vituillaa, kulunu pois.

Saako tota osaa misää,/ onko jollaki myytävänä, voin sanoo et maksan tosta paskasta vähä ylihintaki ku maksaa 6 dollaria ni saat 15e kuka ny lähettääkää sen :D Ku toi vissii on irtonaine, joku voi viel vahvistaa jos tietää.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

28.7.2011 22:17

Laitoin lanekit muuten nyt 150 suuttimen kiinni ja sillä toimii selvästi paremmin ku 145 suuttimella :o mutta silti tuntuis siinä enne piikkii vääntävän paremmin sillo ku oli vakioputsari.. :s
Mutta äänet on kyllä nii maukkaat että tasottaa vähä tilannetta :p

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.7.2011 11:47

SuperRKO kirjoitti:Minkäslainen homma tuo pakoaukonsäätimen purku on?


katteet pois,putki pois, pa säätimestä vaijerit irti ja se puolikuun muotone levy (vasemman käden kierteellä se) sitte otat vaa säätimen akselista pihillä kiinni ja vetäset akselin pois. voi olla tiukassaki! ja käpälät pitäs tippua sit pako aukosta pihalle..

LaneKit kirjoitti:
Mutta hei kertokaas tosta nassen mittarinpyörittäjästä,.

joo se osa mis kaks väkästä nii irtoo iha normaalisti siitä ja ite ostin hondan edustajalta sen. hintaa oli se 6 e.


JA NUISTA VÄLITYKSISTÄ itellä 13/38 välit ja kulkee 150 + kierrokset jää 11.5 k... viime syksynä kierti 12.5 k sillei et oli vetojaki hyvin sinne asti :D tuli vaihettua pytty nii eipä kiertele enää :(

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.7.2011 16:31

Kiitti jmkk tästä, olen ikuisesti kiitolline :)

Ja jokuha myy sit kans ton öljypumpun kopanki :lol:

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.7.2011 17:28

http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html Toimiiko tuo säätö? Huomasin vain että noilla asetuksilla öljypumppu on "nolla-asennossa", eli kiinni. Antaako näsärin öljypumppu öljyä, jos se on kiini?? Vastauksia pian, kiitos!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.7.2011 17:39

Stilly kirjoitti:Laitoin lanekit muuten nyt 150 suuttimen kiinni ja sillä toimii selvästi paremmin ku 145 suuttimella :o mutta silti tuntuis siinä enne piikkii vääntävän paremmin sillo ku oli vakioputsari.. :s
Mutta äänet on kyllä nii maukkaat että tasottaa vähä tilannetta :p

Hyvä et alko pelittämää paremmi. Eli saattaa kaivata vielä säätöjä, laitaha sitä neulaa vielä pykälä rikkaammalle, ite laitoin iha kokeilematta ku mopoihi ainaki neuvotaa tollei, hyvi pelaa nytte :)

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

29.7.2011 19:43

Mikä olis hyvä tehari nasseen 180cc pytyn 34mm kaasarin kanssa ?