Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2T viritys ja tekniikka

6.9.2015 22:30

mikä 09 exc kotarissa vikana vaihteet toimii ylöspäin normaalisti mutta alaspäin ei mene kunnolla päälle?

Re: 2T viritys ja tekniikka

6.9.2015 22:41

Ootko vaihtanu öljyjä?

Re: 2T viritys ja tekniikka

6.9.2015 23:07

Pandemic kirjoitti:Ootko vaihtanu öljyjä?
juu oon 15w 50w

Re: 2T viritys ja tekniikka

24.9.2015 22:32

Mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa etsimään, kun temmille kävi yhtäkkiä sillee ku ajelin vaa et about n. 7000rpm ylöspäin ei enään sytytä ollenkaan, siis kuullostaa aivan joltain isomman nelarin rajoittimelta tuon 7000rpm jälkeen??! Ja siis tosiaan ei kertakaan sytytä tuon tietyn rajan jälkeen eli todella säännölisesti ei sytytä, eli varmaan viitaisi hajonneseen cdi:hin?
EDIT: voisko tää johtua myös siitä että toisestä läpästä on kulmasta murtunut pieni pala, vai tekeekö se vain sellaista suht epäsäönnöllistä röpellystä?

Re: 2T viritys ja tekniikka

25.9.2015 4:12

Tietysti vika voi olla esim cdi boksissa, mutta ennen mitään sytytysosien uusimisia yms päivänselvää luulis olevan että se läppäventtiilikin laitetaan ensin kuntoon jos se pääsee vuotamaan takaisin kaasariin päin siitä puuttuvan palan kohdalta.

Tulpatkin voi lopettaa toimintansa paineenalaisena vaikka muutoin vaikuttaisivat toimivan ok, kun irrallisena kipinää kokeilee. https://youtu.be/1Vg3-xG0nZM

Re: 2T viritys ja tekniikka

25.9.2015 13:32

Juu siis huomasin ton läpän lohkeaman vasta kun selvittelin tuota sytytys mysteeriä ja siis tottakai uudet läpät hommaan.
Ja nyt on tosiaan sytytyapuolan resistanssit katottu ja kunnossa oli ja kipinä tulee erinomaisesti ennen tätä rajaa kunnes ei sitten enää tule ollenkaa. Eli vika on jossain puolasta taaksepäin :s :roll:

Re: 2T viritys ja tekniikka

25.9.2015 13:37

Niinno siis kyllähän ne läpät kannattaa uusia, vika saattaa niissä olla. Jos haluat niin kannattaa uusia staattori, cdi ja tulppa. Myös mäntä kannattaa noissa temmeissä vaihtaa joskus :D

Re: 2T viritys ja tekniikka

25.9.2015 13:40

Ja jos se temmi on lähempänä 2000 vm. niin kannattaa polttaa se suosiolla, mutta jos se on yli 2010 niin korjaus saattaa maksaa aika paljon :D

Re: 2T viritys ja tekniikka

16.11.2015 12:49

moro, miten mahtaa noi power jet kaasarit toimia 2t hussessa? onko ne jotenkin parempia kun tavalliset? onko pienempi kulutus tai jotain sellaista? Olisin meinaan ostamassa jos ovat hyviä! :eek: :eek:

Re: 2T viritys ja tekniikka

25.11.2015 22:43

Kertokaas viisaammat mulle että onko 2-tahti ja 4-tahti piikkisissä pakoaukonsäädin? Bai vaan 2-tahtisissa? :nörtti:

Re: 2T viritys ja tekniikka

25.11.2015 22:59

Juu eli siis pa-säätimiä on vain 2-tahtisissa, koska juuri pa-säätimellä luodaan pakoaukon kokoa muokkaamalla sitä "vääntöä" 2-tahteihin, mitä niistä puuttuu toisin kuin nelareista. :lol:

Re: 2T viritys ja tekniikka

25.11.2015 23:04

Juu kiitoksia tästä....selvensi paljon asioita! :)
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 25.11.2015 23:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä.

Re: 2T viritys ja tekniikka

26.11.2015 13:13

Isommista nelaripyöristä löytyy aika monestakin eräänlaista pakoaukonsäädintä (esim. Yamahan EXUP).
Pääsääntöisesti servolla kääntyvä läppä, yleensä melko lähellä vaimentimen liitosta, joka alakierroksilla lähes kiinni ollessaan lisää vääntöä. Piikkisiin näitä ei kylläkään ole vielä tullut.

2-tahtisista löytyy monenlaista erityyppistä pakoaukonsäädintä, joilla kaikilla on yhteisenä tavoitteena muokata pakoaukon muotoa alhaisilla kierroksilla. Pääsääntöisesti ne madaltavat pakoaukkoa, jolloin aukioloaika pienenee, puristuskorkeus kasvaa ja vääntöä syntyy.

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.11.2015 23:14

MadAaltox kirjoitti:Juu eli siis pa-säätimiä on vain 2-tahtisissa, koska juuri pa-säätimellä luodaan pakoaukon kokoa muokkaamalla sitä "vääntöä" 2-tahteihin, mitä niistä puuttuu toisin kuin nelareista. :lol:

Offtopikkia...
Korjataan taas kerran että käytännössä liki kaikki 2-t piikit vääntää läpi kierrosalueen paremmin mitä nelarit 8)

Re: 2T viritys ja tekniikka

28.11.2015 23:18

Niin, juuri tämän pa-säätimen ansiosta :)

Ei tartte lainailla edellisiä

Haamu