Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

31.3.2011 21:33

Olisin ehkä laittamatta niitä ducatin öljyjä niissä on kuivakytkin tietääkseni joka koneessa =)

1.4.2011 16:32

OT:na et ina nois uusimmis 1098:is ja muis ei pitäs olla, vanhemmis on. Siit tulee se ducatin tuttu kilinä ja kolina ku hölläilee :lol:

1.4.2011 18:01

LaneKit kirjoitti:OT:na et ina nois uusimmis 1098:is ja muis ei pitäs olla, vanhemmis on. Siit tulee se ducatin tuttu kilinä ja kolina ku hölläilee :lol:


Märkäkytkin myös ainakin 750ss, 848 multistrada, 620 monsteri yms!

.

3.4.2011 10:59

Joo elikkäs mulla ois semmosta ongelmaa että pyörä alkaa melkeen hetipiikin jälkeen ¨tirraamaan¨ niinku mopo dt rajotinta vasten. Ja pyöränä on gg ec 125. puolalta irtosi piuha ja sen jälkeen on sitte tehny tuota ongelmaa. Puolan johot oon käyny läpi,kaasarin,tulpan/hatun/johon. Kaasarin säädöt on oikeen. Mutta jostaki se vaan jarraa. Ja muuten pyörä toimii moitteettomasti

Jos jtn tulee mieleen niin ehotelkaa :)

4.4.2011 21:21

Osaisko kukaa sanoo mikä mun NSR 03 on vikana ku viime syksyn alko vähä pätkii. Aina ku kiihytti rivakasti ni meinas heti kiihytyksen jälkee hyytyy ja sammuu ja oli vaikeempi kylminä aamuna saada käyntiin. Kesällä kuitenki toimi moitteettomasti.

Oisko kaasarissa jotain vialla?

4.4.2011 21:54

Tarkastetaampa nyt vaan.

Eli nyt tuota 36mm kaasaria säädellyt ja muuten toimii kunnolla, mutta kun kaasua avaa noin 0.5cm niin imuäänet alkavat "paukkua" ja bensaa tulee sumupilvenä myös kaasarista ulos aina tuon paukahduksen aikana. Imeytyy kyllä sitten takaisin imutahdin aikana

Vähänkin enemmän kierroksia niin ei tee tuota niin ei varmaan haittaa? Vai onko joku säätö vielä pielessä?

5.4.2011 3:42

^onko sulla mitkä läpät ?

5.4.2011 15:44

Johani kirjoitti:^onko sulla mitkä läpät ?



Öö... boyesen läppärunko ainaki. Oli läpät kunnossa ei raottanu ku otin irti tarkistin.
samoilla läpillä toiminut täydellisesti vieläö reilu viikko sitte

5.4.2011 15:58

Johani kirjoitti:^onko sulla mitkä läpät ?


Juuri vaihdetut hiilikuituläpät, Eivät raota ja "ongelmaa" esiintyy todellakin vain tuossa vaihessa, kun kaasua avaa ihan hiukkasen, jolloin kiekat eivät vielä nouse.

Kävin tuossa pienen lenkin ajamassa (perkele 180cc tuntuu muuten äkäiseltä mopon jälkeen :lol: ), ja ihan nätisti veti tuollakin kaasun avautumalla. Kiekat eivät nousseet pahemmin, mutta selvästi tunsi, että vääntö kasvoi.

2-T tekniikka ja viritys

5.4.2011 17:00

Osaisko kukaa sanoo mikä mun NSR 03 on vikana ku viime syksyn alko vähä pätkii. Aina ku kiihytti rivakasti ni meinas heti kiihytyksen jälkee hyytyy ja sammuu ja oli vaikeempi kylminä aamuna saada käyntiin. Kesällä kuitenki toimi moitteettomasti.

Oisko kaasarissa jotain vialla? Kannattaako tän takii viedä mihinkää?

5.4.2011 18:16

ei taija saada ainetta, putsaappa kaasari ja putsari vimosenpäälle. onko tt ? onko tt suuttimet ?

2-T tekniikka ja viritys

18.4.2011 13:17

Tuotas niin.. Minkäs laiset startin hiilet menee -05 räsään? olis meinaan Cebarille korvaaja hakusessa ja sopiva löytyi, mutta myyjä sanoi, että hiilet olisi syytä vaihtaa.. Koitin koko illan eilen guuglailla, mut ei sattunu silmään (jos jollain on suora linkki tiedossa sopiviin, niin olisin erittäin kiitollinen). Onnistuuko homma ihan näppärästi kotona?

Räsän oma ketju oli kiinni, niin laitoin tänne..

Re: 2-T tekniikka ja viritys

21.4.2011 1:21

Hei, nyt on visanen kysymys. Onko Mikuni TM28:ssa normi tyhäkäyntisuutin vai "pitkä"tyhjäkäyntisuutin? :o kun en perkele muista kun sen purkasin ja pitäis laittaa osaa tilaukseen :roll:

Re: 2-T tekniikka ja viritys

21.4.2011 23:03

Mikäs on hussessa ku ennenkö lähin ajaa (vaihtanu tuorevoitelun seosvoiteluun) ja sit ajelin jonku muutaman kilsan ehkä nii sit ku olin kotii menossa ja jarrutti ja pisti kytkimen pohjaa nii kierrokset nous aika korkeelle mutta sit ku päästi kytkimen pois nii toimi taas ja reagoi hyvin kaasuu. Ja sit ku käynnistää vaik nii pysyy hyvin tyhjäkäynnillä kunnes antaa kaasua nii kierrokset nousee korkeelle..
Laitoin vielä varmuuden vuoks sen kaasarii tuorevoitelust jääneen öljyjutun reiän umpee kunnol ja teipit päälle..

Mut jos sais ilmaa sitä kautta nii varmaa tyhjäkäynnilläki kävis helvetin huonosti jos kerra paskat seokset ois?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.4.2011 4:07

tekee just nuin jos hörppii ilmaa kaasarin ja konee välistä, leijjuu tyhjäkäynti, eikä meinaa laskea tyhjäkäynnille.