Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

8.2.2011 22:13

Jos se on liian iso ni ei välttämättä saa edes säätöihin.

mikuni 38

12.2.2011 15:15

Onko jollai tietoa sellasista kaasareista joissa ei ole tyhjäkäynninsäätö ruuvia? :D :D :D :D

14.2.2011 18:43

Voisko joku vähä selittää, että miksi helvetissä mun tossa mikunissa ei ole tyhjäkäynninsäätö ruuvia, mutta selvä paikka sille löytyy ja se on valettu umpeen valmistuksessa?

Tossa kumminkin paikka löytyy ja luistikin näyttäisi olevan tarkoitettu tyhjäkäynninsäätöön, niin kuinka hankala olisi tehdä itse tyhjäkäyntisäätö mekanismi, jos jostain löytyisi vain kaikki osat? Eihän siihen tarvitse kuin reikä porata ja kierteet värkätä. Jos tämän joku toteaa liian hankalaksi, niin olisiko neuvoa mistä turusta päin löytyisi joku joka voisi tehdä tämän kaiken?

Kyllä vähän hävettää ostaa melkohalvalla mikunin 38mm kaasari ja huomata vasta jälkeenpäin ettei koko vitun paskassa ole edes tyhjäkäynninsäätö ruuvia. :nolo:

14.2.2011 19:30

Jos säädät vaan kaasuvaijerista tyhjäkäynnin? Voi joutua vähän jotain patenttia tekeen, jos ei säätövara vakiona riitä, mutta olis aika helppo vaihtoehto.

14.2.2011 19:58

Kai sitä nyt vois yrittää! :D

15.2.2011 16:37

Onko tosiaan tommosia missä sitä säätöä ei ole :eek: outoa

25.2.2011 2:43

tutkippas uudelleen, on siinä. mikäli et ole vielä löytänyt :)

3.3.2011 20:05

Nyt alkaa tietotaito loppumaan.. Joskus tätä oltiin kysytty foorumilla aikaisemmin, mutta parilla hakusanalla en sitä ainakaan löytänyt ja tätäkään ketjua lukemalla ei mitään löytynyt..

Ongelma siis tuo Honda NS, joka kävi aikaisemmin jo ihan nätisti tuolla 180cc pytyllä, mutta nyt kun hain tuoreet bensat tankkiin, niin pysyy käynnissä hiukan booaten pari sekunttia ja sen jälkeen lyö jumalattoman liekin pakoputkesta ja sammuu siihen paikkaan.

Viime käynnistyksen ja tämän välillä pyttyä on vain hiukan nostettu ilmaan ja laitettu väliin tiivistetahnaa, kun pelkällä vakiotiivisteellä vuoti hiukan tuosta alatiivisteen ja pytyn välistä. Nyt se sitten alkoi uudestaan vuotamaan, kun nuo räjähdykset sattuivat. Pytyn välistä tulee räjähdyksen yhteydessä erittäin vahva bensahöyrypilvi.

Eli mitä ihmettä tälle enään keksisi, ja jos joku löytäisi jostakin jotakin vanhoja viestejä, jossa sama ongelma esiintyy, niin apu olisi erittäin tarpeen :roll:

5.3.2011 12:25

Alkuun voisit vilkaista, että tuleeko kipinä normaalisti ja toimiiko bensan syöttö normaalisti. Vaikuttaisi kuitenkin, että jos tuollaista tekee niin sytytys voisi olla aikaisella.
Itsellä teki vähän samanlaista joskus kun oli magneeton kiila rikki.

5.3.2011 17:15

Sytytys vaikuttaisi tulevan ihan oikealla hetkellä, mitä nyt paljaalla silmällä tuosta kipinästä näkee.

Voiko esim imuvuoto aiheuttaa tuollaista? Imukaulan ja kaasarin välinen kiinnike on nimittäin tällähetkellä tehty itse sulattamalla, ja ihan tiiviiltä se ainakin vaikutti :| Olisipa sähköstartti niin pystyisi esim käynnistyssumulla testailla paljon helpommin..

5.3.2011 23:31

Rikkinäinen tulppa aiheuttaa ainakin tommosta vikaa.

14.3.2011 20:04

Laitoin Dt:seen honda cr:n imukaulan ja nyt kaasari jää "vähän" vinoon. Haittaako/mitä haittaa on siitä että kaasari on vinossa? Kaasari on siis vino siten että ilmanputsarinpuoli on ylöspäin.

14.3.2011 21:03

LUMPERO kirjoitti:Laitoin Dt:seen honda cr:n imukaulan ja nyt kaasari jää "vähän" vinoon. Haittaako/mitä haittaa on siitä että kaasari on vinossa? Kaasari on siis vino siten että ilmanputsarinpuoli on ylöspäin.


jos se kaasari ei tulvi ulos tai koneeseen nii ei siitä haittaa ole.

14.3.2011 21:52

Semmosta kyselisin, että vaikuttaako liika 2t öljy sisäänajossa negatiivisesti? Oli nimittäin pakopuolelta alemmasta männänrenkaasta katsottuna alaspäin n.2cm mustana. Männärenkaat olivat melkein jumissa, vaikuttivat todella öljyisiltä. Sylinteri on hyvässä kunnossa, hoonattu männän vaihdon yhteydessä ja männällä juuri sisäänajo ajettu (500km). :eek:

Entisellä männällä ei juurikaan ollenkaan ollut ohipuhallusta. Mäntäkin oli samankokoinen kuin entinen. Kävin näyttämässä koneistamolla, että mikä mahtais olla vikana, mutta ihmeissään vain pyörittelivät päitään siellä. :x :roll:

Itse pähkäilin, ja päädyin siihen että sai liikaa 2t öljyä (öljypumppua säädetty antamaan enemmän öljyä ja bensan seassa oli myös 1-2%).. :nolo:

Löytyisikö täältä joku, jolla olisi TIETOA asian suhteen? :roll:

14.3.2011 22:13

Miksi säädät rikkaammalle ja lisäät vielä tankkiin öljyä? Vaikka se nyt onkin sisäänajossa ni ei se tarkota et se kone pitäis uittaa siinä öljyssä...