Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

3.9.2011 14:47

on sitä välystä vähä joka suuntaa .. eikä sitä kiertokankea ole vissii ollenkaa vaihdettu ja melkeempä 30tkm mittaris nii vaihdon aika . joo tuolta pjme ja 2rad kattelin , on muute perkeleen kovat postimaksut niillä...
ja eihä tuolta mpt.fi voi tilata ku pelkkä öljypumpun ratas 88e :lol: ja niistä runkolaakereista että ne on viime vuonna vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja kyllä ne hyvässä kunnossa onkin . ajattelin vaihtaa koneesee kaikki stefat ja tiivisteet, kiertokangen ja ne 4 muoviratasta. laakereite sit varmaa tarpeen mukaa.. mitäs sanotte?

Re: Rotax 122 ja 123

3.9.2011 15:04

ite ku aikoinaan vertailin, niin 2-radilta tuli kaikkein halvimmaks ne konerempan osat tilata. kannattaa oikeestaan saman tien tilata tämä laakerisetti: http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/ ... ucts/MO.34 kun noi runkolaakerit vaihat oikeesti ihan samalla ja hintaa noille laakereille ei tule oikeestaan mitään kun vertaa koko rempan hintaan. pelkät runkolaakerit tais olla sitten jotai 14e tuolla sivulla, jos et tasapainoakselin laakereita ja vaihteiston laakereita halua vaihtaa

Re: Rotax 122 ja 123

3.9.2011 15:10

Melkein suosittelisin tilaamaan, Koyon laakerit vaikka pjme:ltä. Noiden merkittömien kiinalaakereiden laatu voi olla niin laidasta laitaan, että se on ilkeä alkaa muutaman tonnin jälkeen avaamaan konetta uudestaan.

Re: Rotax 122 ja 123

4.9.2011 2:01

niinnojoo, onhan se varmasti varmempi sieltä ostaa, mutta sillon kannattaa sieltä sitten ostaa myös kaikki muutkin osat koska pjme:ltä tulis varmaan postikulut kalliimmiksi mitä laakereiden hinta

Re: Rotax 122 ja 123

4.9.2011 9:20

Mikäköhän omassa Rotaxissa on vikana kun ei paine riitä nostamaan RAVE2 laippaa? Muissa pyörisä tuo toimii normaalisti.

Re: Rotax 122 ja 123

4.9.2011 12:26

Peraa_ kirjoitti:ite ku aikoinaan vertailin, niin 2-radilta tuli kaikkein halvimmaks ne konerempan osat tilata. kannattaa oikeestaan saman tien tilata tämä laakerisetti: http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/ ... ucts/MO.34 kun noi runkolaakerit vaihat oikeesti ihan samalla ja hintaa noille laakereille ei tule oikeestaan mitään kun vertaa koko rempan hintaan. pelkät runkolaakerit tais olla sitten jotai 14e tuolla sivulla, jos et tasapainoakselin laakereita ja vaihteiston laakereita halua vaihtaa


pitää varmaa pjme:ltä tilata ku 2radilla ei ollu öljypumpun ratasta .. ja laakerithan saa stefa&laakeri liikkeestä ja hakee skf laakerit nii varmasti kestää

Re: Rotax 122 ja 123

7.9.2011 19:25

Heii, iskekääpä minulle sellasta tietoa, että mikäs kokoinen mäntä pitäisi oikein tilata AF1:seen..? Kone on siis 123:nen ja meinasin laittaa kiinni Gilardoni 1-sylinterin kiinni. Tuota pyttyä kun mittailin, niin halkaisia 54,55 (ylhäältä mitattuna 54,19) ja mpt:n sivuilla luki että välys tulisi olla 0,04-0,05? Mäntiä vain 53,95-99? Eli mikä piru tuohon pitäis muka laittaa?

Re: Rotax 122 ja 123

7.9.2011 20:30

Etkai vaan työntömitalla sitä mitannut :D Se täytyy koneistamolla mittauttaa ja eiköhän jostain ylikoon mäntiä löydy ;)

Re: Rotax 122 ja 123

7.9.2011 21:26

Digitaalisella tönärillä sen joo mittasin, mutta kaipa nekin voi heittää vaikka kuinka helvetisti. :D

Re: Rotax 122 ja 123

19.9.2011 16:00

Olis männän vaihto edessä kohta, niin mitä sinne koneeseen kannattas vaihtaa männän lisäksi? Koneella ajettu noin 15tkm.

Re: Rotax 122 ja 123

19.9.2011 22:12

männäntapin neulalaakeri, yläpään tiivisteet, raven puhdistelet ja rasvailet vaikkapa kuparitahnalla, sitten ois hyvä pikkuhiljaa vaihtaa koneen muovirattaat, kun ne kuuluisi vaihtaa 16tkm kohdalla. ja öjyt samalla vaihtelet ja ilmanputsarin puhdistelet

Re: Rotax 122 ja 123

25.9.2011 21:08

Muovirattaiden kunto riippuu aika pitkälti öljynvaihto väleistä. Jos 1000-1500km välein heittää uuet lootaöljyt niin kestää paljon pidempään, kuin silloin että ajettas 5000km öljyillä.

Re: Rotax 122 ja 123

8.10.2011 13:19

Soppanestori kirjoitti:Muovirattaiden kunto riippuu aika pitkälti öljynvaihto väleistä. Jos 1000-1500km välein heittää uuet lootaöljyt niin kestää paljon pidempään, kuin silloin että ajettas 5000km öljyillä.


kiitti infosta ;) edellinen omistaja ei ainakaa tätä vissii noudattanu, ite pyrkiny tonnin välei vaihtaa about

mutta kertokaas et miten saan ehjähä magneeton puoleisen runkolaakerin pois et pääsee stefan vaihtaa? on kyllä paskasti suunniteltu.. vai suosiolla hakemaa uudet laakerit / laakeri siihe ? toinen runkolaakeri oli täysin timmi , siihen puoleen laitoin jo kampuran kiinni

ja vaihdoitteko konerempan aikana kaikki ne stefat ? vesipumpun ja öljypumpun ja sen akselin mihi eturatas tulee stefat ?

stefat kyllä vissii viime vuonna vaihettu

Re: Rotax 122 ja 123

13.10.2011 21:16

Haittaako tälläset jäljet sylinterissä paljonkin?

http://s1226.photobucket.com/albums/ee405/kallevi/?action=view&current=054.jpg
http://s1226.photobucket.com/albums/ee405/kallevi/?action=view&current=042.jpg

Re: Rotax 122 ja 123

14.10.2011 1:55

kallevi kirjoitti:Haittaako tälläset jäljet sylinterissä paljonkin?

http://s1226.photobucket.com/albums/ee405/kallevi/?action=view&current=054.jpg
http://s1226.photobucket.com/albums/ee405/kallevi/?action=view&current=042.jpg

Jos ei sormella tunnu yhtikäs mitään, niin enpä usko että tuommoinen haittaa.