Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

16.7.2010 20:03

Kessi9 kirjoitti:Kyselenpä nyt täälläkin.

Imuvuotoa on mulle tarjottu viaksi kun tahtoo booata alle 3k ja liikkeelle ei pääse ennen kuin kytkin on kulunut "hieman", eli hirveellä luistatuksella. Vapaalla jos lyö lämää vähän alle puol kaasuun ja siitä etiäpäin niin booaa ja sammuu. Vaihdettu jo kaasaria ja ilmanputsaria. Eipä se imase kyllä imukaulastakaan ilmaa, tiivistin uudelleen sen eikä auttanut.

Tunteeko/kuuleeko imuvuodon? Kuuluuko jostain omanlainen "imuääni"? Mistä kaikkialta väliköstä se voi imasta sitä ilmaa? Ja mikä on tuo kokeilutemppu, että sen saa crceellä selville jotenkin?

Startti pilottia ruiskit imukalaan/muuhun mahdolliseen vuotokohtaan, niin varmasti huomaat, kun vuoto löytyy

16.7.2010 21:05

Mulla oli sama. Ensin toimi ihan hyvin, mut kevään tullessa ja kelien lämmetellä alko alhaalta booaa enemmän ja enemmän. Lopulta ei meinannu lähtee millään käyntiin ja saati siittä liikkeelle.. Ryyppy päällä ei booannu mutt röpäs vaan pimeesti. Booaako sulla ryypyllä? Itellä autto se, kun porasin TK suuttimien läpi millin terällä (70-->100). Ja pyörähän on TT. Näis apikois on vähän sellasta tyyppivikaa että booaa alhaalta. Mut samalla joutuu pienentää pääsuutinta ku röpäs taas ylhäällä, 125-->115, kun ei sitä tyhjäkäynti suutinta mikään tuki, eli täyskaasullakin sieltä tulee enemmän bensaa. ;)

mäntä

25.7.2010 15:32

minkä kokoinen mäntä menee rotax 123 koneeseen joka on af-1vm94 pyörässä ja pjme:ltä olisin tilaamassa mitä merkkiä suosittelette

aprillia ei lataa akkua

25.7.2010 21:53

mikähän vois olla vikana ku ei RÄSÄ lataa akkua ja polttaa polttimot? olisko jännitteen säätäjä paskana? välillä mittaristosta katoo kaikki virta ja RÄSÄ rupee pätkii?????

25.7.2010 22:23

janne_87 kirjoitti:minkä kokoinen mäntä menee rotax 123 koneeseen joka on af-1vm94 pyörässä ja pjme:ltä olisin tilaamassa mitä merkkiä suosittelette


Selviää vain pytyn aukasemalla ja katsomalla. Wiseco, prox ja vertex ajaa varmasti asiansa. ;)

28.7.2010 9:08

Näyttää ja tuntuu että af1 saa liikaa tuorevoiteluöljyä koska sitä menee paljon enemmän kuin toisessa samanlaisessa pyörässäni. Ja kyllähän se tuo savuttaakin enemmän eli kuuluuko sitä säätää sieltä ruuvista mikä menee öljypumpulle? vai onko muita mahdollisuuksia sillä se säätöruuvi on poikki ja siitä se homma ei etene ilman että pääsee helpolla.
Toinen kysymys: Jos pytyssä on pien naarmu et sen tuntee sormella siinä niin haittaako se paljonkin,kuitenkin uusi mäntä tulossa nakkilasta siihen.

4.8.2010 22:55

mikähän tuli räsään, kun meni kytkin ihan löysäksi, kun kytkinkahvasta puristaa? Kyllästyin tänään kun kytkin vähän luisteli ja ei irroittanut kunnolla ja säädin välystä kuten neuvottiin tuossa oppaassa mikä mukana tulee. Kytkin rupesi toimimaan väärinpäin eli irrotti tavallisesti ja kun kahvasta veti niin tuli veto ja sitten jämähti kokokaan, että irrotti kokoajan. Loppujen lopuksi jokin naksahti ja nyt kiristysruuvi ja mutteri pyörii tyhjää, eikä jää painelevyyn kiinni. Kokemusta ei ole kuin mopojen kytkimistä jonkin verran, mutta tämä meni kyllä yli hilseen.

5.8.2010 11:16

KesämiesS kirjoitti:mikähän tuli räsään, kun meni kytkin ihan löysäksi, kun kytkinkahvasta puristaa? Kyllästyin tänään kun kytkin vähän luisteli ja ei irroittanut kunnolla ja säädin välystä kuten neuvottiin tuossa oppaassa mikä mukana tulee. Kytkin rupesi toimimaan väärinpäin eli irrotti tavallisesti ja kun kahvasta veti niin tuli veto ja sitten jämähti kokokaan, että irrotti kokoajan. Loppujen lopuksi jokin naksahti ja nyt kiristysruuvi ja mutteri pyörii tyhjää, eikä jää painelevyyn kiinni. Kokemusta ei ole kuin mopojen kytkimistä jonkin verran, mutta tämä meni kyllä yli hilseen.


Veikkaan kytkimen painelaakerin pettäneen.

6.8.2010 19:32

Pitääkö jäähdytysnesteet laskea pois ennen kuin avaa kytkinpuolen? Vanhan mallin RS on. :roll:

6.8.2010 20:13

Semmonen ongelma ku katos kipinä jonnekkin. Koitettu on uutta tulppaa nii mistä seuraavaks kannattais lähtee vikaa etsimään?

7.8.2010 20:10

KesämiesS kirjoitti:Pitääkö jäähdytysnesteet laskea pois ennen kuin avaa kytkinpuolen? Vanhan mallin RS on. :roll:


Juu mielellään, muuten ne laskaeuttuu ittestään.. :)

8.8.2010 13:13

Baw33 kirjoitti:
KesämiesS kirjoitti:Pitääkö jäähdytysnesteet laskea pois ennen kuin avaa kytkinpuolen? Vanhan mallin RS on. :roll:


Juu mielellään, muuten ne laskaeuttuu ittestään.. :)


Lol aprilia rs topicissa sanottiin et ei tarvii ku nesteet kiertää vaa pytyssä : DD

ite en tiä kyl kumpi on totta = )

8.8.2010 14:49

makke1000 kirjoitti:
Baw33 kirjoitti:
KesämiesS kirjoitti:Pitääkö jäähdytysnesteet laskea pois ennen kuin avaa kytkinpuolen? Vanhan mallin RS on. :roll:


Juu mielellään, muuten ne laskaeuttuu ittestään.. :)


Lol aprilia rs topicissa sanottiin et ei tarvii ku nesteet kiertää vaa pytyssä : DD

ite en tiä kyl kumpi on totta = )

No pumpun kauttahan ne kiertää, jos ottaa koko kytkinpuolen irti niin pakkohan ne sillo ottaa.

8.8.2010 15:54

Millasissa lämmöissä ton jäähdytysnesteen tulis olla normaaliajossa?

8.8.2010 17:06

torsoo kirjoitti:Millasissa lämmöissä ton jäähdytysnesteen tulis olla normaaliajossa?

jossain 80c kun pysyy niin on ok