Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

2.5.2011 13:35

Ansta kirjoitti:
goldfisu kirjoitti:Noniin kertokaas nyt onko 2003 vuosimallin räsäs kierrosten rajoitin kun itselläni pätkäsee siinä 11000 kierroksen jälkeen ja voiko sen ohittaa vai täytyykö ostaa rajoittamaton cdi-boxi
Itse en ainakaan keksi mitään muuta selitystä vaivalle :D



Tehokäyrä alkaa laskemaan tossa 11 tonnin kohdilla jo vakioajoituksilla, joten enempää kierroksia ei tarvitsekkaan. Vaikka ois putkena yläkiree SP jolly, ni kyllä se tehokäyrä hyvin äkkiä tipahtaa siinä 11k rpm jälkeen.


no perkeles ku alkaa piikki vittumaisesti 10000 kierroses ja veto loppuu vasta siinä kun pätkäsee eli koneella olis haluja kiertää enemmän mutta ei sitte saa kipinää enää 11500 jälkeen

Onko kellään kokemusta "Aprilia RS125 CDI Single Curve" tota myydään pjme:llä ja kun huonolla englannin taidollani suomensin niin tosta sanotaan että vakio cdi boksi rajoittaa kipinän antoa 10600 kierroksen jälkeen ja tämä vissiinkään sitten ei eikä tässä ole myöskään hyppyjohtoa

Re: Rotax 122 ja 123

2.5.2011 13:47

Laitanpahan tännekkin

Ei tää mun murheenkryyni (RS) kyllä taho asettua ei millään.

TT rave kakkosella ja tt-putkella, läpät ei harota, mutta ongelmana on, että tietopankin tt-säädöt on nyt, mutta ihmetteleväksi vetää kun röpöttää 5-7 tonnin välillä kaikilla vaihteilla, mutta silti kierroksetki jää leijjuu 3-4 tonnin kohdalle, eli vetää vähä ristii ku toine ois merkki laihuudesta ja toine liia rikkaasta... :nörtti:

Lähteminen paikaltaan on ollu aina hirveetä, kaks päällä ei pienimmästäkää nyppylästä pääse yli vaikka kytkintä luistattas iha sairaasti, vetää vaa booat. Lähteminen helpottui ottamalla imutötteröt pois, mutta röpsötys ei tahtonu hävitä ei millää, niin vetää senki kanssa ymmällee. Turha on mitään rinkulaa hiekalla edes yrittää pyöräyttää! Ei eroa onko rave tai kurilaippa kiinni, eli rave toimii.

Rupiaa hermo palamaa, paljonkohan velottasivat Kuopion p&m jos käyttäs vaan säädättämässä kun vetää jo niin kiriälle nupin. :paha:

Jos tuo ei kaasarista johtus, mistä se multa kusis alaväännöt ihan kokonaan? Kahdella kaasarilla ei toimi, ilman emulsiosuutinta toimii paremmin. Tulppakaan ei näytä pahalta, joka on testailtu vetämällä suoralla 1-4 vaihteet läpi kierrokset tapissa ja tappokytkin kiinni.

Re: Rotax 122 ja 123

2.5.2011 14:18

Kekoodo kirjoitti:Laitanpahan tännekkin

Ei tää mun murheenkryyni (RS) kyllä taho asettua ei millään.

TT rave kakkosella ja tt-putkella, läpät ei harota, mutta ongelmana on, että tietopankin tt-säädöt on nyt, mutta ihmetteleväksi vetää kun röpöttää 5-7 tonnin välillä kaikilla vaihteilla, mutta silti kierroksetki jää leijjuu 3-4 tonnin kohdalle, eli vetää vähä ristii ku toine ois merkki laihuudesta ja toine liia rikkaasta... :nörtti:

Lähteminen paikaltaan on ollu aina hirveetä, kaks päällä ei pienimmästäkää nyppylästä pääse yli vaikka kytkintä luistattas iha sairaasti, vetää vaa booat. Lähteminen helpottui ottamalla imutötteröt pois, mutta röpsötys ei tahtonu hävitä ei millää, niin vetää senki kanssa ymmällee. Turha on mitään rinkulaa hiekalla edes yrittää pyöräyttää! Ei eroa onko rave tai kurilaippa kiinni, eli rave toimii.

Rupiaa hermo palamaa, paljonkohan velottasivat Kuopion p&m jos käyttäs vaan säädättämässä kun vetää jo niin kiriälle nupin. :paha:

Jos tuo ei kaasarista johtus, mistä se multa kusis alaväännöt ihan kokonaan? Kahdella kaasarilla ei toimi, ilman emulsiosuutinta toimii paremmin. Tulppakaan ei näytä pahalta, joka on testailtu vetämällä suoralla 1-4 vaihteet läpi kierrokset tapissa ja tappokytkin kiinni.


