Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

7.8.2012 13:32

Mitä vakio ruiskucebari kulkee ja kuinka kiihtyy?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

8.8.2012 23:11

EDU96E kirjoitti:Mitä vakio ruiskucebari kulkee ja kuinka kiihtyy?

veikkaan että yhtä hyvin ku vakio kaasari huiput 330 muna asennossa

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

9.8.2012 17:25

OOKKEI...

Vaihdetusta (ajettu 20tkm) motista kuuluu epätasainen kalkattava ääni ja syynä pidän nokkaketjua( väljä sivusuunnassa mutta pituus-suunnassa kiristyy aika hyvin) Kone on seissyt käyttämättömänä 5v ja hommasin sen kun edellinen leipas pullat.

Ja nyt sit ois ihan kiva jos sais neuvoa vaihtoon/ jotain muuta diagnoosia?? eli kummin kannattaisi ceparissa tehä: magneetto ja vauhtipyörä irti ja sitä kautta ihan kunnollisesti ;) vaihto vai että katkaisee ketjun ketjun avaajalla ja liittää uuden perään ja pyöräyttää jne.(nojoo mieluummin laittaisin sen katkaisematta sinne) joten millanen ulosvetäjä tms. tuohon magneetoon tarttee? ja muutenkin ohjeita helpottamaan. Kiitos

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

9.8.2012 22:43

wunt5wunt5 kirjoitti:OOKKEI...

Vaihdetusta (ajettu 20tkm) motista kuuluu epätasainen kalkattava ääni ja syynä pidän nokkaketjua( väljä sivusuunnassa mutta pituus-suunnassa kiristyy aika hyvin) Kone on seissyt käyttämättömänä 5v ja hommasin sen kun edellinen leipas pullat.

Ja nyt sit ois ihan kiva jos sais neuvoa vaihtoon/ jotain muuta diagnoosia?? eli kummin kannattaisi ceparissa tehä: magneetto ja vauhtipyörä irti ja sitä kautta ihan kunnollisesti ;) vaihto vai että katkaisee ketjun ketjun avaajalla ja liittää uuden perään ja pyöräyttää jne.(nojoo mieluummin laittaisin sen katkaisematta sinne) joten millanen ulosvetäjä tms. tuohon magneetoon tarttee? ja muutenkin ohjeita helpottamaan. Kiitos

mulla oli sama mutta eipä ole enää.. koita takahaarukasta ylöspäin jos saat kaksi sormea ketjun ja haarukan väliin sitten on ketjut liian löysät tarkista öljyt ite lisäsin sen litran öljyä ni loppu heti raksutus ja seuraavana päivänä pistin ketjut poikki ostin uudet 40e noin 10min homma

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

10.8.2012 12:32

Kuinkas pitkälle tuo takalokari jatkuu ku en haluis alkaa sahaamaan sitä jos sitten uusi omistaja haluiskin sen.. että kannattaako sitä kokonaan irottaa? ja saako kaasari koneeseen lisää tehoa jollain pikku kikoilla?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

10.8.2012 19:50

Kuinkas pitkälle tuo takalokari jatkuu ku en haluis alkaa sahaamaan sitä jos sitten uusi omistaja haluiskin sen.. että kannattaako sitä kokonaan irottaa?


ei todellakaan mielestäni kannata irroittaa koska sitten menee sellaiseksi värkkäämiseksi ettei tule loppua. Sehän takalokari on koko underi ja pitää esim. akun paikallaan. Sitten pitäisi askarrella jokin oma underi ettei kaikki mene hiekkaan...(eli siis jyrkkä EI... :s ) ite sahasin lokarihärpäkkeen ihan ajan kanssa pois sekä askartelin vielä kilvenvalon paikalleen. ja jäljelle jäävästä metallilärpäkkeestä sai kyllä hyvän kilvenkiinnityspaikan. Hyvä tuli kun ajatuksen kanssa ja suunnitelmalla teki, joskin kyllä sateella tulee mutaa jonka lokari estäis paljon tehokkaammin(ihania naarmuja sit just maalatussa katteessa). :s

koita takahaarukasta ylöspäin jos saat kaksi sormea ketjun ja haarukan väliin sitten on ketjut liian löysät tarkista öljyt ite lisäsin sen litran öljyä ni loppu heti raksutus ja seuraavana päivänä pistin ketjut poikki ostin uudet 40e noin 10min homma


sori nyt meni ohi ihan satasta :D mutta puhuikko sie vetoketjusta vaiko tosta nokkaketjusta joka kalkattaa miulla? ja jos nokkaketju niin pystykkö kertomaan yhtään tarkemmin mitä tehä :) no kyllä itekkin löydän netistä jos et jaksa :D ja öljyt on ihan uudet ja on tarpeeksi. jos puhuit nokkaketjusta niin ?takahaarukka??? mutta kiitos huomiosta !

