Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

31.1.2010 17:57

Terokoo kirjoitti:Mitä kaikkia muovirattaita kuuluu niiden vaihtoon? Nyt on tilattu 2 kellertävän oranssia ratasta, tarvitseeko muita vaihtaa? Rotax 122 kyseessä.


Avaa se moottori niin näät ne rattaat. Ensin tietysti öljyt ulos, vaihde systeemi pitää irrottaa ja sitten pääset kurkkaamaan rattaiden kunnon.

31.1.2010 20:44

Ehdotuksit,että mitä perustietoja voisi lisätä tuohon aloitusviestiin?

1.2.2010 9:40

huikka kirjoitti:Ehdotuksit,että mitä perustietoja voisi lisätä tuohon aloitusviestiin?

huollosta, yleisesti moottorista, viritys asteista, remonteista 8)

1.2.2010 22:18

Aukeaako öljypumpun ruuvi oikeaan vai 'väärään suuntaan? '

1.2.2010 22:45

Terokoo kirjoitti:Mitä kaikkia muovirattaita kuuluu niiden vaihtoon? Nyt on tilattu 2 kellertävän oranssia ratasta, tarvitseeko muita vaihtaa? Rotax 122 kyseessä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5680282.jpg
It's helppo ;)

2.2.2010 17:43

Ettei käy näin :D http://koti.mbnet.fi/walluz/01082009246.jpg

3.2.2010 16:04

Joo, kiitos kuvista. ;) Eli, riittääkö noiden kahden oranssinkellertävän muovirattaan vaihto? Ei ollut 2-radilla muita.

9.2.2010 1:29

Mites, oon tässä ny useeseen otteeseen raapinu persettäni ja miettiny, että pitäskö ottaa toi öljypumppu veke ja vaihta sekotuksee? Muutenki tottunu pitää öljypulloo repussa, että se ei oo kyllä yhtään vaivaks.
Onko toi pumppu miten luotettava? Samalla säästäis huimat 30e konerempassa kun ei tarttis sitä ratasta uusia.. :lol: Vai voiko/pitääkö se ottaa pois sittenkää? Ja mitkä muovirattaat tossa pitää siis uusia? Ainakin ne kaks keltasta isoo? PJME:ltä nääs ei löydy kun Balance Shaft Geareja ja Oil Pump Drive Gear.. Mistäs sais vesipumpun ratasta halvalla?
Konetta en oo vielä kerinny aukasee, varmasti paljon selviää sitte. Mut mitkä kaikki muovirattaat siis pitää uusia? Ja mistä muualta saa?

Entäs, miten pitkään tolla vakiopannulla porskuttaa? Huomenna motti pöydälle, niin selviää missä kunnossa pytty on. Mut eikai 30tkm kohalla vielä tarvii pannua uusia? Vois kuvitella että se pannu jonkunverran kestäis.. :roll:

9.2.2010 17:51

Kuinka tarkka Rotaxi on noiden puristussuhteiden kans? Meinaan noitten alatiivisteiden kans oon pelannu viimeset pari tuntia, eikä millään meinaa tulla sitä 12,0:1-13,0:1 suhdetta, lähimmillään on ollu 11,4:1 suhteella. Ja sen mittaustapa on vähän kyseenalainen, palotilan kansi kiinni pyttyyn, mäntä yläkuolokohtaan ja lääkeruiskulla 2-t öljyä tulpanreiästä sisään ja kattoa paljon menee. Saa toki kertoa fiksumman keinon. Seki kai vaikuttaa, että onko kone vinossa vai suorassa? :s Oon kokeellu joka kokoa, ja tuolla keskimmäisellä sain suhteen 10,8:1.

9.2.2010 22:18

Ostat biltemasta vai mistäseoli niin ihan oikeen puristusshude mittarin ja mittaat sillä niin saat varmasti oikean :D

10.2.2010 1:37

O.P kirjoitti:Kuinka tarkka Rotaxi on noiden puristussuhteiden kans? Meinaan noitten alatiivisteiden kans oon pelannu viimeset pari tuntia, eikä millään meinaa tulla sitä 12,0:1-13,0:1 suhdetta, lähimmillään on ollu 11,4:1 suhteella. Ja sen mittaustapa on vähän kyseenalainen, palotilan kansi kiinni pyttyyn, mäntä yläkuolokohtaan ja lääkeruiskulla 2-t öljyä tulpanreiästä sisään ja kattoa paljon menee. Saa toki kertoa fiksumman keinon. Seki kai vaikuttaa, että onko kone vinossa vai suorassa? :s Oon kokeellu joka kokoa, ja tuolla keskimmäisellä sain suhteen 10,8:1.


Tärkeintä on, että squish-välys on kohillaan. Laitat sen tiivisteen millä se on 0,8-1mm.

10.2.2010 13:49

mikä alatiiviste 154cc RS miehillä on siellä välissä, kukaan ei saa sanotuks..
olis mukava jos joku viitsis kertoa, ku luulis nyt et kaikissa on sama kiertokanki ja yms yms yms eli mittojen ei pitäs muuttua pyöräkohtasesti.. :s

11.2.2010 23:46

Hei, saako ton öljypumpun poistettuu käytöstä? Se öljypumpun ratas veke, pumppu pois, säiliö pois, ja tukkii kaasarista sen nipan..? Entäs mites sen reijänkaa joka on pumpun ja rattaan kohalla, eikö sais hyvin sillee, et niil kuusiokoloilla vaikka pala pleksiä kiinni ja leikkais tiiviste paperista siihen oman tiivistee.. Onko kukaan ylipäätään ottanu 122:sestä pumppua pois, ja miten?

Mites muuten toi vesipumpun ratas irtoo? :roll: Ja tarviiko sitä vaihtaa konerempan yhteydessä?

15.2.2010 23:58

En tiedä käytöstä poistamisesta, mutta tuttu ainakin on säätänyt vain öljypumpun seossuhdetta. Galleriassakin ohjekuva. Luulisi olevan luotettava kun mekaaninen on.

16.2.2010 23:15

http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/61548808.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/61548808/Products/MO.29 LAATUA?

Ketään vaihtanu tuolla sylkkänsä pinnotettuun? Tommonen kiinnostas, mutta en tajua tosta muuta, kun että pitäs lähettään niille eka ORKKIS sylkkä. Haittaako niitä jos sylkässä on isommatki naarmut?
Ja mitähän mahtaa maksaa oman pytyn postitus tonne?? Kaikki kokemukset ja muutenki jos on tietoo niin kertokee ihmeessä! ;)