Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

pro circuit

11.9.2008 12:34

miten on käykö tuohon 08 sm hussee pro circuitin putki? tai käykö pakoaukkoon?

11.9.2008 14:26

Menee

12.9.2008 10:05

Hei.!

Oon kuullut tällasta juttua että KTM:N vanhoissa LC2 koneissa olis yamahan valmistama tekniikka?!? Pitäneekö tämä huhu täysin paikkansa, mitä itse tutkisin kuvista niin sylinteri vaikuttaisi ulkoisesti aivan samalta kuin yamahan sylinterit? Kuvassa lukee athenan paperissakin Yamaha DT/tzr

http://www.bike-equipment.net/03_bikete ... 170ccm.jpg

Siinä kuva..

YPVS akseli ainakin uppoaa tuohon sylinteriin?

12.9.2008 11:11

N|ba kirjoitti:Hei.!

Oon kuullut tällasta juttua että KTM:N vanhoissa LC2 koneissa olis yamahan valmistama tekniikka?!?...

Ainakin omien tietojeni mukaan, huhu pitää paikkansa. Kone on DT125R kone, mutta sähköstartilla. Joitain pieniä eroavaisuuksia oli, kun asiaa itsekkin joskus tsekkasin. Ulkoiset erot ovat hyvin pieniä.
KTM : http://www.125er-forum.de/attachments/1 ... c01284.jpg
DTR : http://www.125er-forum.de/attachments/1 ... c00824.jpg

17.9.2008 13:40

-Zone- kirjoitti:
N|ba kirjoitti:Hei.!

Oon kuullut tällasta juttua että KTM:N vanhoissa LC2 koneissa olis yamahan valmistama tekniikka?!?...

Ainakin omien tietojeni mukaan, huhu pitää paikkansa. Kone on DT125R kone, mutta sähköstartilla. Joitain pieniä eroavaisuuksia oli, kun asiaa itsekkin joskus tsekkasin. Ulkoiset erot ovat hyvin pieniä.
KTM : http://www.125er-forum.de/attachments/1 ... c01284.jpg
DTR : http://www.125er-forum.de/attachments/1 ... c00824.jpg

jos ktm:n koneessa on sähköstartti niin kone on varmaankin sama kuin tzr-rr kone, joka on muuten samanlainen kuin dt:n ,mutta löytyy sähköstartti,vaihteistossa on kaiketi eri välit ja tehoakin pitäisi olla numeroiden mukaan enemmän :D
onkos suomessa yhtään tuommosta ktm lc2 pärrää ??

20.9.2008 13:20

meikällä on tommonen dt -91. ongelma on semmonen että rupes kuseen tota bensaa kaasarin ylivuotoletkusta. perseestäku pitää pistää aina ajon jälkeen syöttö kiinni ja muutenki ruennu ajon aikana sammumaan itestään eikä lähe hyvin käyntiin. kohon oon kattonu ja puhistin sen kaasarin ns. alakammion eikä auttanu mitään.. mikähän tossa on?

20.9.2008 17:06

sillisormi kirjoitti:meikällä on tommonen dt -91. ongelma on semmonen että rupes kuseen tota bensaa kaasarin ylivuotoletkusta. perseestäku pitää pistää aina ajon jälkeen syöttö kiinni ja muutenki ruennu ajon aikana sammumaan itestään eikä lähe hyvin käyntiin. kohon oon kattonu ja puhistin sen kaasarin ns. alakammion eikä auttanu mitään.. mikähän tossa on?

Kato ne kaasarin tiivisteet. Mulla vuoti kans. Vaihoin sen kaasarin pohjan o-renkaan ja uudet letkut, koska vanhat oli liian paksut. Ei oo sen jälkeen vuotanu.

20.9.2008 19:16

Kohokammion neulaventtiili vuotaa. Uutta kehiin.

21.9.2008 21:19

.
Viimeksi muokannut dai päivämäärä 8.2.2009 17:15, muokattu yhteensä 1 kerran

21.9.2008 23:56

dai kirjoitti:Mites toimisi 2-tahdin turbotus? Muistelisin, että ei toimisi. Joku voisi läjäyttää tähän jotain faktaa kun haullakaan en löytänyt vaikka muistan, että on ollut kyllä puhetta.


Mahdollista mutta ite en ainakaan siihen hommaan ryhtys. paljo mielummin se 4 tahtinen siihen turbotukseen.
Viimeksi muokannut Johani päivämäärä 22.9.2008 20:01, muokattu yhteensä 1 kerran

22.9.2008 8:29

Ihan samallatavallahan sen kaksitahtisen voi turbottaa. On olemassa kasapäin erilaisia kelkkoja, pyöriä, vesijettejä yms turbotettuna, kaksitahtimoottoreita. Turbotusta on ihan turha lähteä käsittelemään foorumilla, minulla on tuossa pöydällä 500 sivuinen turbotusta koskeva kirja, alan perusteista.

Jajoo, eipä tuo niin hullua pitäisi olla ettei siitä selviäisi tekemällä. Kuitenkin koneitahan ne vain on. :roll:

22.9.2008 9:16

johani kirjoitti:
dai kirjoitti:Mites toimisi 2-tahdin turbotus? Muistelisin, että ei toimisi. Joku voisi läjäyttää tähän jotain faktaa kun haullakaan en löytänyt vaikka muistan, että on ollut kyllä puhetta.


Mahdollistas mutta ite en ainakaan siihen hommaan ryhtys. paljo mielummin se 4 tahtinen siihen turbotukseen.


Vähän turha edes spekuloida, kummanko moottorityypin valita ahdettavaksi. Molempiin homma onnistuu kyllä. Toki jos on tarkoitus vaan hankkia kokemusta ahtamisesta, niin nelitahtinen on siihen eittämättä helpoin valinta.

Betaversio: Saankos udella, mikä tämä opus on? Ja onko millä kielellä kirjoitettu? Pitäisi itsekin opiskella hieman lisää.

22.9.2008 10:16

a. graham Bellin Forced Induction Performance Tuning. Nopealla vilkaisulla melko käytännönläheinen lähestymistapa. ELi Bellin tyyliin.

http://alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=HH691

22.9.2008 17:18

dai kirjoitti:Mites toimisi 2-tahdin turbotus? Muistelisin, että ei toimisi. Joku voisi läjäyttää tähän jotain faktaa kun haullakaan en löytänyt vaikka muistan, että on ollut kyllä puhetta.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 03&q=turbo
http://www.aerocharger.com/images_cust/Turbo%20Pic.jpg
http://www.kawasakitriplesworldwide.com ... olaris.jpg
http://www.elsberg-tuning.dk/images/buddfab4.jpg
Ja tässä tosta yllä olevasta 50cc http://www.geocities.com/buddfab/buddfab3
Ahdettu 2T tähtimoottori http://www.enginehistory.org/ACZoche1.jpg
Ja sitten vielä vaikkapa Smokien IC. http://s13.photobucket.com/albums/a275/ ... opannu.jpg
Tarvitseeko vielä laittaa ? .. :P

Kaasari

24.9.2008 10:34

En oikeen tienny mihin tän laitan...

Missäs pyörässä olis vakiona 30 tai 32 mikuni vakiona, kun olis hakusessa mutta ei oikeen tahdo löytyä? Uutena noi tuppaa vissiin maksaa 200€ vai kuinka?

Lorttoa en kovin mielellään laittais, kyl sekin varmaan pelais.

Mistä uutena?