Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

3.3.2010 13:54

Edittiä: joo ei tarpeeks helmaa, että vois porata kiinnikkeiden reijät siihen.

Se ei kuitenkaan enää sureta sillä lähti tänään paluupostina saksaan ja sieltä on tulossa tilalle SOPIVA sylkkä<3
Viimeksi muokannut Cliccer päivämäärä 3.3.2010 21:14, muokattu yhteensä 1 kerran

3.3.2010 19:47

öö nyt en kyllä ihan ymmärtäny mitä ajoit takaa.. :D

3.3.2010 19:57

Sano vain, että helmat, jota pitäs porata, ei riitä niin pitkälle, että sais siltikään kiinni, jos yhtään ymmärsin.

3.3.2010 21:56

okei okei, hyvä että asia selvis! ;)

6.3.2010 18:46

Olisiko mitään varmaa tietoo ,että Mitä eroa on MX:än Gianellin ja Arrow:in putkella?

6.3.2010 21:11

Paisarissa ei mitään, väliputki on arrowissa kahdella reiällä, gianellissa kolmella.

7.3.2010 9:53

Terokoo kirjoitti:Paisarissa ei mitään, väliputki on arrowissa kahdella reiällä, gianellissa kolmella.


Niin tarkoitin että onko niiden vääntö alueella mitään eroa?

7.3.2010 10:49

JUH-093 kirjoitti:
Terokoo kirjoitti:Paisarissa ei mitään, väliputki on arrowissa kahdella reiällä, gianellissa kolmella.


Niin tarkoitin että onko niiden vääntö alueella mitään eroa?

No justhan se sano ettei paisarissa oo mitään eroa ? Jos ei siinä oo mitään eroa nii eihän myöskään tehoalueissa oo.

11.3.2010 19:21

kumman kokone mäntä:

Piston Size 53.95
Piston Size 53.97

onks toi isompi sit vaa jos on porattu?..

E: onko muita laakereita viel ku kampiakselin, tasapainoakselin ja vaihteiston?

vesipumppu hajalla ?

12.3.2010 0:27

Nyt tarttis saada vähän apuja joltakin enemmän näiden kanssa leikkineillä eli ongelma on seurava
Tein tuohon omaan apriliaan tekniikanvaidoksen ja sen suoritettuani totesin että välittömästi kun olin kaatanut jäähdytin nesteet sisään valuvat ne moottorin "ylivuoto ?" reiästä pihalle joka sijaitsee edestäpäin katsottuna pakoaukon oikealla alaviistossa. eli mitä ilmeisemmin vesipumppu on hajalla mutta kysymys kuuluu MITEN tuo olisi helpoin vaihtaa tai miten vaihto tapahtuu. joutuuko koneen halkaisemaan kokonaan keskeltä että vaihto onnistuu vai riittääkö pelkkä kytkinpuolen purkaminen.. onko myös muita mahdollisuuksia vuotamiseen kuin itse vesipumpun mahdollinen rikkoituminen ?

nyt tuli niin sekavaa tekstiä että eitahdo itsekkään ottaa selvää mutta jos joku osaa auttaa/ antaa vihjeitä niin sanokaa ihmeessä ennenkuin rupean tuota enenpää purkamaan :D

12.3.2010 15:58

En kyllä oikeen saanu selkoo että mistä ne valu, mut ei toi kyllä kuulosta siltä että mikään ois rikki, ja varsinki jos yhtäkkiä rempan jälkee.. :roll: Veikkaanpa että oot unohtanu jonkun pultin tai letkun.. :lol:

12.3.2010 16:04

Oletan että koneena on 122? Vesipumpun on yhdellä pultilla kiinni kytkinpuolelta joten sen saa irti aukomatta konetta sen kummemmin.

Itse lähtisin korjaamaan ongelmaa laittamalla reikään tyhjennyspropun.....

12.3.2010 17:06

Joo selvis jotenki toi shimmaus juttu. Mut jos ymmärsin oikeen niin pitäs laittaa magneeton puolelle eka stefa, petari kampiakseliin ja sit ne yhessä lohkoon.. :eek: Aattelin siis että eka pakkaseen lohko, kevyesti lämmitän petaria (60-80*C) ja se veiviin ni saa mitattua sen tarviiko shimmiä. Sit kevyesti taas lämmitän lohkoo missä on se stefa ja kampiakseli ja petari pakkaseen. Sit vaan tsuistai? Miten muut on tehny? :s
Viimeksi muokannut Baw33 päivämäärä 12.3.2010 17:59, muokattu yhteensä 1 kerran

12.3.2010 17:20

Baw33 kirjoitti:En kyllä oikeen saanu selkoo että mistä ne valu, mut ei toi kyllä kuulosta siltä että mikään ois rikki, ja varsinki jos yhtäkkiä rempan jälkee.. :roll: Veikkaanpa että oot unohtanu jonkun pultin tai letkun.. :lol:


joo oli turhan sekava eli tuolle koneelle en ole tehnyt mitään remonttia vaan kun vanhasta tuli vaihdelaatikko pihalle niin ostin toisen räsän josta tämä kone on peräisin ja vaihdettuani sen vuoto ilmeni.. mutta eikai tuo auta kun ruveta aukomaan.

12.3.2010 17:50

anttitus__ kirjoitti:
Baw33 kirjoitti:En kyllä oikeen saanu selkoo että mistä ne valu, mut ei toi kyllä kuulosta siltä että mikään ois rikki, ja varsinki jos yhtäkkiä rempan jälkee.. :roll: Veikkaanpa että oot unohtanu jonkun pultin tai letkun.. :lol:


joo oli turhan sekava eli tuolle koneelle en ole tehnyt mitään remonttia vaan kun vanhasta tuli vaihdelaatikko pihalle niin ostin toisen räsän josta tämä kone on peräisin ja vaihdettuani sen vuoto ilmeni.. mutta eikai tuo auta kun ruveta aukomaan.

Kokeile nyt vain laittaa se tyhjennysproppu paikalleen ;)