Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

3.5.2010 11:18

Btw meneekö Arrowin 2005-2006 putki 2010 SM:Mään?

3.5.2010 11:19

Ku en löydä 2010 malliin Arrowin teharii

3.5.2010 16:05

Moikka kaikille :D
Mä en tiiä tehareista yhtikäs mitään, eikä oo itseasias paljoakaan tietoa siitä että mitä kakspyörästen sisältä oikeen löytyy.
Joka tapauksessa vähän mä sentään oon perillä että tiedän että teharit antaa sitä tehoa lisää :lol:
Ja että jonkinsorttisten välitysten vaihto antaa myös joko lisää kiihtyvyyttä tai nopeutta.
Anyways, oon katellu jos ostais Hondan CBF piikin, mut siinähän ei niitä tehoja oo paljoa mitään ja sen takia se ei kuljekkaan ku sen 70-80km/h.
Olis kuitenkin iha jees jos sen sais kulkemaan 120km/h tai edes jonkun verran päälle 100km/h niin pääsis isommillekki teille huoletta ajamaan.
Oon lukenu viimesimmästä MP-lehdestä jotain tehariarvosteluja ja testejä mutta pahus vieköön kun oon vieläkin vähän kujalla :nörtti:
E-Hyväksytty sen ainakin pitäs olla, mitä muuta?
Kaikki teharit ei varmaan käy ihan kaikkiin pyöriin joten siinä se tänkin viestin ydinasia tulee esille:
MILLASTA TEHARIA SIITÄ NYT SITTEN LÄHTIS ETTIMÄÄN HONDA CBF PIIKILLE?
En kuitenkaan haluis että tehot heittäis yli 11kw koska kyttien kans en haluu joutuu huonoihin väleihin :roll:
Mut saako sitä sitte kulkemaan niinkin paljon kovempaa vaan sillä että tehot nousis siitä kaheksan pinnasta sinne yhteentoista vai pitääkö jotain muutakin tehä?
Jotenkin mulla on semmonen tyhmä tunne että siin pitäis tehä vaik mitä muutaki :D
Jelppiä plz, tarjoon virtuaalihampparin sille joka jeesaa

3.5.2010 17:35

jos haluat että pyöräkulkee 120 tai edes lähelle nii suosittelen suosiol vaihaa mallia, ainakin jos jotain matkaa haluut isol tiellä ajaa, niin joku nelari kyykky tai joku kastahti vois olla kova sana. En usko että tehari paljon ton cbfän tehoihin vaikuttaa ennemmin ääniin...

4.5.2010 0:08

Thepiikkimies kirjoitti:Btw meneekö Arrowin 2005-2006 putki 2010 SM:Mään?


Se arrowi mitä halviten supermotocenterilt saa, menee kaikkiin näihin luuskiin..

4.5.2010 0:11

Anderson kirjoitti:MILLASTA TEHARIA SIITÄ NYT SITTEN LÄHTIS ETTIMÄÄN HONDA CBF PIIKILLE?
En kuitenkaan haluis että tehot heittäis yli 11kw koska kyttien kans en haluu joutuu huonoihin väleihin :roll:
Mut saako sitä sitte kulkemaan niinkin paljon kovempaa vaan sillä että tehot nousis siitä kaheksan pinnasta sinne yhteentoista vai pitääkö jotain muutakin tehä?
Jotenkin mulla on semmonen tyhmä tunne että siin pitäis tehä vaik mitä muutaki :D
Jelppiä plz, tarjoon virtuaalihampparin sille joka jeesaa


Eli näis matalaviritteisissä nelarimoottoreissa ei ole ns. kuristuksia, jotka vapauttaisivat tehot valloileen.. Pyörä on maximitehoissaan, kun se sieltä tehtaalta tulee ja tehoputket tms. eivät vaikuta pyörän kulkuun milläänlailla.. Äänet toki muuttavat maailmaa ja perseenalla se voi tuntuakkin siten munakkaammalta, mutta tosiasiassa näin ei ole.

