Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

4.5.2011 15:13

Oiskohan Ravessa(1), vai missä vika kun toimii muuten hyvin, mutta risteystä lähestyttäessä kun löysää kaasua, niin sammuu koko kampe? lähtee muutaman sekunnin päästä helposti taas käyntiin.. ei siis joka kerta sammu, mutta jos on ajanut vähän korkeammilla kierroksilla hetkeä aiemmin.

Re: Rotax 122 ja 123

4.5.2011 16:17

_Ede kirjoitti:sanokaapa mihinpäin säädöt pielessä, kun kone pätkii isoimmilla kierroksilla?? tulppa ok

Re: Rotax 122 ja 123

4.5.2011 19:50

Millasta kierrosaluetta tarkottaa "isoilla" kierroksilla? Liian iso suutin?

Re: Rotax 122 ja 123

4.5.2011 21:30

kaasupohjassa. Vaihdoin 185 suuttimen entisen 180 tilalle ja silti tekee tuota pätkimistä. olisiko vika sitten sytytyksessä?

Re: Rotax 122 ja 123

5.5.2011 18:46

Mites taphatuu käytännössä toi seosbensaan siirtyminen ja öljypumpun poistaminen käytöstä. Otin pumpun vaijerin irti ,että nyt tiputtaa saman verran kuin tyhjäkäynnillä yleensä. Pitäisi kuitenkin mielestäni saada kokonaan pois. Onko siis muita vaihtoehtoja kuin tuo pumpun poistaminen? Ja tyhjänähän sitä ei oikeen viittis pyörittää..

Re: Rotax 122 ja 123

6.5.2011 12:24

Öljypumpun saa poistettua käytöstä vetämällä letkun pumpun nipasta nippaan ja jättämällä pumppu täyteen öljyä, jolloin litkut kiertää ympyrää eikä pumppu käy kuivana.

Re: Rotax 122 ja 123

6.5.2011 15:07

Tervehdys! Olis tarkoitus vaihtaa veljen räsään nyt viikonlopun aikana mäntä ja muut tarvittavat hilut. Mitenkä tämä kannattaisi suorittaa -04 mallin pyörään, että kannattaako ottaa koko moottori irti rungosta vai pelkästään pytty kyniä irti vai kuinka? Tuossa katselin niin aikas paljon menee johtoja letkuja ja vaijereita koneelle jotka pitäisi irrottaa ja muutenkin työläämmän näköinen operaatio tiedossa kuin entisessä mitossani.

Pikaisia vinkkejä kaivattaisiin, jotta saisi aloitettua jo Suomen kiekkomatsin jälkeen tuon rempan kunnolla. :)

Tattista!

Re: Rotax 122 ja 123

8.5.2011 11:47

Andy-Boy kirjoitti:Tervehdys! Olis tarkoitus vaihtaa veljen räsään nyt viikonlopun aikana mäntä ja muut tarvittavat hilut. Mitenkä tämä kannattaisi suorittaa -04 mallin pyörään, että kannattaako ottaa koko moottori irti rungosta vai pelkästään pytty kyniä irti vai kuinka? Tuossa katselin niin aikas paljon menee johtoja letkuja ja vaijereita koneelle jotka pitäisi irrottaa ja muutenkin työläämmän näköinen operaatio tiedossa kuin entisessä mitossani.

Pikaisia vinkkejä kaivattaisiin, jotta saisi aloitettua jo Suomen kiekkomatsin jälkeen tuon rempan kunnolla. :)

Tattista!



Konetta ei tarvi irroittaa. Onko mäntä varmasti oikean kokonen? Minkä merkkinen?

Re: Rotax 122 ja 123

8.5.2011 12:04

sanokaas minkä kokone on -08 mallin rs vakio mäntä :D

Re: Rotax 122 ja 123

8.5.2011 13:22

Niitä taisi olla 3-4 kokoa mitä tehtaalta laittavat. Ota vanha mäntä irti ja katso siitä koko.

Re: Rotax 122 ja 123

8.5.2011 14:30

Sanoisin että 53.97

Re: Rotax 122 ja 123

8.5.2011 14:57

kannattaako tuo sama ostaa, vai kokoa isompi ?

Re: Rotax 122 ja 123

8.5.2011 17:38

Oikeaoppisesti joka männänvaihdon aikana sylinteri pitäisi mittauttaa, ja valita tätä kautta oikeankokoinen mäntä.

Kukaan ei tiedä minkä kokoinen mäntä sulla siellä tällä hetkellä on, koska niitä on erikokoisia ja nekin on valittu tehtaalla sylinterikohtaisesti.

Ainut varma tieto on, että kaikki Mitaka sylinterit tulevat tehtaalta .97 männällä!

Re: Rotax 122 ja 123

8.5.2011 18:11

Tässä on kyseessä aivan orkkis sylkkä :D

Re: Rotax 122 ja 123

8.5.2011 22:08

Siinä on kirjain siinä sun männässäs. Se kirjain kertoo minkä kokonen mäntä kuuluu. Ite otin ainakin samankokoisen, koska sylinteri oli kuin uusi vaikka 22k ajettu.