Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

28.3.2012 20:02

Laitetaanpas tämä tännekkin : Noniin, ois männänvaihto edessä ja semmosta kyselisin että pitäskö tuonne lyödä sisään samankokoinen mäntä kuin viimeksi (53.97mm)? Vai pitäisikö laittaa jo 53.98mm mäntä? Edellisellä männällä kerkesin ajaa ~1,5tkm ennenkuin pakoaukonsäätimen laippa otti mäntään kiinni. Kerkesin kyllä jo tilata samankokoisen männän englannista :roll:

Re: Rotax 122 ja 123

29.3.2012 11:04

sylinteri pitäisi mitauttaa joka männän vaihtokerran yhteydessä

Re: Rotax 122 ja 123

29.3.2012 17:57

Rave 2 pitäisi ensi viikon alussa postissa olla odottamassa :D Ja nyt MPT:llä ainaki oli 45 ja 50 tk-suuttimii tarjolla kun äsken kattosin.

Re: Rotax 122 ja 123

31.3.2012 21:09

powerlussa kirjoitti:Laitetaanpas tämä tännekkin : Noniin, ois männänvaihto edessä ja semmosta kyselisin että pitäskö tuonne lyödä sisään samankokoinen mäntä kuin viimeksi (53.97mm)? Vai pitäisikö laittaa jo 53.98mm mäntä? Edellisellä männällä kerkesin ajaa ~1,5tkm ennenkuin pakoaukonsäätimen laippa otti mäntään kiinni. Kerkesin kyllä jo tilata samankokoisen männän englannista :roll:


Luultavasti sen takia ottanut mäntä kiinni laippaan että vitun iso välys tai pyttys on täysin soikea tmsp. Eli vituiks menee jos vaan laitat uuden männän sinne, mä veikkaan että sun sylkkäs on tullu tiensä päähän jopa...

Re: Rotax 122 ja 123

1.4.2012 2:42

Ansta kirjoitti:Luultavasti sen takia ottanut mäntä kiinni laippaan että vitun iso välys tai pyttys on täysin soikea tmsp. Eli vituiks menee jos vaan laitat uuden männän sinne, mä veikkaan että sun sylkkäs on tullu tiensä päähän jopa...


Laippa katsesi, jonka seurauksena se otti mäntään kiinni : ) Tai tosiaan, voihan se olla niinkin päin että laippa on ottanut ensin mäntään kiinni ja sitten katkennut. Pitää kyllä ensiviikolla koulussa mittauttaa toi sylinteri :roll:

Re: Rotax 122 ja 123

4.4.2012 15:08

Mitään ideaa missä vika?

Pyörä oli tossa yks ilta kaupungilla pari tuntia parkissa, kun tulin takas ja sotkin käymään niin tyhjäkäynnillä vaan kiekat nousee ihan tappiin eikä laske vaikka mitä tekis :s

Säätelin seosruuvin 1½ kierrosta auki ja koitin tyhjäkäyntiruuvia väännellä suunnasta suuntaan, mutta ei mitään vaikutusta. Kahvasta ainakin tuntuis että vaijerikin liikkuis ihan normaalisti.

Re: Rotax 122 ja 123

4.4.2012 17:11

vetää ilmaa jostain läpi tai kaasuvaijeri kiristyy itekseen.

Re: Rotax 122 ja 123

8.4.2012 14:06

Paljonkas saa kiertokanki liikkua sivuittais suunnassa? Kun kiertokankea liikuttaa sivulle niin se liikkuu ihan kunnolla molemmille sivuille. Pyörä on Aprilia rs vm. 06. Kiertokanki on Prox:in tekele.

Re: Rotax 122 ja 123

9.4.2012 5:25

Jönsky kirjoitti:Paljonkas saa kiertokanki liikkua sivuittais suunnassa? Kun kiertokankea liikuttaa sivulle niin se liikkuu ihan kunnolla molemmille sivuille. Pyörä on Aprilia rs vm. 06. Kiertokanki on Prox:in tekele.


sanoisin että 2mm sivuttaissuunnassa, pystysuunnassa ei sais tuntua välystä.

Re: Rotax 122 ja 123

12.4.2012 18:40

mitä veikaattee kestääkö alakerta, kun edellisellä omistajalla oli viime kesänä lähtenyt öljyletku irti ja ajanut n. 5 km sen jälkee jonka jälkeen sammunut kun pysähtynyt. no, kun tää oli huomattu ja jäähdytelty kone ja öljyletku laitettu kiinni niin lähti uudelleen taas käyntii. Tän kyseisen tapahtuma jälkee kumminki pyörä oli ajossa ainaki 3000 km ja sil on ajettu esim 400 km lenkki sen jälkeen. mäntä vaihdettiin ja sil on ajettu pari tonnia. Samalla kun oli vaihtanu mäntää niin oli laakereita katsellu ja ainakaa kiertokangen alapään laakerissa ei ollut väljystä, mitä veikkaatte että kestääkö alakerta ja muu kone? rotax 122 on siis ja täystehonen.

Re: Rotax 122 ja 123

12.4.2012 18:47

Miksipä se ei kestäs, jos ei oo leipomaan päässy?

Re: Rotax 122 ja 123

12.4.2012 19:02

kun 2 tahtiöljyhän hoitaa osan alakerran laakereista niin mietin että olisko ne voineet ottaa jotai damagea?

Re: Rotax 122 ja 123

12.4.2012 19:16

Tuskin ne nyt tollasella matkalla pääsee paskoontumaan, jos pyörä pelittää niin en lähtis turhaan alakertaa availemaan ellei sitten kilsojen puolesta ala olla jo aika..

Re: Rotax 122 ja 123

12.4.2012 20:18

Mikäs kun kytkinremontin jälkeen kun laittaa käyntii nii kuuluu sellasta "vinkumista" kierrosten mukaan?

Re: Rotax 122 ja 123

12.4.2012 20:36

Rajis- kirjoitti:Tuskin ne nyt tollasella matkalla pääsee paskoontumaan, jos pyörä pelittää niin en lähtis turhaan alakertaa availemaan ellei sitten kilsojen puolesta ala olla jo aika..

17 tkm tehty alakerta remppa ja nyt n. 30 tonnii ajettu että ei ihan vielä tarvii varmaa, mut kiitos avusta kumminki!