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

10.8.2012 23:18

wunt5wunt5 kirjoitti:
sori nyt meni ohi ihan satasta :D mutta puhuikko sie vetoketjusta vaiko tosta nokkaketjusta joka kalkattaa miulla? ja jos nokkaketju niin pystykkö kertomaan yhtään tarkemmin mitä tehä :) no kyllä itekkin löydän netistä jos et jaksa :D ja öljyt on ihan uudet ja on tarpeeksi. jos puhuit nokkaketjusta niin ?takahaarukka??? mutta kiitos huomiosta !


siis vetoketju sehän on ainoa ketju takahaarukan vieressä johon ylttää sormet :D

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

11.8.2012 12:29

juu no siis miulla kyllä kaipaa ketjut ja rattaatkin jossain vaihessa uusimista :lol: mutta sehän on aivan pirun helppo homma :) mutta tässä puhuin tuosta nokka-ketjusta tai jakoketju ihan miten vaan :D siis kun mopo on käynnisä niin yläpää (sylinteri ja venttiilikoppa) kalkattaa syynä mitä luultavimmin jakoketju. Joten sattuisiko kukaan tietämään että milläs ton magneton saa irti että voisi mahollisimman kliinisesti ketjun päästä vaihtamaan. Soti jos oli ekat ongelman selitykset epämääräisiä :D

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

11.8.2012 12:39

wunt5wunt5 kirjoitti:juu no siis miulla kyllä kaipaa ketjut ja rattaatkin jossain vaihessa uusimista :lol: mutta sehän on aivan pirun helppo homma :) mutta tässä puhuin tuosta nokka-ketjusta tai jakoketju ihan miten vaan :D siis kun mopo on käynnisä niin yläpää (sylinteri ja venttiilikoppa) kalkattaa syynä mitä luultavimmin jakoketju. Joten sattuisiko kukaan tietämään että milläs ton magneton saa irti että voisi mahollisimman kliinisesti ketjun päästä vaihtamaan. Soti jos oli ekat ongelman selitykset epämääräisiä :D

eikös siinä ohjekirjassa lue? ja veikkaan että se kalkatus on vaa sitä kun sinne on päässy jotain paskaa ja nyt se pyörii siellä ympäri

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

11.8.2012 21:26

noo ei noissa ohjekirjoissa lue muuta kuin että no vie korjaamoon :D mutta kone on kyllä avattu(kannentiivisteen vaihto) ja ei ole mitään sinne kuulumatonta näkynyt siel(siis ei myöskään magneeton luona)... ja venttiileistä ei tollasta ääntä pääsis. ketju on kyllä muutenki huonokuntoinen(ruosteessa...(mitäs pirua :D)) ja jos ei tolla korjaannu niin sit pitää kattoa mitä tekee.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

11.8.2012 22:09

Morjesta !

Kaveri osti fighteriks tehdyn cebarin jossa arrowin putki ja haluis siihen lisätehoja.

Kysymys ois tällänen että meneekö vakiokansi tohon 166cc kittiin kiinni vai tarviiks kansi ostaa jostain erikseen.
Linkki 166cc kittiin http://mpt.fi/index.php?ukey=product&productID=39395

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

18.8.2012 21:21

Piti purkaa vilkut pois ja sit laitoin takas ni nyt ei enää oikea takavilkku toimi. Katoin virtakynällä ni virtaa tulee ainaki siihe vilkkuvastukseen asti. Johot kattelin että on kiinni ja ehjät. 3 samanlaisella vilkulla kokeiltu ja mikää niistä ei toimi. Mikäs vois olla vika?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

18.8.2012 23:53

Nevömind
Viimeksi muokannut _MiG6o_ päivämäärä 19.8.2012 11:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

19.8.2012 4:33

Nyt meni vähän ohi?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

31.8.2012 18:53

Olisko kellään vinkkejä cebarin virityksee,täysin vakio,välit 15-42 vastatuuleen hyvä kun ottaa 95 :lol: ja 6 sella ei oikee enää tykkää 5kmh enempää kiihtyy.mieluiten jotai minkä sais ilma huikeita kuluja tehtyy. ainiii flärpäke on kyl otettu poes mut muut ei tehty ja myötä tuuleen sen 115 saa tankinpäällä maaten