Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

16.6.2012 17:44

Kyselin tuossa jo aikaisemmin kaikenmoista, ja nyt löytyisi uutta kysymystä. Elikkä, olen ajatellut laittaa tulevaan seppooni kiinni uuden teho-kokoputkiston ja kysyisin nyt kysymyksen joka jakaa mielipiteitä: Pitääkö suutin vaihtaa putken vaihdon yhteydessä vai ei? Toimiiko pyörä yhtä hyvin kun vakioputken kanssa jos suutinta ei vaihda. Missäs muuten olette noita suuttimia poraillut, itse vai ammattilaisen tekemänä, jos ammattilainen, millainen sellainen jokin suutari vai ihan joku motoliikkeen jätkä?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

16.6.2012 21:07

Ei mulla ainakaan tarvinnu suutinta vaihtaa putken kanssa. Jos vaatii suurennusta niin vie kellosepälle.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

16.6.2012 21:47

SaMito kirjoitti:Ei mulla ainakaan tarvinnu suutinta vaihtaa putken kanssa. Jos vaatii suurennusta niin vie kellosepälle.


Kiitos vastauksesta.

Onko muiden tarvinnut vaihtaa?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

18.6.2012 17:16

Okei elikkäs tarvisin apua tässä cebarin virittelyssä, eli mitä tuohon kannattaa tehä että sais kulkee kaks päällä yli satasta. Riittääkö pelkkä välitysten vaihtaminen vai vaatiiko tehojen lisäystä? Rahaa ei ole kuin se maks 200 euroa laitettavissa.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

18.6.2012 23:17

No terve taas, mulla näitä kysymyksiä taas piisaa :lol: Elikkäs, olen huomannut monien tehoputkien kohdalla, että ne sopisivat vain 04 - 07 malleihin, miksi näin onko 08 -> mallien putkisto jotenkin erillainen? Ja mistä sitten saisi sopivaa rööriä tuohon 08 malliin. Pitääkö ruiskua säätää kokoputkiston kanssa?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

24.6.2012 12:18

Hyvähän sitä ruiskua olis säätää kokoputkella. Voi jopa LASKEA tehoa ilman säätöä.
Turhaa ostaa kokoputkea, pelkkä sliparikin antaa ne paremmat äänet.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

20.7.2012 14:18

Viikonloppuna pitäis tuo kaasari puhdistaa koska ei muuten pysy käynnissä niin olisiko jollain antaa jotain tippejä siihen puhdistukseen?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

20.7.2012 18:11

Eli oon tuossa huomenissa hakemassa ensimmäistä piikkiä, cebaria. Oon varmasti tuohon tekemässä tehoputkea jossain vaiheessa, että tuleeko tehoa kuitenkin lisää, jos tekee vain isommasta putkesta putken? Mikä olisi hyvä putken halkaisija ja pituus?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

22.7.2012 20:23

Kertokaahan joku asiasta enempi tietävä että millä sais cebariin vääntöjä vähän lisää, kun tuntuu ettei jaksa 14-42 väleilläkään kunnolla vetää, jos yhtään vasta tuulta nii vauhti tippuu sataseen.
Vaikuttaako ruiskun säädättäminen vakiona mihinkää, vai meneekö putkisto vaihtoon, ei vaa huvittas putkee vaihella kun maksaa vähän turhan paljon ja itsellä ei ole mahdollisuutta tehdä.
Jos vaikkapa se ruiskun säädättäminen vois vaikuttaa johonkin, nii paljonkohan sillä mahtaa olla suurinpiirtein hintaa?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

22.7.2012 20:34

monta sataa maksaa ruiskun säätö. siihenkin tarvii powercommanderin ja se maksaa noin 300-400e + säätö ammattilaisella. Pakettina voit saada vähän halvemmalla. putkella ei saa juuri mitään tehoja. ainut merkittävä tehonmuutos tulee isommalla pytyllä. kaveri just osti 170cc pytyn cebarii ja nyt jaksaa kutosella mennä matkaa kaks päälläkin, ennen hyyty yks päälläki ajes.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

23.7.2012 19:01

Cebarissa on mahdollisuus lisätä polttoaineen syöttöä noin 30% ihan kotikonstein. Air-intake sensorin johtoon voi laittaa vastusta. (3.5kOhm max)

Itsellä tällä hetkellä noin 1kilon vastus kokeiluna, kun kävi hieman laihalla johtuen katalysaattorin, sisäputken irrottamisesta ja ilmansuodattimen "skoopin" lyhentämisestä (ei imuäänia, mutta vaikutus sama)

Tällä hetkellä kulkee oikeestään säällä ku säällä 120km/h yksin ajajessa ja kaksin menee 110km/h
Kaks päällä huiput noin 125km/h(mittariin) ja yksin 140km/h

Parhaat välitykset pyörään omasta mielestä on vakiovälitykset vakiona ja hieman piristettynä.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

27.7.2012 14:14

MarSa21 kirjoitti:Cebarissa on mahdollisuus lisätä polttoaineen syöttöä noin 30% ihan kotikonstein. Air-intake sensorin johtoon voi laittaa vastusta. (3.5kOhm max)

Itsellä tällä hetkellä noin 1kilon vastus kokeiluna, kun kävi hieman laihalla johtuen katalysaattorin, sisäputken irrottamisesta ja ilmansuodattimen "skoopin" lyhentämisestä (ei imuäänia, mutta vaikutus sama)

Tällä hetkellä kulkee oikeestään säällä ku säällä 120km/h yksin ajajessa ja kaksin menee 110km/h
Kaks päällä huiput noin 125km/h(mittariin) ja yksin 140km/h

Parhaat välitykset pyörään omasta mielestä on vakiovälitykset vakiona ja hieman piristettynä.

Mites sitä lisätään?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

28.7.2012 17:01

Siinähän se lukee...

MarSa21 kirjoitti:Air-intake sensorin johtoon voi laittaa vastusta. (3.5kOhm max)

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

30.7.2012 13:27

MB93 kirjoitti:Siinähän se lukee...

MarSa21 kirjoitti:Air-intake sensorin johtoon voi laittaa vastusta. (3.5kOhm max)

Ja miten se vastuksen lisääminen/vähentäminen toimii?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

1.8.2012 21:47

Ruiskurunkoon tulee kiini alhaaltapäin kiini semmonen liitin, joista reuninmainen harmaa/sininen johto on air-intake sensorin johto. Siihen lisäämällä vastusta oman mielen mukaan.