Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

2.10.2010 20:51

Mikä hajoo kytkimestä, vaihteet rakuttaa ja vapaakin kun kaasuttelee ja se kuuluu alakerrasta, kun puristan kytkintä niin loppuu, painelaakerin olen vaihtanut ihan äsken mutta ei kait tuo uudestaan ruppe hajjoomaan? Kerran tuo on aikasemmin tullu ja sillon se kyllä loppu aika äkkiä mut nyt uudestaan tuli.

Sellasta kolinaa, mikä kovenee mitä enemmän kierroksia. 122 rotax

9.10.2010 15:48

Patrees kirjoitti:Kun vaihtaa mäntää aprilia MX:ään niin pitääkö sylinterille tehdä mitään? Tarvitseeko hoonata tai hienolla hiomapaperilla hiota?


Jos ei oo leiponu niin käyt vaa mittauttaa sen pytyn laitat uuden sopivan kokoisen männän.

11.10.2010 22:50

Mikähän mahtaa vaivata kun ei jaksa käydä rotaxi. Karsin oikeastaan kaikki muut sähköt pois mutta jätin CDI-boksin. Kytketty on vaikka ja miten mutta lähtee käyntiin, mutta ei anna ottaa kierroksia vaan sammuu. Kuulostaa kans että jäis jokatoinen sytytys välistä. Eihän vissiin jännitteensäädin ole pakollinen? Mun mielestä kun se ei vaikuta sytkään.

2.11.2010 12:24

saako säksään mistään "tehomäntää" tai korkeapainemäntää vai miks sitä ny sanotaa? :D ja voisko joku linkittää sopivan 34 kaasarin? ;)

2.11.2010 17:57

magelolz kirjoitti:saako säksään mistään "tehomäntää" tai korkeapainemäntää vai miks sitä ny sanotaa? :D ja voisko joku linkittää sopivan 34 kaasarin? ;)


http://www.pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_ ... burre.html
Samalta sivulta saat myös tasakannen + tasapäämännän jos niitä tarkotit.

8.11.2010 20:24

Terve mieheen! Voitteko antaa sivustoa minssä onnistuu sylinterin pinnoitus, kiitos!

8.11.2010 21:36

markka kirjoitti:Terve mieheen! Voitteko antaa sivustoa minssä onnistuu sylinterin pinnoitus, kiitos!

http://pjme.co.uk/acatalog/Cylinder_Re-Coating.html

koneremppa

23.11.2010 21:36

mis kohtii pitäs vaihtaa kietari? ko eiks se riitä ko on ny 25tonnii ajettu nii vaihtaa männän, muovirattaat, kytkinlevyt ja kattoo ny milt vaihderattaa näyttää...

23.11.2010 22:02

Onko kenelläkään kokemusta tt-putkesta/teharista kurilaipan KANSSA? Muutama kysymys:

1. Minkä kokoinen suutin teillä on suunnilleen ollut?
2. Onko minkälainen ajaa?
3. Onko kierrosrajoittimesta haittaa jo pelkän putken vaihtamisen kanssa (10600rpm)?

24.11.2010 0:08

Esajuppeli kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta tt-putkesta/teharista kurilaipan KANSSA? Muutama kysymys:

1. Minkä kokoinen suutin teillä on suunnilleen ollut?
2. Onko minkälainen ajaa?
3. Onko kierrosrajoittimesta haittaa jo pelkän putken vaihtamisen kanssa (10600rpm)?

juu mulla on aina silloin ku on rave paskana :D eli mulla ei ainakaan ota ollenkaan piikkiä ja ei kulje kuin 100 :D en suosittele. ihan tt suuttimet eli 175 pää ja 45 tyhjäkäynti. voi olla liian isot siihen nii ehkä siks ei kulje mihkää.

24.11.2010 12:55

Esajuppeli kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta tt-putkesta/teharista kurilaipan KANSSA? Muutama kysymys:

1. Minkä kokoinen suutin teillä on suunnilleen ollut?
2. Onko minkälainen ajaa?
3. Onko kierrosrajoittimesta haittaa jo pelkän putken vaihtamisen kanssa (10600rpm)?


1. 150-155
2. Hyvä ajaa. Kulkee sen 130 ja ottaa piikiä.
3. Ei ole haittaa kun ei kierrä niin ylös kurilaipan kanssa.

14.12.2010 22:40

Mistä saan 04 MX 125cc kampiakseli setin tilattua kun maksaa kauheasti nakkilassa?

14.12.2010 22:42

Keihis kirjoitti:Mikä hajoo kytkimestä, vaihteet rakuttaa ja vapaakin kun kaasuttelee ja se kuuluu alakerrasta, kun puristan kytkintä niin loppuu, painelaakerin olen vaihtanut ihan äsken mutta ei kait tuo uudestaan ruppe hajjoomaan? Kerran tuo on aikasemmin tullu ja sillon se kyllä loppu aika äkkiä mut nyt uudestaan tuli.

Sellasta kolinaa, mikä kovenee mitä enemmän kierroksia. 122 rotax


Veikkaan petilaakereita. itselläni oli sama

1.1.2011 22:04

magelolz kirjoitti:saako säksään mistään "tehomäntää" tai korkeapainemäntää vai miks sitä ny sanotaa? :D ja voisko joku linkittää sopivan 34 kaasarin? ;)

www.motot.net/talli/osat/id16747/ Siitä kaasari sulle

6.2.2011 23:01

Tulisi aika likellä tässä kevään mittaa männänvaihto räsään ja liikkeestäkin kyselin vaihtoa, jolloin vastattiin pelkän työn maksavan ~260€. Ei oikein herkuttaisi maksaa sellaista summaa... niimpä päättänytkin että voisihan sitä itsekkin sitä hommaa kokeilla! Onko vinkkejä minkälainen operaatio se tähän räsään olisi? Tietysti kavereita voisi apuun pyytää mutta ajattelin ainakin johonkin asti selviytyä ihan itse.. Neuvot ja vinkit tänne, tulee tarpeeseen!!