Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

12.2.2011 16:39

J.K.S kirjoitti:Oot varmaan kokeillu laittaa tulpan reiästä bensaa ja kokeillut lähteekö käyntiin, entäs tulppa, se ei välttämättä anna kipinää paineen alla?
Jos ei edelleenkään lupaile näiden jälkeen, nii katsoisin sen jälkeen tuleeko virtaa tulpanhatulle.. tässä nyt jotain vinkkejä :)


Itse asiassa en oo kokeillu bensaa läträillä tulpanreijästä sisään, voisipa kokeilla! (joskus monkeyn kanssa taistellut tuolla metodilla käyntiin)

Kyllä tulee kipinää ihan tulpalle asti nimim. sähköiskun saanut. :D
Mutta tosiaan, koitan tuon bensahommelin, jonka jälkeen isosta akusta apuvirtaa, ni eiköhän se siitä pikkuhiljaa selviä se vika!

Ps. Kiitos sinulle nopeasta vastauksesta!

Tuorevoitelu

13.2.2011 16:38

Semmosta vielä, että riittääköhän sen kaasarille menevän letkun tukkiminen ja vaijerin poisto tuorevoitelun lopettamiseen/estoon?

rave1

15.2.2011 1:58

hei !

onko täällä kukaan ostanut italiasta ohjelmoitavaa Rave1 boxia ? näitä on myytävänä muutamaa eri mallia. Microkontrolleri ohjattuja ja ohjelmoituja. Nämä ovat siis yksityisten ihmisten tekemiä ja suunnittelemia, ei aprilian tekemiä.

yritin ensin etsiä Google täsmähaulla täältä motot.net tästä asiasta mutta en löytänyt mitään..

Jos jollakulla on ostettuna, niin ottaisitko YVllä yhteyttä kiitos. olisi osien mukana tulevista asiapaperi liitteistä kysyttävää.

T.m

17.2.2011 13:50

TehoTulppa kirjoitti:Semmosta vielä, että riittääköhän sen kaasarille menevän letkun tukkiminen ja vaijerin poisto tuorevoitelun lopettamiseen/estoon?

jep ja sit vielä tyhjennät öljytankin ettei se pumppaa niit loppui öljyi sielt tankis sinne mihin sen letkun tunget.

20.2.2011 22:17

Mikähän minulla on vikana ,kun räsä booaa tyhjäkäynnillä nopeasti kaasua käännettäessä? Onko vääränkokoinen tyhjäkäyntisuutin? Ja mitkä ovat oikein kokoiset suuttimet 34 milliseen kaasariin. Pyörän on tt.

21.2.2011 10:58

Nosta neulaa ainakin aluksi.

22.2.2011 11:47

maraaa kirjoitti:
TehoTulppa kirjoitti:Semmosta vielä, että riittääköhän sen kaasarille menevän letkun tukkiminen ja vaijerin poisto tuorevoitelun lopettamiseen/estoon?

jep ja sit vielä tyhjennät öljytankin ettei se pumppaa niit loppui öljyi sielt tankis sinne mihin sen letkun tunget.

jos otatte niitä tuoreöljysysteemeitä pois käytöstä niin suosittelen ottamaan sen koko pumpun pois sieltä lohkosta. siellä kuitenkin on niitä liikkuvia osia ja kun sen ölyntulo lakkaa niin pumppu alkaa pyöriä kuivana.
En nyt tiedä minkänäkönen RS:n pumppu on näkönen mutta ei luulis olevan niin iso vaiva ottaa pois sieltä.
DT:ssä aikoinaan tein silleen et otin sen pumpun muovirattaan pois ja tietenkin pumpun ja jätin akselin paikalleen stefan kanssa tiivisteeks sinne.

