Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

9.7.2011 21:09

Joo mite ihmeessä :d

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

10.7.2011 3:01

Stilly kirjoitti:Joo mite ihmeessä :d

http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.html

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

10.7.2011 13:38

Uuemman mallin näsärissä ei kyllä tollasta luukkua oo, vaan tuossa on suoraan runko eessä joka peittää koko rc-valven.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

10.7.2011 15:34

niin, mutt saa sen silti säädettyä.. Eikä ole edes vaikea homma. Lyhyellä kiintoavaimella homma on aika nopeasti hoidettu.. :P

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

10.7.2011 19:38

joo, pitääpä kokeilla vielä :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

12.7.2011 12:16

Pitääkös noiden pakoaukonsäätimen käpälät heilua kuin hullunmuna tuolla säätimessä? :s Ilmeisesti ei, koska laitoin virrat päälle ja säädin ei noussut ylös asti, ei lähellekkään.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

12.7.2011 15:53

Varmaa menossa kampuran stefat, kun ei jaksa nässy enää vetää kunnolla yläkierroksilla. Alavääntöä löytyy, ja puristukset on tallella, koska vaihdettu 800km sitten malossin sylinterisarja. Säädötkin pitäis olla kohillaan, kun ei booaa eikä pätki... Paljonko ilmaruuvin pitäis olla auki? 1 ja 1/4?
Missään muualla ei vika minusta voi olla. :S

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

12.7.2011 17:33

Minust se ilmaruuvi pitää olla 2 ja puol kierrosta auki

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

12.7.2011 17:37

Ei vaikuta yläkiekoilla, koska toi ilmaruuvi vaikuttaa vaaa tosi pienel kaasunavaumal ja leipoo jos ajelee sellase yläkiekoil pitemmä aikaa ja tehoa ei varmana oo :D Se o sama onko se kiinni vai kokonaa pois jos reijän tukkii jos on kaasu pohjas. Itel on jotai 2 kiekkaa auki ja käy tyhjäkäyntiä hyvi eikä leijuta kiekkoja.

Lähteekö käyntii ja leijjuttaako kiekkoja, itel oli kummatki päi vittua ku stefa vissiinki vuoti. :lol:

Luin muute Stilly tuolt yleisestä et sait pärrän kulkemaa ku säädit pa- säädintä, hyvä juttu et viimeinki kulkee :) Pitäs itekki säätää vähä ku tuntus et se kuristaa. 7,5k kohal nappaa piikin ja vetää kyl, mut ei niiku tahtos 9k jälkee vetää yhtää paremmi.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

12.7.2011 20:53

joo vakioputkella mulla jäi pyörii kiekat kans johonki 9-10k nyt ku jolly ja vähä säädin sitä ni menee jonnekki punarajalle asti vähintää.

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

12.7.2011 20:56

Aika aikasin muute nappaa piikin sulla :o itellä varmaa joskus yli 8k :D

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.7.2011 11:23

LaneKit kirjoitti:Ei vaikuta yläkiekoilla, koska toi ilmaruuvi vaikuttaa vaaa tosi pienel kaasunavaumal ja leipoo jos ajelee sellase yläkiekoil pitemmä aikaa ja tehoa ei varmana oo :D Se o sama onko se kiinni vai kokonaa pois jos reijän tukkii jos on kaasu pohjas. Itel on jotai 2 kiekkaa auki ja käy tyhjäkäyntiä hyvi eikä leijuta kiekkoja.

Lähteekö käyntii ja leijjuttaako kiekkoja, itel oli kummatki päi vittua ku stefa vissiinki vuoti. :lol:

Luin muute Stilly tuolt yleisestä et sait pärrän kulkemaa ku säädit pa- säädintä, hyvä juttu et viimeinki kulkee :) Pitäs itekki säätää vähä ku tuntus et se kuristaa. 7,5k kohal nappaa piikin ja vetää kyl, mut ei niiku tahtos 9k jälkee vetää yhtää paremmi.



Lähtee käyntii, mutta jättää toisinaan kiekat 3k kohalle.. Eikä sitäkää kyllä tee aina.. Mutta ite pidän varmana merkkinä tuota, että ei jaksa enää vetää 5 ja 6 loppuun.. Ja tehot on yläkiekoilla kuin vakiomopossa...

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.7.2011 14:22

Jahas. Näsäri toimii muuten loistavasti mutta tyhjäkäynnillä jättää kierrokset 3k ja nousee vähitellen.. Vaikka sammuttais ja laittais päälle 1k:n kohdalla niin nostaa kiekat. Kun vaihdoin tulpan niin ekalla ajolla tyhjäkäynti pysyi säädetyssä 1600rpm

Juuri putsattu kaasari ja ilmanputsari, läpät ja imukaula ok, uusi tulppa, tehty täydellinen koneremppa 5k sitten (liikkeessä), kuristamaton vakioputki, ilmaruuvi 2,5 kierrosta auki, TT-suuttimet, imukaulan kuri otettu pois...

Mikäköhän on ongelmana?

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.7.2011 16:29

Kato 2 tapausta jo putkee missä sama ongelma ku itellä. Ite vaihoin raottavat läpät uusiin, koneen joka tiivisteen ja kampuran stefat ni alko pelaamaa, mut ite alottasin teinä vaikka noista stefoista, tai oikeastaa mg stefasta, ku kytkinstefan vuoto vaa tunkee öljyt sisää. Helppo vaihtaa ku poraa ruuvin toho ja vetää vittuu sieltä.

Ja rempan jälkeeki itel vammas tyhjäkäynti enne ku säädin iha priimaks lämpimänä, tosi vaikee säätää täs phbh 28:s ku mopossa vedän aina kaasari kädes munkilla sen ja melkee ain kerrast oikee :D

Stilly kirjoitti:Aika aikasin muute nappaa piikin sulla :o itellä varmaa joskus yli 8k :D

Joo itel nappaa tol stanin viilaamal pytyl ja vakioputkel tossa, en tiiä tost pa- äätimestä, tänää katon ku tuun kaupungista kotia että onko up- asennossa täysin ylhäällä, veikkaisin ettei ole.

Myys mulle jolly syksyllä, jos et pasko ni saat 120e ilma änkkää :lol:

Re: Honda NSR 125 Viritys/tekniikka

13.7.2011 18:32

Joo pittää katella :D