Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2T viritys ja tekniikka

16.9.2016 8:49

Käykö pyörä rikkaalla jos savuttaa vähän kokoajan ja ei isoilta vaihteilta jaksa vetää piikille eikä myöskään kulje niin paljon kuin pitäisi. Valoista jos lähtee kaasu pohjassa ni meinaa tukehtua ja ylämäkiin hyytyy jos ei vaihda vaihteita. Matalilla kierroksilla saa ajaa kaasu pohjassa eikä kiihdy muuten ku vaihteita vaihtamalla :/ Ja kannattaako alottaa neulaa säätämällä vai pääsuuttimilla kikkailemaan.

Re: 2T viritys ja tekniikka

16.10.2016 18:15

Millä konsteilla sais pärrään kierrosherkkyyttä? Kyseessä tt Suzuki RG15F. :)

Re: 2T viritys ja tekniikka

16.10.2016 22:04

Pyörivien ja muutoinkin liikkuvien massojen kevennyksellä. Eri asia taas on, onko siitä loppupeleissä yhtään iloa.

Re: 2T viritys ja tekniikka

12.3.2017 10:21

Päivää. Olen ajatellut hommata hussen sm 125 ja tehdä siihen vähän kaikenlaista mutta ongelmana on se että ei ole oikein taitoa :D Niin jos saisi jonkin laisia neuvoja että mistä alottaa ja mitä tehdä ja mistä löytyisi hyviä ohjeita. Sanokaa vaan jos olen ihan näiden foorumien väärällä puolella kun olen vastikään tehnyt acon.

Kiitos avusta motot.net tietäjät :D

Re: 2T viritys ja tekniikka

12.3.2017 10:30

Tällästen pyörien tekniikka on aika yksinkertanen, jote ne jutut ei oo kovinkaa hankalia ellet heti sit mitää vaihelaatikkoo aatellu purkaa. Kannattaa vaa netistä kattella osia, vinkkei ja videoita ni siin saa jujun päästä kii aika hyvin :)

Re: 2T viritys ja tekniikka

12.3.2017 13:50

No juu, ajatuksena ois siis 144cc härpättimet jne ja maalailua et ei mitään erikoista.

Re: 2T viritys ja tekniikka

12.3.2017 15:10

Hommaa eka wr pytty ja sitte se 144 jos siinäkää ei potku riitä? Mikä pyörä sul on nyt ?

Re: 2T viritys ja tekniikka

12.3.2017 19:38

No ei ole vielä:/ Mutta olen saamassa jossain tämän vuoden paikkeilla.

Re: 2T viritys ja tekniikka

12.3.2017 20:27

No sit kannattaa miettiä uudellee et haluaako sitä 144 pyttyä ku et tiiä et mite se lähtee sm/wr pytyllä (ellei jollai sun kaveril oo ) siin 144 pytys on jo aika lyhyet huoltovälit sen viritysasteen takia

Re: 2T viritys ja tekniikka

14.3.2017 10:06

Tarttisin vähän neuvoja ton mun pyörän kaasarin säätämiseen... elikkäs neula oli keskimmäisessä lovessa ja ku anto kaasua ni booas ja sammu helposti. No vaihoin sitte yhtä lovea alemmas ni helpotti jonkun verran, mutta edelleen vähän epäröi ku tyhjäkäynniltä kääntää kaasua reippaasti, muttei sammu siitä enään lähes koskaan. Pitäiskö koittaa siirtää vielä yks lovi alemmas, eli alimpaan? Onko epänormaalia jos joutuu pitämään sokkaa alimmassa lovessa? Vai löytyykö tohon jokin muu ratkasu? Kaikki vinkit tervetulleita :D

Re: 2T viritys ja tekniikka

14.3.2017 11:54

Alin pykälä sokalle= neula rikkaimmillaan. Kokeile vaan että miten vaikuttaa. Se saattaa haluta ihan vähän isompaa suutinta. Isompi tk suutin jos kierrokset meinaa leijata tai ei herää alhaalta kuten pitäisi. Isompi ps jos ylärekisterissä ei tunnu hyvältä.

Toimiiko pyörä yläkierroksilla hyvin? Entä alakierroksilla?

Kannattaa lukea
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_säätäminen

Re: 2T viritys ja tekniikka

14.3.2017 12:06

Joo ton ohjeen mukaan just säädinki neulaa rikkaammalle. Ajaessa tuntuu toimivan ihan hyvin, mutta kesällä ei jaksanut vetää 6 vaihteella oikeen piikillä. Sillon tosin oli pa säädin paskana. Ainut on toi että kaasun ku kääntää pohjaan ni vähän epäröi. Nyt en oo vielä päässyt ajamaan ku ei oo pyörä vielä kasassa.

Re: 2T viritys ja tekniikka

3.5.2017 8:00

Moro! Kestääköhän tommonen ite leikelty pahvitiiviste sylinterin alapään tiivisteenä? Ihan kunnon paperia ois ni saiskoha värkättyä.

Re: 2T viritys ja tekniikka

22.5.2017 12:48

Oon katellut detsejä ja huomannut että moni ottaa tuorevoitelun pois käytöstä; miksi? Eikö se voitele niin hyvin tai jotain?

Myös jos on pyörä ilman tuorevoitelua, voiko siihen mitenkään asentaa sitä itse?

Re: 2T viritys ja tekniikka

22.5.2017 23:29

Joku legenda siinä on että ne vanhemmiten lakkaisi toimimasta. Itselläni ei ole ollut ongelmia '86, '90 ja '94 mallisissa Yammuissa joissa kaikissa on käytännössä sama pumppu mitä Detseissä. Lähinnä ongelmat lienevät lähtöisin väärästä öljystä tai väärin säädetystä pumpusta. Samaten kaikki muutkin moottorivauriot tunnutaan käännettävän tuorevoitelun syyksi vaikka todellisuus on yleensä ihan jotain muuta.

Ja tuorevoitelun voi asentaa takaisin. Ehjiä pumppuja pitäisi löytyvän purkaamoilta kuten MP-Pitstopilta pikkurahaan. Tietenkin säiliön ja letkut tarvitsee myös. Ja kytkinkoppaan tulevan käyttöakselin ja rattaan.