Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

vaihteisto

22.8.2010 20:00

Tänää ajoin ja vaihdoin vaihdetta, niin luulin että meni välivapaalle, kokeilin uudestaan.. nii siinä tuli sitten huomattua että mikään vaihde ei toimi -.- vaihteisto öljyt vaihdepolkimesta ulos?!?!?!?! mitä helvettiä :D:D niin vaihteet menee päälle, mutta kaikki vaihteet ovat ns vapaita eli mikään kuudesta vaihteesta ei toimi mikä voisi olla vikana vai pitäskö kokeilla aluks uusii öljyjä ja stefoja :D
Niin ja pyörä on Yamaha DT 125R

23.8.2010 9:39

vaihda stefat ja uudet öljyt, mulla teki samanlailla kun ei ollut laatikkoöljyjä, vaihteet meni päälle mutta kaikki oli ns. vapaita. heti alko toimimaan kun sai oikean määrän uutta öljyä ;)

23.8.2010 14:56

Shatter kirjoitti:vaihda stefat ja uudet öljyt, mulla teki samanlailla kun ei ollut laatikkoöljyjä, vaihteet meni päälle mutta kaikki oli ns. vapaita. heti alko toimimaan kun sai oikean määrän uutta öljyä ;)


Kiitos meen tästä ostamaan, niin ja paljon deeteeseen menee öljyä??

23.8.2010 19:49

Kuten kytkinkopassa lukee "750 ml" ;)

23.8.2010 20:18

vinzerR kirjoitti:Kuten kytkinkopassa lukee "750 ml" ;)


facepalm :nolo:

25.8.2010 14:52

tuorevoiteluun poisto-ohjeita yammun DT:een.. vm -00

27.8.2010 20:11

Yammu DT 125 kirjoitti:tuorevoiteluun poisto-ohjeita yammun DT:een.. vm -00

Meet liikkeeseen, sanot "kunnostakaa tuorevoitelu", ja kaadat sinne purkkiin sitä öljyä kuten aina ennenki. EI sitä kannata pois ottaa.

DT

29.8.2010 21:07

Joo yks vika korjattua, niin toinen jo edessä, elikkä minkälainen on dt:n eturattaan lukitus systeemi??!?! Itselläni ei ole mitään tietoa, se oli irronnut vissiinkin ajossa, ja kun eturatas irtoaa tulee sen perästä holkki irti, josta myöskin tulee öljyä pihalle :x :paha:

31.8.2010 16:07

eikös nuo yleensä oo 2 pultilla ja lukituslevy siinä vai mikä lienee

31.8.2010 17:04

Prutku kirjoitti:Joo yks vika korjattua, niin toinen jo edessä, elikkä minkälainen on dt:n eturattaan lukitus systeemi??!?! Itselläni ei ole mitään tietoa, se oli irronnut vissiinkin ajossa, ja kun eturatas irtoaa tulee sen perästä holkki irti, josta myöskin tulee öljyä pihalle :x :paha:


Eturatas tulee mutterilla, jonka alla on lukituslevy. Saa kiinni myös pelkällä mutterilla.

kaasareista?

8.9.2010 19:31

Mistäs nuita isompia kaasareita hommaatte? :roll: 32mm 34mm jne?

8.9.2010 20:07

Käytettynähän noita kannattaa hommata. Ei yleensä mitään vikaa ja paljon halvemmalla saa. Nettivaraosa, osta/myy-osio yms.

??

14.9.2010 17:51

Joo eli mulla on aprilia rs , nii neuvokaas et vaihanko suuttimen vai onko neulan säädöistä meinaan kun laittaa kaasun pohjaan ajossa kiertää siihen 6 000 ja pinta kaasulla kiertaa siihen 11 000 . mutta täys kaasulla ei varsinaisesti vielä booaa , tuntuu vain kuin vakio mopolla lähtis

15.9.2010 21:05

Suutinta suutinta, ei neulan liikuttelu vaikuta täyskaasuun. Jos lyöt loson pohjaan ja sanoo van BOOOOOOOOOOO niin ihan liian pieni suutin.

16.9.2010 14:45

Voishan sen kaasarin kokeilla putsata. Sitten vakio suuttimia kehiin. Jos ei niillä toimi aletaan ettiä vikaa muualta.