Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2T viritys ja tekniikka

27.9.2018 22:52

Ainakin 50cc detsonin putki on verrattavissa metrakittiin. 125 en oo niin varma..

Re: 2T viritys ja tekniikka

3.2.2019 14:28

Minkä kokonen suutin sopis 28mm keihin kaasariin? Tekniikka on tyhjennetty vakioputki ja muuten vakio. Pyörä on siis kawasaki kmx 125.

Re: 2T viritys ja tekniikka

11.2.2019 7:03

Auttakaa tyhmää. Jos vaihdan änkän pitääkö vaihtaa suutin?

Re: 2T viritys ja tekniikka

12.2.2019 20:46

Ei.

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.3.2019 17:56

Mikähän on ktm exc 125 2011 vikana ku tehot kokonaa hukassa. Just ja just menee 110 ja kutoselle vaihtaes meinaa hyytyä ihan kokonaa vaikka suht lyhyet välit. Mäntä vasta vaihettu, Kaasutin, pa säädin summuut säädöt katottu mut ei pelaa. Seuraavaks läpät. Myös alkaa pätkiä maksimi kierroksilla ja kaasarin säädöt ei vaikuta siihen (sähkövika) mut tehot hukassa koko kierrosalueelta. Kellää tietoo?

Re: 2T viritys ja tekniikka

2.5.2020 21:04

Apua kaivattaisiin:

Pojalle ostettiin 2008 Husqvarna SM 125. Kaasarina Dellorto 28 TT-versio. FMF-putki, VForce läpät. Käsittääkseni pakoaukonsäädin lukittu johonkin asentoon. Tuorevoitelu pois käytöstä, käytämme 2,3 % seosta.

Ongelmia:

-Suoltaa öljyä pakoputken päästä runsaasti ja savuttaa paljon.
-Röpöttää kovasti kaikille muilla kierroksilla, paitsi korkeilla jolloin ottaa ihan hyvät tehot.
-Tuhoaa tulppia, jolloin sammuu ja tämän jälkeen joko käy huonosti tai ei käynnisty. Tulppa on aina musta ja märkä kun tarkistaa.

Tehty:

-Kaasari avattu ja puhdistettu täysin paineilmalla ja puhdistusaineella useamman kerran.
-Putki poltettu karstat pois, ei ollut paljoa.
-Tankki irrotettu ja tyhjennetty/tarkistettu.
-Uusia tulppia hommattu (BR9ES), auttaa aina alkuun. Röpötystä/öljyn roiskimista ei toki poista.
-Akku uusittu, sähköjohtoja tarkisteltu.

Kaasarin tiedot:

-Dellorto 28 VHST CS
-Pääsuutin 165
-Tyhjäkäyntisuutin U38
-Ryyppysuutin 60
-Neulaputki 270
-Joku suutin lukee 300
-Neula alimmassa asennossa eli sokka ylimmässä kolossa

Ilmanputsari irroitettiin kokeeksi, ei vaikutusta röpöttämiseen. Pääsuuttimen pienennystä mietin, mutta osa varoittaa että älä pienennä, kiinnileikkausvaara isoilla kierroksilla? Öljyä tulee putken päästä niin paljon, että takahaarukka ihan öljyssä.

Kiitollisena apuja kaivaten!

Re: 2T viritys ja tekniikka

18.5.2020 21:25

Tyhjäkäyntisuutin oli jostain syystä 38, vaikka TT-setin suositus on 34. Tämä auttoi, tulppa on nyt maitokahvin värinen ja käynti parani.

Mutta nyt on uusi ongelma. Akku menee tyhjäksi ja Husse lopettaa käymisen. Akun vaihto ladattuun ja taas toimii.

Osaisiko joku kertoa, mikä hoitaa Hussessa akun latauksen, eli mikä voisi olla rikki? Tähän on kyllä edellinen omistaja vaihtanut eri etuvalon, joka on tosi kirkas. Mietityttää myös mahdollisuus, että lamppu syö enemmän virtaa, mitä lataus tuottaa.

Re: 2T viritys ja tekniikka

14.10.2020 13:01

Tere

Nyt on kova laite rakenteilla! Halukkaat käykää katsomassa blogista miten pyörä etenee. Tällä hetkellä pyörä vielä alkutekijöissä ja osia keräillään kasaan.

Laittakaa tähän omista piikeistä teho/nopeus lukuja niin saadaan vähän tavoitteita tulevalle pyörälle.

Blogi:https://tororacing.fi/blog/

- Kalle

Re: 2T viritys ja tekniikka

7.11.2020 23:49

-Zone- kirjoitti:Voi pyhä sylvi.. Tyhjäkäyntiruuvista säädät sellaiset moottorin tyhjäkäyntikierrokset joista itse tykkäät. Joku tykkää että kone käy 700rpm joku taas että se käy tyhjäkäynnillä 1500rpm.

Mulla pyörii tyhjäkäynnillä 3t

Re: 2T viritys ja tekniikka

17.6.2022 16:07

Moro, mistäs vois johtua et sm hussen (08) sähköt lakkas toimimasta yhtäkkii kun painoin pari kertaa tööttiä ajossa? Olisko kenties oikosulku tai vastaava? Pyörä lähtee siis käyntiin eli siinä puolessa ei ole ongelmaa!

Ja vielä mainittakoon, että pyörässä ei ole akkua.