7.5.2010 4:22

Decide kirjoitti:
Anderson kirjoitti:MILLASTA TEHARIA SIITÄ NYT SITTEN LÄHTIS ETTIMÄÄN HONDA CBF PIIKILLE?
En kuitenkaan haluis että tehot heittäis yli 11kw koska kyttien kans en haluu joutuu huonoihin väleihin :roll:
Mut saako sitä sitte kulkemaan niinkin paljon kovempaa vaan sillä että tehot nousis siitä kaheksan pinnasta sinne yhteentoista vai pitääkö jotain muutakin tehä?
Jotenkin mulla on semmonen tyhmä tunne että siin pitäis tehä vaik mitä muutaki :D
Jelppiä plz, tarjoon virtuaalihampparin sille joka jeesaa


Eli näis matalaviritteisissä nelarimoottoreissa ei ole ns. kuristuksia, jotka vapauttaisivat tehot valloileen.. Pyörä on maximitehoissaan, kun se sieltä tehtaalta tulee ja tehoputket tms. eivät vaikuta pyörän kulkuun milläänlailla.. Äänet toki muuttavat maailmaa ja perseenalla se voi tuntuakkin siten munakkaammalta, mutta tosiasiassa näin ei ole.


ostaisin kyllä suosiolla jonku nelitahtisen joka menee vakiona jo sen yli satasen, jos virityskokemus rajottuu tuohon mitä se on. ja juu tosiasiahan on se että nelitahtisessa ei se tehari sananmukasesti sitä tehoa tuo merkittävällä tavalla.

7.5.2010 11:56

myykää joku dt X:ään sopiva tehari!! tarjoa yv:llä!

11.5.2010 16:56

Yritin jo ettiä Yamaha XT:hen tehareita muttei mistää tahtonu löyty.
Voisko joku laittaa linkin että mistä saa? Esim. Gianellia?

11.5.2010 17:09

Eipä paljon autan 4-tahtisissa teharit. Tai no, auttaa jos vakioputkessa on kureja ;) Vaihda vaan suosiolla 2-tahtiin jos tehoa haluat :D

15.5.2010 14:26

Pistetääs tänne, jos joku osaisi auttaa.

Shadowin etummaisen sylinterin putken alkukäyrä on saanut hiukan osumaa. Noin 10cm matkalta raapinut maahan kun on kantattu niin pirust. Putki ei vuoda mutta tasanen on. Mites saisi helpointen takaisin pyöreäksi? Pakastimeen ei mahdu ja ulkona on +25-astet. Antakaas hiukan vinkkejä.

Tehoputki Detsiin.

19.5.2010 9:58

Noniin, eli oon aatellu et vois ostaa tehoputken piikkiseen detsiin, joka on x-malli.

Itte en oo hirveesti noitten pyörien kans pelaillu, eikä oo hirveästi tietämystä joten aattelin täällä kysyä.

Elikkäs mitäs putkea ihmiset suosittelee, hinnalla ei niin väliä koska kesätyöt häämöttää ;)

Kiitos ja vastauksia odotellen.

-Henkka

19.5.2010 12:56

Crakken kirjoitti:Noniin, eli oon aatellu et vois ostaa tehoputken piikkiseen detsiin, joka on x-malli.

Itte en oo hirveesti noitten pyörien kans pelaillu, eikä oo hirveästi tietämystä joten aattelin täällä kysyä.

Elikkäs mitäs putkea ihmiset suosittelee, hinnalla ei niin väliä koska kesätyöt häämöttää ;)

Kiitos ja vastauksia odotellen.

-Henkka


Perushyvä noihin on Giannelli/Arrow, jota saa Suomestakin. Vääntää keskeltä ylös hyvin. Jos fygest ei ole kiinni, niin kannattaa katella vaikka Depin putkea. Yläkireä kromiränni siis kyseessä, jonka joutuu vaan tilaamaan ulkomailta.

27.5.2010 19:16

Käykö vanhan dt:n <--03 gianelli uudempaan suoraan?

27.5.2010 20:52

Käy se.