Vakuutukset

3.3.2011 15:31

Paljonkos teillä on rassukoissa vakuutukset? (Mulla RS 125 vm.1996)
Bonukset 25%

3.3.2011 15:32

retiizi kirjoitti:
maraaa kirjoitti:
TehoTulppa kirjoitti:Semmosta vielä, että riittääköhän sen kaasarille menevän letkun tukkiminen ja vaijerin poisto tuorevoitelun lopettamiseen/estoon?

jep ja sit vielä tyhjennät öljytankin ettei se pumppaa niit loppui öljyi sielt tankis sinne mihin sen letkun tunget.

jos otatte niitä tuoreöljysysteemeitä pois käytöstä niin suosittelen ottamaan sen koko pumpun pois sieltä lohkosta. siellä kuitenkin on niitä liikkuvia osia ja kun sen ölyntulo lakkaa niin pumppu alkaa pyöriä kuivana.
En nyt tiedä minkänäkönen RS:n pumppu on näkönen mutta ei luulis olevan niin iso vaiva ottaa pois sieltä.
DT:ssä aikoinaan tein silleen et otin sen pumpun muovirattaan pois ja tietenkin pumpun ja jätin akselin paikalleen stefan kanssa tiivisteeks sinne.


Eihän se kuivana pyöri, kun lootaöljyt voitelee kaikkia kytkinkopan rattaita sisältäen öljypumpunrattaat?
Ellen nyt ihan väärässä ole :D

3.3.2011 18:21

missähä hinnoissa dellorton vhsb 34 kaasarit liikkuu? ei kellään ois myydä?
Viimeksi muokannut terotin34 päivämäärä 5.3.2011 23:02, muokattu yhteensä 1 kerran

ddd

4.3.2011 18:32

d
Viimeksi muokannut Mikkispoju päivämäärä 8.3.2011 23:03, muokattu yhteensä 1 kerran

5.3.2011 19:08

minkälaiset säädöt on hyvät 34mm kaasarilla? myös se, että mitenkä tuon tk suuttimen kans menetellään?
28millisessä on TTnä tk suutin 70, mutta 34mm saa vain kokoja 36-46 (uutena 40 paikollaan), passaako tuo sama sitten 28millisestä tuohon 34mm?

7.3.2011 12:03

TehoTulppa kirjoitti:
retiizi kirjoitti:
maraaa kirjoitti:
TehoTulppa kirjoitti:Semmosta vielä, että riittääköhän sen kaasarille menevän letkun tukkiminen ja vaijerin poisto tuorevoitelun lopettamiseen/estoon?

jep ja sit vielä tyhjennät öljytankin ettei se pumppaa niit loppui öljyi sielt tankis sinne mihin sen letkun tunget.

jos otatte niitä tuoreöljysysteemeitä pois käytöstä niin suosittelen ottamaan sen koko pumpun pois sieltä lohkosta. siellä kuitenkin on niitä liikkuvia osia ja kun sen ölyntulo lakkaa niin pumppu alkaa pyöriä kuivana.
En nyt tiedä minkänäkönen RS:n pumppu on näkönen mutta ei luulis olevan niin iso vaiva ottaa pois sieltä.
DT:ssä aikoinaan tein silleen et otin sen pumpun muovirattaan pois ja tietenkin pumpun ja jätin akselin paikalleen stefan kanssa tiivisteeks sinne.


Eihän se kuivana pyöri, kun lootaöljyt voitelee kaikkia kytkinkopan rattaita sisältäen öljypumpunrattaat?
Ellen nyt ihan väärässä ole :D

niin mut se itse pumppu joka on stefan toisella puolella kun ne loota öljyt ;)

kampura

8.3.2011 23:04

Onkos kellään kokemusta miten kampiakselin saa mäxästä irti ? :s hyvät neuvot olis tarpeen .. ?

9.3.2011 15:52

Rave kakkosesta hajos laippa, ja nyt on rotaxi vailla vääntöö. Kellä ois myydä, laittaa YV! (tai jos tietää mistä uutena sais ni kelpaa)