Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

16.3.2010 22:28

Hei nyt rupesin funtsii et mitespäin noi stefat nyt sitten tuleekaa.. Esim. Petarien stefat? Numerot "näkyviin", eli siis silleen että ku lohkot on auki niin sisäpuolelta näkyy numerot? Vai mitenköhän ne nyt tulee. Tossa Rotax 122 Workshop manuaalissa ei oikeestaan oo mitään puhetta mitenpäin ne pitäs laitta.. :roll:

Entäs toi kytkin? Lukee että ylin välilevy "acts as a spring element" mut mun mielestä ne oli kyllä kaikki ihan samallaissia.. Alimmassa välilevyssä oli pieri ura niissä reunoissa mutta muissa ei ollu. No laitoin sen kuitenki kasaa muistaakseni niinpäin ku ne olikin.. :roll:

RS -02

18.4.2010 15:22

Vaihdoin aprilia RS:ään männän ja puhistin kaasarin mutta nyt rempan jälkeen ei alakiekat meinaa toimia ollenkaan, pitää herkuttelemalla (tai imulla) nostaa kierrokset 4-5k+ ennenkuin toimii kunnolla, vähänkään liikaa kaasua niin sammuu.
Onko kellään tietoa mikä voisi olla vikana? Myös kaasarin säätöarvot ois aika jees.

Täysin vakio kevari.

18.4.2010 16:10

Onko mäntä varmasti asennettu oikein tai oikeen kokonen mäntä? Mulla oli joskus mopoaikoina yhtä ylikokoo liian pieni mäntä, ei sammu hetikun päästi kaasun. Kyllä jos kaikki kunnossa on, niin pitäis toimia samoilla säädöillä.

19.4.2010 16:49

twemu kirjoitti:Vaihdoin aprilia RS:ään männän ja puhistin kaasarin mutta nyt rempan jälkeen ei alakiekat meinaa toimia ollenkaan, pitää herkuttelemalla (tai imulla) nostaa kierrokset 4-5k+ ennenkuin toimii kunnolla, vähänkään liikaa kaasua niin sammuu.
Onko kellään tietoa mikä voisi olla vikana? Myös kaasarin säätöarvot ois aika jees.

Täysin vakio kevari.

kuulostais siltä et käy aikas laihalla.. mut tarkista onks mäntä asennettu oikein ja kato et se on kans oikeen kokonen ;)

19.4.2010 16:53

Cliccer kirjoitti:
twemu kirjoitti:Vaihdoin aprilia RS:ään männän ja puhistin kaasarin mutta nyt rempan jälkeen ei alakiekat meinaa toimia ollenkaan, pitää herkuttelemalla (tai imulla) nostaa kierrokset 4-5k+ ennenkuin toimii kunnolla, vähänkään liikaa kaasua niin sammuu.
Onko kellään tietoa mikä voisi olla vikana? Myös kaasarin säätöarvot ois aika jees.

Täysin vakio kevari.

kuulostais siltä et käy aikas laihalla.. mut tarkista onks mäntä asennettu oikein ja kato et se on kans oikeen kokonen ;)


Mäntä on oikean kokoinen, asennettu oikein, ruuvit mutterit, letkut ja härpäkkeet on oikeilla paikoilla, oikein laitettu ja hyvin kiinni.

Nyt tarviski sitte tietoa nuista kaasarin säädöistä, katsauksen jälkeen ilmaruuvi on 2 kierrosta auki.

Männän vaihdon yhteydessä huomattiin semmonen että pakoaukonsäädin oli juminut kiinni asentoon, se irrotettiin ja karstat puhistettiin. Pitääkö se säätää uusiksi tms.?

19.4.2010 17:26

Kyllä se säätö kannattaa tarkistaa, mut se ei vaikuta tohon käyntiin millään lailla.

Rave2

21.4.2010 17:25

Eikös tossa rave 2:ssa porata se reikä pakokanavaan asti?

21.4.2010 21:57

JUH-093 kirjoitti:Eikös tossa rave 2:ssa porata se reikä pakokanavaan asti?


Juu, eikös se sieltä mittaa sitä painetta, millon nostaa laipan? ;)

22.4.2010 4:41

Baw33 kirjoitti:
JUH-093 kirjoitti:Eikös tossa rave 2:ssa porata se reikä pakokanavaan asti?


Juu, eikös se sieltä mittaa sitä painetta, millon nostaa laipan? ;)


ei se mittaa sitä vaan se paine nostaa sen laipan, ja sit sillä rullalla säädetään sen jousen kireys kuin paljo se pistää vastaan ja millä kierroksilla se sen nostaa ;)

24.4.2010 14:42

avasin kytkinkopan ja nyt ei enää ota kytkin kiinni, missä vika? :idea:

24.4.2010 17:28

Avaa siitä kytkinkopan keskeltä (ulkopuolelta) se muovitatti. Sen taka on kuusiomutteri, ja kuusiokolo ruuvvi. Avaa se mutteri (11 hylsyllä, kaikki hylsyt ei mahu sinne..) ja kiristä sitä kuusiokoloo. Väännä vaikka ½ kierrosta ja kokeile kytkintä, huomaat miten se kiristyy. ;)

25.4.2010 19:38

Mikä mättää, kun tasapainoakseli pyörii hyvin raskaasti, kun akselin päästä pyöräyttää? Ennen lohkojen sulkemista tasapainoakseli pyöri todella kevyesti.

25.4.2010 21:38

Veitsi kirjoitti:Mikä mättää, kun tasapainoakseli pyörii hyvin raskaasti, kun akselin päästä pyöräyttää? Ennen lohkojen sulkemista tasapainoakseli pyöri todella kevyesti.


Itellä korjaantu sillä, kun kumautti kumivasarralla siihen akselin päähän.

26.4.2010 15:44

Baw33 kirjoitti:
Veitsi kirjoitti:Mikä mättää, kun tasapainoakseli pyörii hyvin raskaasti, kun akselin päästä pyöräyttää? Ennen lohkojen sulkemista tasapainoakseli pyöri todella kevyesti.


Itellä korjaantu sillä, kun kumautti kumivasarralla siihen akselin päähän.


Kiitti. Pyörii hieman mukavammin :)


PS/EDIT: Miten kuuluisi katso tasapainoakselin ja kampiakselin ajoitus? Kun kammen limppu alhaalla, niin tasapainoakselin painollinen sivu ylhäällä, eikö? Mistä löytyvät ajoitusmerkit?

26.4.2010 18:32

Niissä muovirattaissa on selvät merkit. Huom. Toinen ratas tulee toisinpäin.

Kuva