Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

6.7.2010 23:41

EJuppeli kirjoitti:Paljonko teho nousee räsässä vakiosta, jos teen seuraavat hommat:

Ilmanputsarin toinen putki auki ja parempi ilmansuodatin
Nostan kurilaippaa
Hyppylanka poikki

Ei juuri nimeksikään.

7.7.2010 10:29

khor kirjoitti:
EJuppeli kirjoitti:Paljonko teho nousee räsässä vakiosta, jos teen seuraavat hommat:

Ilmanputsarin toinen putki auki ja parempi ilmansuodatin
Nostan kurilaippaa
Hyppylanka poikki

Ei juuri nimeksikään.
Paljonkos TT- osat sitten maksavat? Ja mitä koko TT- pakettiin kuuluu? RAVE ei varmaan varsinaisesti?

7.7.2010 12:23

EJuppeli kirjoitti:Paljonkos TT- osat sitten maksavat? Ja mitä koko TT- pakettiin kuuluu? RAVE ei varmaan varsinaisesti?

Ilmeisesti oot vanhempaa Räsää täysiin tehoihin laittamassa, kun hyppylangan mainitsit eli lue tämä.

Rave ei pakollinen ole, mutta hyvinki suositeltava jos haluaa paremmat ajo-ominaisuudet ja bensankulutuksen pysymään aisoissa. Koko setille tulee hintaa 20€-1000->€, riippuen tyhjennätkö A1-putken vai ostatko teharin, hommaatko isompaa kaasaria ja ostatko raven vai et jne. Pakolliset on kuitenkin putken tyhjäys luonnollisesti, kaasarin säädöt, kylmempi tulppa, hyppylangan poikkasu ja ilmanputsarin tötsän avaus. Nuo kaksi viimeistä jo mainitsitki aikasemmin.

7.7.2010 15:17

khor kirjoitti:
EJuppeli kirjoitti:Paljonkos TT- osat sitten maksavat? Ja mitä koko TT- pakettiin kuuluu? RAVE ei varmaan varsinaisesti?

Ilmeisesti oot vanhempaa Räsää täysiin tehoihin laittamassa, kun hyppylangan mainitsit eli lue tämä.

Rave ei pakollinen ole, mutta hyvinki suositeltava jos haluaa paremmat ajo-ominaisuudet ja bensankulutuksen pysymään aisoissa. Koko setille tulee hintaa 20€-1000->€, riippuen tyhjennätkö A1-putken vai ostatko teharin, hommaatko isompaa kaasaria ja ostatko raven vai et jne. Pakolliset on kuitenkin putken tyhjäys luonnollisesti, kaasarin säädöt, kylmempi tulppa, hyppylangan poikkasu ja ilmanputsarin tötsän avaus. Nuo kaksi viimeistä jo mainitsitki aikasemmin.
Saako liikkeistä ostettua valmiiksi kuristamatonta putkea?

7.7.2010 16:17

EJuppeli kirjoitti:Saako liikkeistä ostettua valmiiksi kuristamatonta putkea?

Täystehoputkea saa täältä. Käytettynä luonnollisesti hitusen halvempi.

7.7.2010 16:37

Ovatko tehoputket parempia? Hinta on varmaan kuitenkin samaa luokkaa? Vakioputki (22kw) on varmaan ihan vääntävä kuitenkin.

Millainenhan räsä olisi, jos ostaisi vain tuommoisen putken, ja ilmanputsarin kuri poies.

Aprilia Mx tuorevoitelu

7.7.2010 18:16

Mietin tuossa että tuore voitelun kun ottaa käytöstä pois niin mitä pitää tarkalleen tehdä ? riittääkö että vetää vain öljyletkun pois sieltä öljypumpusta vai täytyykö tehdä joku systeemi että pumppu työntää öljyt aina takaisin säiliöön ja sieltä takas pumppuun ja säiliöön... jne......kertokaas mulle kun en oo noita ikinä käytöstä pois ottanu :s

7.7.2010 18:23

EJuppeli kirjoitti:Ovatko tehoputket parempia? Hinta on varmaan kuitenkin samaa luokkaa? Vakioputki (22kw) on varmaan ihan vääntävä kuitenkin.

Millainenhan räsä olisi, jos ostaisi vain tuommoisen putken, ja ilmanputsarin kuri poies.

Tehoputket on yläkiertoisempia eli tehoalue ylempänä. Hinnat pyörii siitä kolmensadan nurkilta ylöspäin.

Ilman ravea katkaistulla kurilaipalla on aika surkea ajettava. Alaväännöt puuttuu, joutuu kierrättään koko ajan piikille ja bensaa kuluu sen lähemmäs 10l/100km.

Mikkispoju kirjoitti:Mietin tuossa että tuore voitelun kun ottaa käytöstä pois niin mitä pitää tarkalleen tehdä ? riittääkö että vetää vain öljyletkun pois sieltä öljypumpusta vai täytyykö tehdä joku systeemi että pumppu työntää öljyt aina takaisin säiliöön ja sieltä takas pumppuun ja säiliöön... jne......kertokaas mulle kun en oo noita ikinä käytöstä pois ottanu

Öljypumpulta lähtevän öljyletkun otat ja laitat sen menemään öljysäiliöön takaisin. Näin öljy kiertää systeemissä ympyrää. Jos laitat sen ilman öljyjä pyörimään, niin pumppu menee rikki. Muista sitten tukkia se öljynippa, josta sen letkun nappaset irti, ettei tule imuvuotoa.

8.7.2010 1:10

Voisko joku lähettää yv;nä mahdollisia ratkaisuja siihen, että kierrokset jäävät leijumaan sinne noin 4k paikkeille?

