Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Cebari tukehtuu

26.2.2011 18:17

Mikäs vittu on ku vaihdoin dynojetin suutinsarjan (neula ja pääsuutin) nii laitoin kamat kasaa ja sillee, letkut kiinni jne. Ei starttaa. Ja sitku se lähtee käymään nii vetää kierrokset johoki ~10,000 rpm. Kun se käy ja antaa kaasua nii se tukehtuu. ::D Mikäköhä voisi olla? Hjelppa me :(




http://www.youtube.com/watch?v=kAJk0_b1SMU <--- tuossa olis viellä video siitä.
Viimeksi muokannut Links234 päivämäärä 27.2.2011 16:12, muokattu yhteensä 1 kerran

26.2.2011 22:00

Links234 kirjoitti:Mikäs vittu on ku vaihdoin dynojetin suutinsarjan (neula ja pääsuutin) nii laitoin kamat kasaa ja sillee, letkut kiinni jne. Ei starttaa. Ja sitku se lähtee käymään nii vetää kierrokset johoki ~10,000 rpm. Kun se käy ja antaa kaasua nii se tukehtuu. ::D Mikäköhä voisi olla? Hjelppa me :(


imuvuoto, vuotaa jostain kaasarin ja imuventtiilin välistä ilmaa.

27.2.2011 16:16

Johani kirjoitti:
Links234 kirjoitti:Mikäs vittu on ku vaihdoin dynojetin suutinsarjan (neula ja pääsuutin) nii laitoin kamat kasaa ja sillee, letkut kiinni jne. Ei starttaa. Ja sitku se lähtee käymään nii vetää kierrokset johoki ~10,000 rpm. Kun se käy ja antaa kaasua nii se tukehtuu. ::D Mikäköhä voisi olla? Hjelppa me :(


imuvuoto, vuotaa jostain kaasarin ja imuventtiilin välistä ilmaa.



No nyt laitoin tiivisteet paikoilleen ja kaikki sun muut kunnolla kiinni. Nyt se taas booaa ja sammuu nopeasti kaasuttaessa. Pysyy käynnis jonku 2 sekuntia ja sammuu. :paha:

Honda CBR 125 viritys/tekniikka

4.4.2011 16:22

Kaasuvaijeri jumissa.

15.4.2011 13:17

Pitäisi kevaria tarjota vaihdossa isompaan pyörään. Pitäisi ensin vain saada kytkimestä kuuluva vinkuna loppumaan. Vinkuna siis kuuluu hiljaisena tyhjäkäynnillä, kovana kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajaessa, muttei ollenkaan moottorijarrutuksen aikana. Tänään pitäisi pakkaa availla, mutta vinkkejä kaivattaisiin mistä alkaa vikaa etsimään. Kytkinvaijeri on säädöissä, ja ajossa pyörä toimii hyvin eikä kytkin luista ja irrottaa hyvin. Olisiko laakeri syynä tai levyt pilalla/kuluneet? Pyörä on siis vm. 2005

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

24.4.2011 0:29

Joo, Nyt toimii cebari ku unelma! On kiinni K&N ja uus putkisto,auton änkkä ja 14-42 välit. Ihan hyvin etenee, ei käy laihasella. Vieläpä vois kesällä iskee kii vähäsen isomman takarattaan...

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

24.4.2011 20:41

tuli tämmönen mieleen että onko cebarin putkessa vähän ennen äänenvaimenninta oleva ahdistava prikka tjsp. kuristin eli vaikuttaako tehoihin jos otan pois sen ja koveneeko äänet? :roll:

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

27.4.2011 23:22

TheRacepower kirjoitti:tuli tämmönen mieleen että onko cebarin putkessa vähän ennen äänenvaimenninta oleva ahdistava prikka tjsp. kuristin eli vaikuttaako tehoihin jos otan pois sen ja koveneeko äänet? :roll:

On siinä jotain metallilätkiä + katalysaattori. Vääntöjä pitäisi tulla periaatteessa lisää, mutta alkukäyrä on silti liian pieni verrattuna "tehareihin"

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

14.5.2011 19:52

elikkäs mulla on 07 cepari eli ruiskupeli on, mittaristossa vilkuttelee joku punanen merkkivalo, ilmeisesti polttoaineen syöttöjärjestelmän toimintahäiriö? , valo vilkkuu 5 pitkää ja 4 lyhyttä,, osaako joku kertoa mitä toi meinaa? mutta kuiteskin moottori käy hyvin ja muutenkin toimii ku unelma.. Voisko joku kertoa tosta jotakin informaatiota ku kuitenki tiiätte...

Mitenkähän sen häiriön pystyy kuittaamaan???

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

21.5.2011 10:03

T0ntza kirjoitti:elikkäs mulla on 07 cepari eli ruiskupeli on, mittaristossa vilkuttelee joku punanen merkkivalo, ilmeisesti polttoaineen syöttöjärjestelmän toimintahäiriö? , valo vilkkuu 5 pitkää ja 4 lyhyttä,, osaako joku kertoa mitä toi meinaa? mutta kuiteskin moottori käy hyvin ja muutenkin toimii ku unelma.. Voisko joku kertoa tosta jotakin informaatiota ku kuitenki tiiätte...

