Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

10.10.2013 11:09

No jos jollain olis myyä sellasta 200cc tai isompaa ykspyttystä konetta niin voi laittaa yv:tä :)

Mää muuten lueskelin jostain että noiden ruiskuhondien pensansyöttöä voi lisätä kotikonstein laittamalla 1 - 3 kohmia vastusta ruiskurunkoon alhaalta tulevan johtonipun vasemmanpuoleisimpaan siniharmaaseen johtoon? Että onko tästä kokemuksia kun joku sano et laitto 177cc pytyn ja 1500 ohmia vastusta kiinni niin kävi sopivan rikkaalla :eek:

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

10.10.2013 21:01

Kuulostaa ihan järkevältä, taitaa olla yleisesti käytetty kikka eli ulkoilman lämpötila-anturia huijataan. Kone näkee ulkoilman todellista kylmempänä.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

10.10.2013 22:46

Paljokohan tuollanen vehje kestää rullailua? oon ostamas tommosta helkutin halpaa 40tkm ajettua cebaria.... onko näihin halpoja vara-osia ja helposti saataville?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

11.10.2013 7:11

Kyllä toi seppo kestää tosi hyvin ajella niinkuin useimmat nelarit. Mäntäkin pitäis kai vaihtaa vasta sadan tonnin kohilla. :)

Tosta putkesta vielä, eli mulla olis tarkotus tehdä tehari itte tohon seppoon eli paksumpi sisämitta alkukäyrään ja aikas saman kokonen loppuputki kuin mikä vakio on. Lisäksi ajattelin viedä putken koneen päältä yläkautta taakse ja modailen takalipan sisään sen änkän. Tässä sitten se varsinainen kysymys, eli miten voin pidentää tuota putkea vaikuttamatta paljon sen virtaavuuteen? Tietopankissa sanottiin, että vapaastivirtaavaa änkkää ei lasketa mukaan putken pituuteen, eli voinko siis jatkaa vaan vähän paksummalla putkella tuota kun muuten jää vähän lyhkäseks :nolo:

PS takakatteet ja lippa menee uusiks. Vääntelen itte pellistä ja maalailen, kuvia laitan jossainvaiheessa :D

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

11.10.2013 9:38

Vältät mutkia niin virtaavus pysyy mahdollisimman hyvänä.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

11.10.2013 18:56

Ööh... Nytten tuli pieni tenkkapoo, eli onkos kellään tiatoa siitä että miten v*****a ton hondan orkkis ketjun saa irti kun itse en ainaskaan löytäny mitään holkkia siitä millä se olis laitettu kiinni. :nolo: On pakko vaihtaa tuo ketju kun on niin paskassa kunnossa kun ainankin viis lenkkiä on hitsaantunu kiinni, kun edellinen omistaja hoitanu ketjui paskasti :paha:

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

11.10.2013 19:09

Rälläkkä. :lol:

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

11.10.2013 20:20

Ootko varma, kun ei haluis ihan ekana alkaa sahaileen tota poikki. Kyllä mää veikkaisin että siinä on jonkinlainen mekanismi millä sen ketjun saa auki... :s Eikai kukaan tekis niin tyhmää ketjuu, et pitää ottaa koko saatanan takahaarukka irti et saa ketjut poijes... :nolo:

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

12.10.2013 11:54

Hyvinkin usein ketjuissa ei nykyään ole enää lukkoja samaan tyyliin kuin ennen. Tällöin ei ole kyllä muuta vaihtoehtoa kuin a)hommaa oikea ketjunkatkaisin, eivät ole kovin kalliita b)taiteile vasaran ja talttapäämeisselin + sopivan tapin avulla yksi lenkki auki (tässä tekniikassa meisseli sitten lipsahtaa yleensä aina sormeen ja sitten tarvitaan vähintään sidettä ellei tikkejä) tai ehdottomasti helpoin eli c)rälläkkä.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

12.10.2013 12:40

No jos siitä on lenkkejä paskana niin ei taida olla sille ketjulle enää paljoa käyttöä, leikkaat vaikka semmosen huonon lenkin kohalta jos meinaat jossain käyttää vielä.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

12.10.2013 12:56

Joo, vanhoja ketjuja turha sääliä, ei niillä kukaan mitään enää tee.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

12.10.2013 16:42

No selvä sitten. Hommaan ensin kuitenkin uuden ketjun ennenkuin sahailen ton vanhan irti, ettei mennä iha perse edellä puuhun jos vaikka ketjun saaminen viipyy et pääsee kuiteski ajeleen. :)

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

12.10.2013 16:45

Tällähetkellä mun honda on kyl aika palasina tallissa :lol: Kaikki katteet on otettu irti takalokaria myöten. Tilailen ensiviikolla alumiinia, että pääsee väänteleen ite perään vähä katteita 8)

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

13.10.2013 22:44

Olisko kellään kokemusta tuosta cbrän koneen aukomisesta, että onko siellä kampikammion puolella kuinka vähän / paljon ylimääräistä tilaa, jos aikois isomman koneen kampuran laittaa tilalle?
PS onko tiivisteet pakko uusia aukomisen jälkeen, että ne pitää. :s

Ei tupla- taikka triplapostauksia. Omaa viestiään voi muokata viestin oikeassa yläreunassa näkyvästä rattaasta.
-AceFin

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

28.11.2013 0:27

Oishan se tiivisteiden uusiminen kannattavaa ja itse ainekin tekisin niin.