Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

25.8.2015 20:16

Ei.

Re: Rotax 122 ja 123

25.8.2015 21:41

Noniin auttakaas tyhmää, miten sais mäxän toimimaan kunnolla?
Vireinä : Giannellin paisari, vforce3, 1cm nostettu kurilaippa ja avarrettu putsari
Ps 125, jokanen neulan lovi käyty läpi, ja kaikilla röpöttää enemmän ja vähemmän piikin alussa, mutta kun ottaa piikin, niin käy kaikki vaihteet läpi pätkimättä

Re: Rotax 122 ja 123

26.8.2015 7:41

ainaki tuo lyhennetty kurilaippa aiheuttaa tollasta röpötystä. Sitä varten onki rave 1 ja 2, jotka onki kyllä koko rahan väärti. Onko sulla ihan 28 dellorto VHST ja siinä tt setti? 28 lorton suuttimien koosta en osaa mitään sanoa, mutta suosittelen ostamaan 34 VHSB. Enemmän tehiä ja helpommin säätöihin.

Re: Rotax 122 ja 123

26.8.2015 8:35

Juu, vakio 28 dellu.
Pyörässä oli tt pääsuutin jo silloin, kun ostin, mutta tk suuttimesta en muista enää.
Voisko tk suutin vaikuttaa tähän?
Sain pyörän toimimaan miltein pätkimättä , kun neulan sokka oli toiseksi ylimmässä, mutta kolmannessa ja ensimmäisessä lovessa pätkii hervottomasti, voisiko suutin olla liian iso/pieni?

Re: Rotax 122 ja 123

26.8.2015 16:09

Meillä oli ihan samat oireet. Parani kun neula laskettiin ihan alas, parani huomattavasti kun ps pienennettiin 110:iin ( sitä ennen oli 115 ). Oikein hyvä tuli kun vaihdettiin "paksumpi" neula joka asettui ylimpään asentoon eli sokka alimpaan loveen. Neula ei siis oikeasti ole paksumpi mutta sen oheneva osuus kärjestä on lyhyempi. Oisko ollut mallia D25 ??

Re: Rotax 122 ja 123

26.8.2015 17:17

Eikös sitten luulis jo menevän liian laihalla :roll: ?
Olikos sullakin vakio 28 dellu? / mitä muuta tekniikkaa

Re: Rotax 122 ja 123

26.8.2015 18:18

Kaasari on alkuperäinen 28mm VHST 55 luistilla, Galvinin yläkierrosputki ja rave2
Tässä vielä hienosäädetään tuon pääsuuttimen kanssa kun verrataan kumpi on parempi, 108 vai 110. Tehopiikki kierroksille sopisi hyvin tuo 110 mutta alakierroksille tuntuu paremmalta 108. Hieman kiusaa hienosäätöä koska kone on vasta rempattu ja nyt vasta alkaa "sisäänajo" olla suoritettu. Käyn viikonloppuna testaamassa paremmin niin saadaan tuo hienosäätö suoritettua. P.S. Niin tuo pyörä on juniorin ajossa ja minä vain isän ominaisuudessa korjaan tai konsultoin aina tarpeen vaatiessa 8)

Re: Rotax 122 ja 123

26.8.2015 18:26

Ahaa, itselläni on Dellorton 28mm PHBH kaasari, mahtaakohan olla paljoa eroa ?
125 suutin vaikuttaa hieman liian isolta, ja ajattelisin n.120 kokeilemista.
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että mistä noita neuloja saisi/ käyvätkö ne PHBH malliin?

Re: Rotax 122 ja 123

26.8.2015 19:01

Moposportista löytyy ja siellä lukeekin että mihi malleihi sopivat

Re: Rotax 122 ja 123

26.8.2015 19:38

Itse hommasin moposportista ja jäi sellainen mielikuva että molempiin kaasari malleihin kävisi samat neulat, muista kilkkeistä en osaa sanoa kuten suuttimet jne.
Me kun kokeiltiin tuota 125 suutinta niin kone tukehtui bensaan eikä suostunut kiertämään piikille asti ollenkaan. Pienempään päin mennessä vasta 95 oli kokoluokka jossa alkoi buuaamaan ja ryypyn käyttö antoi parannusta käyntiin...Eli aivan liian pieni.
Koitappa mielenkiinnosta miten sinulla moottori käy kun ajat "tasakaasulla" tehopiikkikierroksilla, eli niin ettei moottori vedä eikä jarruta. Liian iso suutin meillä aiheutti melkoista räpätystä juuri tällöin. Samaten iso suutin aiheutti "yskäkohtauksen" kiihdytettäessä juuri ennen tehopiikin alkamista...

Re: Rotax 122 ja 123

26.8.2015 20:18

Käyn nyt siirtämässä neulan sokan ylimpään loveen ja koitan sillä. Jos ei satu toimimaan vieläkään, niin taidan käydä ostamassa pienempää suutinta.
Normaalisti siis pätkii tasakierroksilla ja piikin alussa. Kun 6 vaihteella alkaa kiihdyttämään, niin jää pätkimään eikä ota piikkiä, mutta kun vaihtaa 5-4 vaihteen, niin ottaa piikin. Pyörässä on aika lyhyet välitykset 11/45 mikäli tämä vaikuttaa mihinkään.

Re: Rotax 122 ja 123

26.8.2015 20:38

11/45 :eek: :eek: :eek: Herranjumala mitkä välit :lol: :D . Mitenkäs kulkee noilla väleillä. Jumalauta äijällä on jotku mopon välit kevarissa :lol: , vakiona 16/45 ja yleisin vaihdos on että 14/45 tai 15/45. Miten voit ees ajaa noin lyhyilä väleillä 8o . Kyllä varmaan joutuu vaihtelee vaihteita aika hätäseen :D . Mä kokeilin säxällä jossa tekniikkana tasalaki vhm, 34 vhsb, rave1, tt putki ja v-force 3 niin 14/45 välejä kertaallen ja vaihoin äkkiä takas 15/45 kun keula keveni koko ajan kiihyttäessä ja joutu vaihteita räpläämää ihan koko aja. Mutta kyllä meinaan lähti niillä väleillä että en voi ku ihmetellä sun välejäs :D

E: emojispam koska repesin totaaalisesti :P

Re: Rotax 122 ja 123

26.8.2015 21:12

Juu, olen kyllä miettinyt ihan samaa noitten välien suhteen (edellisen omistajan "asentamat") :D Saahan noita vaihteita latoa jatkuvasti ja nykii kun mikäkin. Kulkee hiukan päälle 120 gepsiin, noh ei siitä sen enempää :lol:
Kulkee vieläkin rikkaalla, joten seuraavaksi suutinta pienentämään

Re: Rotax 122 ja 123

30.8.2015 21:20

Kellään mitään hajua miten saisi mitattua onko staattori ehjä? Jotakin lukemaa sieltä varmaan pitäisi saada mutta ei mitään hajua minkäsuuruista

Re: Rotax 122 ja 123

31.8.2015 11:22

Mites toi rotax 122 kiksi jännitetään?