Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

8.5.2010 11:11

Mutta kannattaa sitä koittaa, jos joka tapauksessa joutuis viemään pinnotettavaks. Tossa vois hyvin säästää sen 500€ minkä se pinnotus yleensä maksaa. :)

8.5.2010 11:12

Olikos se niin että näihin uusiin aprilioihin piti laittaa se 8dl vaihteistoöljyä? Vaikka koneessa lukee 6. Ja onko siellä nyt se kuus kun ostin liikkkeestä ihan uuden pyörän.

8.5.2010 12:38

Juu 8dl kuuluu laittaa. Ja jos ihan varma haluut olla niin valuta ulos ja työnnä uudestaan sisään. ;)

8.5.2010 14:53

Kasasin just koneen konerempan jälkee ja kaikki tuntuu toimivan niinku kuuluu... ku sammutan niin noin minuutin ajaksi pakoputkesta tupruttaa vaaleaa savua. ei haise normaalilta savulta. voiko kyseessä olla että saa liikaa öljyä kun laitoin noin 30ml öljyä puolikkaaseen tankkiin tuorevoitelun lisäksi, tuorevoitelukin on aika kovalle sääddetty...

8.5.2010 17:04

Haiseeko jäähdytysnesteelle, et jos on menny kannentiiviste ja menny nesteet palotilaan?

8.5.2010 22:50

topias- kirjoitti:Haiseeko jäähdytysnesteelle, et jos on menny kannentiiviste ja menny nesteet palotilaan?

katoin ni ei ollu hävinny jäähdytysnesteit... vai jos sitä pääsee pieniiki määrii ni voiko tehä tollee?

11.5.2010 15:39

MatsQ7 kirjoitti:
topias- kirjoitti:Haiseeko jäähdytysnesteelle, et jos on menny kannentiiviste ja menny nesteet palotilaan?

katoin ni ei ollu hävinny jäähdytysnesteit... vai jos sitä pääsee pieniiki määrii ni voiko tehä tollee?

eihän se paljoa tarvi saada nestettä kun se käy jo miten sattuu ja haisee pahalta.. jos se kannentiiviste on niin se palaa pian lopunki läpi jos se on valmiiksi menos ja sitten loppuu kyllä ajelut lyhyeen :S käy tankkaamas puhdasta bensaa ja kato sen jälkeen mitä se tekee..

12.5.2010 18:50

Mikä mäxässä ku nyt on rave+arrow ja 135 pääsuutin. Ku kierrokset laskeutuu tyhjäkäynnille ja koittaa sitten antaa kaasua niin booaa vaan. Ryypyllä taas toimii normaalisti. :s Vittuku kaikenäköst koitettu säätää.

12.5.2010 20:00

Voi hei olla sellanen et kato tyhjäkäynnillä kun raven laippa aukee et käy paremmin niin jos laippa on niin karstottunut että ei mene kiinni kun alkaa antaa kierroksia niin sillon booaa, koska laippa kokoajan auki. Olettaen tietysti että sulla on Rave1 ;)

12.5.2010 22:44

Tsouni- kirjoitti:Voi hei olla sellanen et kato tyhjäkäynnillä kun raven laippa aukee et käy paremmin niin jos laippa on niin karstottunut että ei mene kiinni kun alkaa antaa kierroksia niin sillon booaa, koska laippa kokoajan auki. Olettaen tietysti että sulla on Rave1 ;)

Kyllä laippa ihan hyvin liikkuu koska juuri pytty vaihettu niin siinä samalla vaihoin tiivisteet laipasta ja puhdistin koko tsydeemin. Neulaa kokeilin säätää rikkaammalle niin parempaan suuntaan menee. Huomenna vielä vähän säätöä niin eiköhän se ole siinä. ;)
Viimeksi muokannut Profuel päivämäärä 13.5.2010 0:43, muokattu yhteensä 1 kerran

12.5.2010 23:25

Hyvä niin ;)

13.5.2010 17:55

Tähän kohtaan side noottina semmoista: Jos sylinteriin on napannut mäntä kiinni vain aavistuksen, voidaan kiinni jäänyt materiaali poistaa sylinteristä hapottamalla. Tulee hyvää jälkeä. :)

17.5.2010 20:21

mites helppo on räsään noi koneen muovirattaat vaihtaa?
mistä sais suomesta tilattua?

aprilia

17.5.2010 20:59

mulla mietinnässä tollane aprilia mx -06 missä kiinno arrow ja 154cc polini, juuri vaihdettu osaa jne, onko mitään järkee ja palko ylipäätää maksaa männät sun muut osat?

17.5.2010 21:52

Dexter, tilaa suosiolla PJME:ltä. Suomesta saa vaan nakkilasta, KALLIILLA! Vaihto on todella simppeli homma. Katteita pois tarpeen mukaan eestä, öljyt pois koneesta ja kytkinkoppa auki.