Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

4.4.2011 12:57

Voisko vika olla siinä että menee tulppa liiasta öljymäärästä? ootko kokeillu puhistaa vanhaa että alkaako toimiin paremmin?

4.4.2011 15:35

Minkä värinen se tulppa ylipäätään on, väri kertoo jo paljon seoksista.

5.4.2011 16:09

Iltapäivääää.

Tuossa viimesyksynä kun lopetin ajot, niin ilmeni sellainen vika tulpanvaihdon yhteydessä, että oli todella huono lähtemään käymään. Sahata sai vaikka kuinka ja sitten kun käynnistyi niin kävi hyvin yli 2000rpm.
Käynnistettäessä muistaakseni suhautteli ja ampui putkeen. liikennevaloihin saattoi myös suhautella ja sammua.

Eli olisiko voinut johtua siitä että seos paloi imupuolella ja "suhautti putsariin"? olisiko läpät vaihtokunnossa?

6.4.2011 6:37

Mites jäähdytysnesteiden tyhjennys/vaihto sujuu helpoiten? entä ilmaus?

6.4.2011 11:32

ilmausta varten on ainaki ruuvi siinä yhessä letkussa sylinterin päällä, nostaa tankin ni pitäs näkyy. ite tyhjensin vetämäl sellassen ison putken irti ja korkki auki ni tuli nesteet pihalle iha hyvi.

11.4.2011 19:53

Mistä kannattais alkaa ettimään vikaa kun sytytys pätkii noin 6k kierroksessa? Kiertää normaalisti siihen asti, sitten kun höllää kaasua niin kiertää taas sen yli? :s Tulppa (BR10/9EG), tulpanhattu, ja tulpanjohto vaihdettu ja ei vaikutusta.

Vakion ominaisuudet?

12.4.2011 9:23

Onko muilla ollut VAKIO Aprilia Rs 2008 mallisessa pyörässä sellasta vikaa, että kaikilla vaihteilla ei kierrä kuin 8 tonnia, ei kulje kuin 102 mittariin ja ei jakssa pyöriä tyhjäkäyntiä kunnolla, lopulta sammuen...
Onko kyseiset asiat vikoja vaiko vain vakio räsän ominaisuuksia? Viisaimmat voisi valaista mistä aloittaisin ongelmien etsimisen?

12.4.2011 15:19

Vikoja

13.4.2011 16:14

Minkälaisia säätöjä teillä on ollut Euro3 TT-Räsissä?

Mulla on:
185 pääsuutin
D53 neula (sokka ylimmässä lovessa)
45 tyhjäkäyntisuutin
50 luisti
BR9EG, BR10EG ja BR10EIX tulpilla kokeiltu
Muuten TT, mutta sytytystä on aikaistettu kiilalla + Pipercrossin paneelifiltteri

Muuten toimii ihan hyvin, paitsi 6000rpm kohdalla meinaa röpöttää. Käyntiinlähteminen on myös vaikeaa. Minuuttien jurrauksen jälkeen lähtee käyntiin, ilman ryyppyä. Ryypyn kanssa ei lähde ollenkaan käyntiin, ja tulppa menee bensaiseksi. Talvella (-5-0C) lähti helposti käyntiin. Varmaankin pienempi tk-suutin pitäisi vaihtaa? Seosruuvin kääntely ei vaikuta kuin pienesti.

13.4.2011 17:58

Mites se nyt on, kun katoin että laatuluokituksien perusteella pitäs käydä vaihdelaatikkoon toi teboilin 4t superbike, vaikka 4tahtisille onkin nimetty. Myöskin teboilin sivuilla lukee jotain, että "sopii myös 2t vaihteistoihin". Onkohan tuossa nyt ne lisäaineet märkäkytkimelle vai ei?

13.4.2011 18:08

Omia ulosvetäjiä tehneet!

Onko sillä keskimmäisellä ruuvilla väliä, mitenkä iso se on? Käsittääkseni sitä vain lyödään, että se magneetto irtoaa, korjatkaas väärinkäsityksen jos sellaine on.

14.4.2011 13:25

Talakkuna kirjoitti:Mites se nyt on, kun katoin että laatuluokituksien perusteella pitäs käydä vaihdelaatikkoon toi teboilin 4t superbike, vaikka 4tahtisille onkin nimetty. Myöskin teboilin sivuilla lukee jotain, että "sopii myös 2t vaihteistoihin". Onkohan tuossa nyt ne lisäaineet märkäkytkimelle vai ei?


onhan niissä nelareissaki melkee poikkeuksetta märkäkytkin.

Re: Rotax 122 ja 123

19.4.2011 14:40

mistä muuten tiedän minkä kokoinen mäntä tohon pitäisi laittaa? pitäisikö vanhassa männässä lukea se koko jossakin vai miten?

Re:

19.4.2011 15:26

Talakkuna kirjoitti:Mites se nyt on, kun katoin että laatuluokituksien perusteella pitäs käydä vaihdelaatikkoon toi teboilin 4t superbike, vaikka 4tahtisille onkin nimetty. Myöskin teboilin sivuilla lukee jotain, että "sopii myös 2t vaihteistoihin". Onkohan tuossa nyt ne lisäaineet märkäkytkimelle vai ei?


Rotaxia en omista, mutta kaikissa 2tahtivehkeissä, joissa on märkäkytkin olen tuota käyttänyt ja tyytyväinen ollut.

Re: Rotax 122 ja 123

22.4.2011 17:04

Semmonen ongelma ilmeni tänään, että Aprilia sammui kuin seinään kesken ajon. Ei lähde enää käymään ja sahatessa ääni on hieman erilainen kuin yleensä. Tarkistin tulpan -> kunnossa ja antaa kipinää. Ja tankista kaasariin menevät letkut kumpikin jees ja bensa liikkuu. Sahatessa myöskin välillä ampuu putkeen. Pyörä on siis Aprilia RS 125 -09. TT + hiilikuituläpät ja pipercross, pääsuutin 170. Mistäs voisi vikaa ettiä?