8.7.2010 1:15

Altsa kirjoitti:Voisko joku lähettää yv;nä mahdollisia ratkaisuja siihen, että kierrokset jäävät leijumaan sinne noin 4k paikkeille?

YV laiteltu, mutta laitanpa sen tähänki:

Aika tyypillinen tuo kierrosten leijumisilmiö näissä. Ens alkuun kokeile säätää seosruuvista rikkaammalle. Eli takaapäin katsottuna oikealta puolen kaasaria löytyy pienehkö talttapääruuvi, jota pyörität aukipäin kierroksen-pari kerrallaan ja katot onko vaikutusta. Älä kuitenkaan liikaa, ettei se tipahda sieltä ajossa pois. Tällä toimenpiteellä jos ei vaikutusta ole, niin sitten isompaa tyhjäkäyntisuutinta + sen alla olevaa emulsiosuutinta.

http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttime ... C3%A4minen

8.7.2010 11:04

Osaatko khor arvioida tuota räsän tehoa vakiona. Kauanko kestää 0-100? Pystyykö autoja ohittelemaan 80- tiellä? Jos tuo vaan onnistuu, ja alle 15 sec päästään 0-100, turha olisi siis edes virittää.

PS. Paljonko räsä syö bensaa täysvakiona?

8.7.2010 11:25

EJuppeli kirjoitti:Osaatko khor arvioida tuota räsän tehoa vakiona. Kauanko kestää 0-100? Pystyykö autoja ohittelemaan 80- tiellä? Jos tuo vaan onnistuu, ja alle 15 sec päästään 0-100, turha olisi siis edes virittää.

PS. Paljonko räsä syö bensaa täysvakiona?

11-15sek, riippuen kuskista. Autojen ohituskin onnistuu 80-rajotuksella suht helposti, kunhan on sopivan hyvä rako ja ottaa auton takana nopeuseroa tarpeeksi ennen ohitusta. Mutta voithan sää sen aluksi pitää A1-tehoissa ja sitten laittaa TT, jos (ja kun) kyllästyt kuristettuun. :)

Vanhemmasta Räsästä löyty videoki 0-100km/h: http://www.youtube.com/watch?v=JCB2IzJyqkw

Bensankulutus on perusajossa sen 5,5-6,5l/100km. Matka-ajossa menee 4,5l/100km. Enemmän saa tietenki molemmissa menemään, jos innostuu kaffaa kääntämään.
Viimeksi muokannut khor päivämäärä 8.7.2010 11:28, muokattu yhteensä 1 kerran

8.7.2010 11:28

khor kirjoitti:
EJuppeli kirjoitti:Osaatko khor arvioida tuota räsän tehoa vakiona. Kauanko kestää 0-100? Pystyykö autoja ohittelemaan 80- tiellä? Jos tuo vaan onnistuu, ja alle 15 sec päästään 0-100, turha olisi siis edes virittää.

PS. Paljonko räsä syö bensaa täysvakiona?

11-15sek, riippuen kuskista. Autojen ohituskin onnistuu 80-rajotuksella suht helposti, kunhan on sopivan hyvä rako ja ottaa auton takana nopeuseroa tarpeeksi ennen ohitusta. Mutta voithan sää sen aluksi pitää A1-tehoissa ja sitten laittaa TT, jos (ja kun) kyllästyt kuristettuun. :)

Vanhemmasta Räsästä löyty videoki 0-100km/h: http://www.youtube.com/watch?v=JCB2IzJyqkw
Vanhemmista lähinnä kiinni, että saanko pistää TT:ksi. Varmasti kyllästynkin A1- tehoihin aika pikaisesti.

PS. Enkä vielä omista räsää, mietin tässä ostaako vanhempi vai uudempi malli.

12.7.2010 14:32

Kertokaapas onko teillä ollut semmoista vikaa että ykkösvaihde ei pysy päällä vaan kytkettäessä rahisee jonkun verran ja kun koneesta alkaa tulla tehoa niin pomppaa vapaalle. Ylöspäin vaihdettaessa ei ole ongelmaa mutta kun aletaan vaihtaa alaspäin niin vaihdepoljin on selvästi kankeampi. Onkohan taas menossa neulalaakeri paskaksi laatikosta, en haluaisi kyllä ihan vielä purkaa moottoria kun on pajassa varmaan liki 40 astetta lämmintä niin ei kärsi tehdä mitään. Kytkimen "irrottamisessa" tai toiminnassa yleensä ei sitten ole mitään vikaa koska se on automaattisesti säätyvä ja nestetoiminen eli toimii niin kauan kun on painelaakeri ehjänä. Öljyt on vaihdettu 100 km sitten BelRay gear saveriin.

16.7.2010 18:18

Kyselenpä nyt täälläkin.

Imuvuotoa on mulle tarjottu viaksi kun tahtoo booata alle 3k ja liikkeelle ei pääse ennen kuin kytkin on kulunut "hieman", eli hirveellä luistatuksella. Vapaalla jos lyö lämää vähän alle puol kaasuun ja siitä etiäpäin niin booaa ja sammuu. Vaihdettu jo kaasaria ja ilmanputsaria. Eipä se imase kyllä imukaulastakaan ilmaa, tiivistin uudelleen sen eikä auttanut.

Tunteeko/kuuleeko imuvuodon? Kuuluuko jostain omanlainen "imuääni"? Mistä kaikkialta väliköstä se voi imasta sitä ilmaa? Ja mikä on tuo kokeilutemppu, että sen saa crceellä selville jotenkin?