Mitenkähän sen häiriön pystyy kuittaamaan???


se tosiaan on jokin ruiskun toimintahäirön valo. jos pyörässäsi on takuuta viel huoltoon mutta jos ei ni koita soitella vaikka johonkin hondan merkkihuoltoon ja kysele sieltä. Huom. tarkista että ruiskun johtosarja on ruiskussa kiinni kunnolla! :idea:

Ja oma kysymys oletteko laittaneet cebariin iridium tulppia ja jos niin oliko mitään tehollista tai muuta hyötyä, ja jos saisi vielä linkkiä johonkin mielellään suomalaiseen paikkaan missä näitä myydään cbr 125:seen? 8o ja jälkikäteen lisäten cbr tulppa on CR8E niin eikös CR8EIX- iridium tulpan pitäisi käydä?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

24.5.2011 0:34

No laitetaas tänne sitte myös..

Jees, elikkäs on tuo pyörä tässä 2vko aikana imeny varmaan 1.5litraa öljyä... Savupilvestä päätellen ne tainnu palaa mukavasti, joku höpis jostain männänrenkaista / tiivisteistä...? (Ei tarvi kysästä miks ajoa jatkettiin..)

Eipä tuo mitään, nyt tuossa motarilla ajellessa n. 110km/h kierrokset 10k, nykäs pari kertaa vähäks aikaa tehot pois. Himmasin siitä sitte lepopaikalle, ja oli taas öljyt vähissä. Lisäsin sitten öljyä, varmaan joku 0.5-0.6l.
Tuon tapahtuneen jälkeen kun ajelin himaan hiljalleen, moottori alko pitää semmosta kimeetä tikitystä, mieleen tulee pikkupoikien muovilätkä/pinna viritykset. Tikitystä ei tullut kun kaasutti >6k kierroksilla, eniten ääntä silloin kun moottorijarrutti, mutta myös vapaalla. Lopussa savun määrä oli ku pienestä tulipalosta, tai ei niinkään pienestä enää...

Pyörä siis 04 mallia, ajettu 34 800 km, huollot ainakin viimesen 8km aikana tehty hyvin ja säännöllisesti.. :)

Ja nyt jos joku viisaampi osaisi kertoa mikä oli rikki, mikä on nyt totaalisen rikki, ja jos vielä jonkunlaisen hinta-arvion osais rempalle heittää... : )

Hyvää kesää vaan ! :)

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

25.5.2011 20:18

Todnäk männänrenkaat ja/tai sylinteri aiheuttajana. Kannentiivistekin saattaa vuotaa. Öljyn puutteesta on koko muu kone voinut kärsiä. Naputus voi tulla venakoneistosta tai kiertokangen laakeroinnista. Toimiiko vaihteisto normaalisti? Onko tehot nyt kumminkin tallessa? Tuleeko alakerran huohotusletkusta ilmaa (todnäk moottorin takaosasta ilmanputsariin menevä letku)?

Pahimmillaan uusi kampura + veivi, mäntäsetti, sylinterin kunnostus ja nokka-akseli ja keinuvivut. Eli kallista.. Ainakin koneen yläkerta auki joka tapauksessa ja kurkkaat miltä näyttää. Ajaa ei enää todellakaan kannata.

Täällä voisi ilmoittautua yksi korjaaja jos on tarvetta.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

2.6.2011 20:16

Ongelma on seuraavanlainen: Kun saa päälle ni pitää lämmittää kunnolla et käy ollenkaan. Sit kun on lämmin, ni tyhjäkäynti seilaa. Mutta muuten pärisee hyvi paikallaan. Kun lähtee lenkille, niin kierrokset jää leijailemaan aivan täysin (ei laske ollenkaan).

Kaasari on putsattu kaiken maailman aineilla. Imukaula oli huonosti kiinni, mutta sen fiksaus ei auttanut mitään. Imukaula tuntuu hyvältä eikä näy halkeamia.

Olisko seuraava vaihe vaihtaa kaasariin tiivistesatsi? Vai onko jotain muita niksejä vielä? :idea:

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

3.6.2011 4:03

Masahiii kirjoitti:Ongelma on seuraavanlainen: Kun saa päälle ni pitää lämmittää kunnolla et käy ollenkaan. Sit kun on lämmin, ni tyhjäkäynti seilaa. Mutta muuten pärisee hyvi paikallaan. Kun lähtee lenkille, niin kierrokset jää leijailemaan aivan täysin (ei laske ollenkaan).

Kaasari on putsattu kaiken maailman aineilla. Imukaula oli huonosti kiinni, mutta sen fiksaus ei auttanut mitään. Imukaula tuntuu hyvältä eikä näy halkeamia.

Olisko seuraava vaihe vaihtaa kaasariin tiivistesatsi? Vai onko jotain muita niksejä vielä? :idea:


ootko "viritelly" sitä ja sen jälkeen rupes oireilemaan ? vian aiheuttaa sen että se saa liian vähän bensaa tyhjäkäynnillä / liikaa ilmaa. eli se imukaula todennäkösesti vuotaa (tai ilmanputsarikotelo) jostain jos ennen toiminut.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

3.6.2011 16:56

En oo, otin vaa pitkän ajan jälkee säilöstä.
Kai se pitää sitte uus imukaula tilata...

E: Kaasari ja imukaula tutkittu läpikotaisin, eo löytyny mitään ongelmaa. Seuraavaks uus bensansuodatin.