Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

28.10.2012 1:12

Vam0s kirjoitti:Pakko kysästä kun ajokausi kohta lopuillaan niin mikä voisi olla vikana että ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan pitää antaa kaasua että pysyy käynnissä.. tämä ei ole kesän aikana haitannut ollenkaan..
Elikkäs ennen ostoa pyörä oli seisonut 2vuotta ekaksi epäiltiin että vanhat bensat no vika ei ollut siinä sitten käytettiin tankissa 10 tankkauksen ajan masolinia sekään ei auttanut sitten putsattiin kaasari eikä sekään auttanut mikä voisi olla vikana? Kaasuvaijeri venynyt seisonnan aikana???

Minä lähtisin seuraavana tarkistamaan venttiilien välykset, useammasta laitteesta laiminlyöty kyseinen huoltotoimenpide ja viimeistään +20tkm niin hiipuu tyhjäkäynti.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

12.11.2012 17:25

Tietääköhän kukaan paljon mahtaisi maksaa pyörän koko tarkistus tietysti voisin mennä jonnekkin kysymään mutta aattelin että jos täällä olisi kokeneita?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

14.12.2012 20:08

Osaisko kukaan sanoo miks cebari karstaa tulppaa tulppana on NGK CR8ES, cbr on vuosimallia 2007, ja ajettu 18tkm ja ruiskulla on ja ainakin mitä oon lueskellu ruiskun pitäs käyä vähä laihalla ja sit toinen onko se pakoaukkoo tuleva juttu mistä lähtee johto nii lambda-anturi ja voisko se vika olla siinä?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

14.12.2012 20:16

voi olla venttiilien säädös vika

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

14.12.2012 21:31

Voi olla sekin, kun ei oo vissiinkään ikinä säädetty, pitääpäs tutkia asiaa, kiitokset

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

6.1.2013 7:30

Mua on jääny vaivaamaan kesästä tällanen kun joskus erittäin kovassa kiihdytyksessä ja 5-6 vaihteella niin nykäsee jännästi ihan ku joku ottais tehot pois ja iskis heti takasin :O tätä siis ei todellakaan tapahtunut usein ehkä 2-3 kertaa kuukaudessa.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

6.1.2013 11:52

voiskohan olla ettei kytkin oo palauttanu sillon kunnolla esim jos vaijeri menee sellasta reittiä että jää harvoin jumiin tai sitte kytkimessä sisällä jotain että jää auki ja palautuu hitaasti

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

6.1.2013 18:28

0meGa kirjoitti:voiskohan olla ettei kytkin oo palauttanu sillon kunnolla esim jos vaijeri menee sellasta reittiä että jää harvoin jumiin tai sitte kytkimessä sisällä jotain että jää auki ja palautuu hitaasti

Asia selvä mulla olis kytkinremppa muutenkin edessä koska 8k ja kytkinpommi niin ei edes "sutase" :D

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

12.1.2013 23:45

Nyt oon kattelu halpaa kevaria ja harkinnu vakavasti cebaria.
Mistä vuosimallista lähtien niissä on ruisku ja kumpi olis parempi ruisku vai kaasari ?
ja paljonko ne kulkee oikeaa nopeutta ?
Entäs pystyykö yli 176senttinen kaveri ajamaan, vai tapahtuuko polvet kurkkuun ilmiö :D ?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

13.1.2013 9:45

kyllä pystyt ajamaan ja olikohan 2006-> että on ruisku. Ruiskussa on enemmän tehoa papereissa mutta kaasari on helppo huoltaa. cebarissa on vaa kovat vakuutukset verrattuna vanhoihin halpoihin 2tahteihin :D cebaris 450 ja omas deetees 250

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

13.1.2013 18:49

cebaris eka ruiskuvuosi oli 2007, muuten oikein;)

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

13.1.2013 20:12

joo heitin ihan muistista. Kannattaa lukea tota mototin wikiä siellä on aika hyvin tieto cebarista virittämisestä yms. http://www.motot.net/wiki/Honda_CBR_125

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

14.1.2013 10:30

Niin ja ton pitunen jannu pystyy ihan helposti ajamaan tolla :D ite oon joku 182 ja on mukava ajoasento. Suosittelisin kyl kaasaria helpon huoltamisen ja ryypyn takia ;D

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

14.1.2013 16:07

niin onhan ruiskussakin ryyppy mut se on sähkönen:D

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

1.3.2013 10:21

Eipä sen ruiskupyörän huoltaminen paljoa eroa kaasaripelistä. Itse suosittelisin ruiskua.