Helpointapa on varmaan viedä ammattilaiselle penkkiin säätöö kokemuksella voin sanoa että pelkästä käynti äänestä mp-pajalla missä itse kävin säätämässä osasi sanoa mitä vikaa :D ja samalla saat tehot paperille :D

Re: Rotax 122 ja 123

2.5.2011 15:16

goldfisu kirjoitti:Helpointapa on varmaan viedä ammattilaiselle penkkiin säätöö kokemuksella voin sanoa että pelkästä käynti äänestä mp-pajalla missä itse kävin säätämässä osasi sanoa mitä vikaa :D ja samalla saat tehot paperille :D


Tarkotat varmaan jotain muuta ku tätä meidän aprilian maahantuojaa, kuopiossaha p ja m ois, mutta ei oo kyllä mitään hajua missä siilissä ja kuopiossa on vastaava mitä tarkoitat.

Re: Rotax 122 ja 123

2.5.2011 15:19

Kekoodo kirjoitti:
goldfisu kirjoitti:Helpointapa on varmaan viedä ammattilaiselle penkkiin säätöö kokemuksella voin sanoa että pelkästä käynti äänestä mp-pajalla missä itse kävin säätämässä osasi sanoa mitä vikaa :D ja samalla saat tehot paperille :D


Tarkotat varmaan jotain muuta ku tätä meidän aprilian maahantuojaa, kuopiossaha p ja m ois, mutta ei oo kyllä mitään hajua missä siilissä ja kuopiossa on vastaava mitä tarkoitat.


No siis ihan normaalia mp-pajaa tai muuta vastaavaa missä pyöriä korjataan/viritetään !!

Re: Rotax 122 ja 123

2.5.2011 23:13

Mullakin alaväännöt aivan olemattomat vaikka rave kiinni. Johtuukose tuosta arrowin teharista sitten, en tiedä :roll:

Re: Rotax 122 ja 123

3.5.2011 18:41

laippa karstottunu auki asentoo?

Re: Rotax 122 ja 123

3.5.2011 20:42

sanokaapa mihinpäin säädöt pielessä, kun kone pätkii isoimmilla kierroksilla?? tulppa ok

Re: Rotax 122 ja 123

3.5.2011 20:46

Mikä vaivaa ?


Elikkäs kyseessä 2008 mallin 6600km ajettu Rs.



Tyhjäkäynnillä pitää ihmeellistä napinaa moottorista...
Kiekkaa kun antaa niin toimii moitteetta ja kiskookin kierroksia hyvin..Missä vika ?

Jotkut epäillyt että vika vois olla männässä, ite oisin samoilla linjoilla..
Jotkut taas on sitä mieltä että kaasarissakin voi olla jotain ...



Onko teille Sattunut samaa omien aprilijoiden kanssa ?

Re: Rotax 122 ja 123

3.5.2011 21:22

Niin siis oletko ajanut sillä? Pitääkö ajaessa mitään vai pelkästään tyhjäkäynnillä?

Re: Rotax 122 ja 123

3.5.2011 22:03

Vain tyhjäkäynnillä, kun kierrokset nostaa yli 3000, ääni häviää...

Re: Rotax 122 ja 123

3.5.2011 22:37

Ansta kirjoitti:laippa karstottunu auki asentoo?


Muuten kyllä, mutta kurilaipalla ihan sama juttu.

Re: Rotax 122 ja 123

3.5.2011 22:53

mades- kirjoitti:Vain tyhjäkäynnillä, kun kierrokset nostaa yli 3000, ääni häviää...

Paikanna nyt vähän edes sitä ääntä :) Anna sen olla ja mene itse kuuntelemaan ja katsomaan sinne alas mistä päin se nakutus suunnillee tulee ja kummalla puolella se kuuuluu paremmin. En kyllä usko siinä mitään vakavaa olevan, jos pyörä muuten toimii hyvin/pelittää ongelmitta ajossa ja kierrosten noustessa. Ootko ite tehnyt siihen mitään virityksiä tässä lähiaikoina?

Re: Rotax 122 ja 123

4.5.2011 9:16

ääni kuuluu mielestäni oikealta puolelta. siitä pytty ja kaasarin alueelta. ja pyörä on aina ollut a1.

Re: Rotax 122 ja 123

4.5.2011 12:24

mades- kirjoitti:ääni kuuluu mielestäni oikealta puolelta. siitä pytty ja kaasarin alueelta. ja pyörä on aina ollut a1.


itsellä sama vika naputusta kuuluu tyhjäkäynillä se on ihan normaalia räsäs tai sitten männän neulalaakeri on väljä tai alakerrassa jotain väljyyttä.....