Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.4.2011 15:03

Ostin tossa muutama päivä sitten tommosen kottaraisen, ja huomasin himassa että mittaristo ei toimi.
Otin nyt sitten maskin irti ja aloin kattelee niitä johtoja, ja mittaristosta tulee tommonen johtonippu joka jakautuu 3 osaan, yks lähtee etujarrulle ja toinen menee siihen nippuun missä on muutkin ruskeet johdot (?), yhen nipun päässä on liitin mille en löytäny paria mistään, eli mihin helvettiin se liitin tulee?

Vähän epäselvää tekstiä, toivottavasti joku ymmärtää :)

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.4.2011 22:49

Yksi kuuluukin olla ylimääräinen eli se ei tule mihinkään.
Tarkista että virtaa tulee mittarille ja vaihda vaikka patteri mittarista.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

5.5.2011 22:07

Moro!

Mulla on Gilera Smt vuosimallia 2005 ja siinä kiinni metrakitin tehari, 16-58 välit ja 75 suutin. Eli onko suutin liian pieni, ja jos on niin mikä olisi sopiva. Niin ja olisiko vielä jotain paranneltavaa??

Re: 2-T tekniikka ja viritys

5.5.2011 22:28

Mopopuoli löytyy tuosta alempaa. Sinne siis JA oikeaan aiheeseen liittyvään topiciin...

Re: 2-T tekniikka ja viritys

10.5.2011 22:48

Vinkkejä kaipailtaisiin. Pistin kyllä tuon 36mm Keihinin myyntiinkin, mutta olisihan se ihan hyvä jos sen saisi toimimaankin.

Elikkä joo. 190cc sylinteri kiinni ja 26mm kaasarilla kunnolla säädettynä + vakioilmanputsarilla ottaa kierroksia noin 13 000 ja tehopiikki alkaa 8000 paikkeilla.

Tuolla 36mm kaasarilla + pipercrossilla taas keskiväännöt ovat selvästi paremmat, mutta ei vain millään kierrä yli 10 000. Tehopiikin ottaa ihan samalla tavalla tuossa 8000 paikkeilla, mutta kestää reilusti lyhyemmän ajan.. Myöskin kierrosherkkyys vapaalla kaasuteltaessa on 26mm:ällä paljon parempi.

150-175 väliltä about kaikkia suuttimia kokeiltu ja 150:sellä onkin selvästi liian laihalla ja 175:sella alkaa jo röpeltää. 165 tuntuu toimivan parhaiten. Neulaa ei ole vielä tullut säädeltyä, mutta eihän sen pitäisi täyskaasuun vaikuttaa?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

10.5.2011 23:20

JjyKs kirjoitti:Vinkkejä kaipailtaisiin. Pistin kyllä tuon 36mm Keihinin myyntiinkin, mutta olisihan se ihan hyvä jos sen saisi toimimaankin.

Elikkä joo. 190cc sylinteri kiinni ja 26mm kaasarilla kunnolla säädettynä + vakioilmanputsarilla ottaa kierroksia noin 13 000 ja tehopiikki alkaa 8000 paikkeilla.

Tuolla 36mm kaasarilla + pipercrossilla taas keskiväännöt ovat selvästi paremmat, mutta ei vain millään kierrä yli 10 000. Tehopiikin ottaa ihan samalla tavalla tuossa 8000 paikkeilla, mutta kestää reilusti lyhyemmän ajan.. Myöskin kierrosherkkyys vapaalla kaasuteltaessa on 26mm:ällä paljon parempi.

150-175 väliltä about kaikkia suuttimia kokeiltu ja 150:sellä onkin selvästi liian laihalla ja 175:sella alkaa jo röpeltää. 165 tuntuu toimivan parhaiten. Neulaa ei ole vielä tullut säädeltyä, mutta eihän sen pitäisi täyskaasuun vaikuttaa?


vaikuttaa se sillätapaa että jos sulla on pääsuutin sopiva ja neula liian rikkaalla niin se ei kierrä täyskaasulle astikkaan ku jää keskikierroksilla röpöttämään, tai se on tosi vaikee päästä keskikaasun röpötysten yli, kannattaa pääsuutinta etties laittaa vähä laihalle keskikaasulta jotta kiertää varmasti täyskaasulle asti.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

17.5.2011 21:47

Viittiskö joku laittaa linkin mistä löytää kannen tiivisteen Honda crm 180 malossille?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

1.6.2011 9:41

Tääl pitäs olla joku topic kaasarien säätämisee.

Mutta kysytääs sitte täällä, eli onko pääsuutin liian iso ku röpeltää 9,5 tonnis iha tajuttomast, erityisest lämpimäl koneella. Iha ku nakkais rajottimelle eikä kierrä tost eteepäi, nykii vaa oikeestaa.

Pitää viel kattoo et tippuuks pakoaukonsäädin alas tos kohil, mut joko se tai kaasari on syyllisii.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

12.6.2011 17:44

Kuinka tarkistaa:
1.Puola
2.Virtapää
Kyseessä Temmin kisasähköt.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

14.6.2011 22:28

onks kellään tietoo mitä suurin piirtein kulkee Gas Gas SM kevari vakiona ja onks hirveen laiska?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

19.6.2011 23:28

Vinkkejä tuorevoitelujärjestelmän poisottoon, mutta niin että sen kytkeminen takaisin olisi suht helppoa? Eli öljypumppu mielellään voisi olla paikallaan.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

20.6.2011 0:30

SuperRKO kirjoitti:Vinkkejä tuorevoitelujärjestelmän poisottoon, mutta niin että sen kytkeminen takaisin olisi suht helppoa? Eli öljypumppu mielellään voisi olla paikallaan.

Pumpulta koneeseen menevä letku pidemmäksi ja takaisin säiliöön. Siinä se oili sitten kiertää rinkiä, eikä pumppu käy kuivana.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

20.6.2011 22:37

Paljonko pitää olla isompi tk suutin kun nyt ei pysy lämpimällä mitenkän tyhjäkäynnillä vaikka ruuvais mihin suuntaan seos tai tk ruuvia :D ja pyörä on gasgas halley 125

mirå

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.6.2011 14:46

Miten suureen kulmaan uskaltaa kaasarin kiinnittää? Pitäisi uudet hitsilaitteet hommata, kun vain olisi rahaa, mutta nyt pitäisi saada laippakiinnitteinen 32mm nelitahti mikuni kiinni 2 tahtiin..

Kuva
Kuvassa olevan kaltaisen levyn ajattelin rakentaa. Valkoisten reikien kohdalle siis kierteet kaasarin kiinnitykseen jne. Kaasarissa siis samanlainen kiinnitys kuin mankeissa ja kiinanihmeissä, kaiketi melkein kaikissa yksipyttyisissä nelareissa? Tuorevoitelun nippa vielä johonkin kohtaan kiinni niin se on siinä.

Nykyisellä pytyn asennolla tuo kaasari menisi noin 40 asteen kulmaan. Onko liikaa, vai pärjääkö mahdollisella bensanpinnan säädöllä?
Viimeksi muokannut JjyKs päivämäärä 22.6.2011 14:51, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.6.2011 15:45

Jos et voi hitsata, niin hommaa pieni pätkä siihen kaasariin sopivaa putkea ja laita kaasariin se pieni pätkä ja sit se imukaulaan kiinni kumiletkulla niin sitä saapi taivutettua siitä kumin kohdalta järkevämpään kulmaan.