Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

9.3.2008 20:53

Onko Tzr:rässä normaalia ohjauksen keskittäminen, eli tankoa kääntäessä on selvät kynnykset keskiasennon, ja sivujen välillä.

11.3.2008 22:07

Kyllä

11.3.2008 22:23

Uutta maskia asensin, kytkimeltä tulevan vihreän kaapelin eli lähivalot kytkin niihin polttimoihin joihin halusin lähivalot, keltaisen pitkiin ja jokaisesta polttimosta yksi piuha maadoitukseen.

Nyt kun laitan virrat päälle, se tekee aluks normisurinat sillä yvps:llä ja sitte jatkaa sellasta tasaista surinaa hetken, sitte ryhtyy uudestaa säätelemää. No kun laitan kytkimestä valot päälle, surina sammuu eikä missään pala mikään.

Missä on ongelma? :(

Liitännöissä jäi yli yksi lituskainen ruskealla johdolla, yksi lituskainen jollain haalistuneen liilalla johdolla, ja yksi normiliitäntä, naaras. Musta johto vaalealla raidalla.

12.3.2008 21:18

Muuta en sano kuin että ainakin minun pyörässä sähköt on niin sekasin että ei siitä ota selvää... sitä johtoo on metritolkulla enkä varmaan tietäis mihin mikäkin tulee jos kaikki johot irrottais yhtä aikaa :P

16.3.2008 22:38

Torso661 kirjoitti:Muuta en sano kuin että ainakin minun pyörässä sähköt on niin sekasin että ei siitä ota selvää... sitä johtoo on metritolkulla enkä varmaan tietäis mihin mikäkin tulee jos kaikki johot irrottais yhtä aikaa :P


yks paksu johto lähtee maskin takaa ja ohenee, haarautuu perälle päin mentäes. on tullu purettua serkun tzr ja oma dt täysin osii ja toimii sähköt vieläki ;)

17.3.2008 0:07

Elikkäs pari ongelmaa olisi kysyttävänä nyt tuosta pyörästä, oma tzr:ni on siis mallia -93.

1. Miten säädän tuorevoitelun kuntoon? Mistä tiedän milloin on hyvä? Pyörä savuttaa kiihdytyksissä tuhottomasti ja tyhjäkäynnilläkin savua tulee. Miten säädän? Jopa Omistajan-opaskaan ei antanut mulle mitään infoa asiasta...

2. Onko Tzr:in enää YPVS-laitteita missään?? Tuollaisen servo + vaijerit + laippa paketin tarvitsis että sais sinne alakierroksillekin vähäsen edes tehoa...

Kiitos kaikille!!!
Viimeksi muokannut skylane päivämäärä 17.3.2008 13:42, muokattu yhteensä 1 kerran

17.3.2008 0:13

skylane kirjoitti:Elikkäs pari ongelmaa olisi kysyttävänä nyt tuosta pyörästä, oma tzr:ni on siis mallia -94.

1. Miten säädän tuorevoitelun kuntoon? Mistä tiedän milloin on hyvä? Pyörä savuttaa kiihdytyksissä tuhottomasti ja tyhjäkäynnilläkin savua tulee. Miten säädän? Jopa Omistajan-opaskaan ei antanut mulle mitään infoa asiasta...

2. Onko Tzr:in enää YPVS-laitteita missään?? Tuollaisen servo + vaijerit + laippa paketin tarvitsis että sais sinne alakierroksillekin vähäsen edes tehoa...

Kiitos kaikille!!!


ypvs värkkejä voit katella huutonetistä, purkaamoilta esim www.purkuosat.net ja itellä hävis savutus ku vaihto öljyn merkin parempaan ja synteettiseen ;)
kokeilehhan sinäki motulin ester pohjasia kakstahtiöljyjä nii ei karstota, savuta ja haise nii paljoa.

17.3.2008 12:27

Kiitoksia Johani, kokeilen tuota ensiksi, jossei sillä toimi niin sitten saatte valistaa mua tuorevoitelun säädössä! =D

17.3.2008 14:12

Öljypumpussa on merkitm jotka pitää olla kohdistetuna. Sitten shimmiprikkoja kuuluu olla oikea paksuus, olikohan noin 2mm. Pitänee tarkastaa vielä haynesin oppaasta nuo oikeat paksuudet.

17.3.2008 15:01

Selvä homma. Vielä riittäis yks kysymys! :D
Elikkäs, kun YPVS:hän on periaatteessa neljäosainen: Laippa, Vaijerit, Servo, Boksi. Niin mulla on tällä hetkellä pakoaukko lukittuna auki-asentoon. Löytyykö mulla sylinterin sisästä ihan vakiona tuo laippa, vai pitääkö sekin hommata ypvs:n asennuksen yhteydessä?

Valitettavasti nyt en pääse pyörään käsiksi kun talvivarasto on kaukana, niin täältä kysyin. Toivottavasti osaatte vastata! =)

17.3.2008 18:47

YPVSn akseli sulla pitäis pytyssä olla kiinni eli sitä sun ei tarvi ostaa.

18.3.2008 22:16

mites tota kun itellä on paskana se ypsvsn akselin kohta siitä en saa lukittua sitä joten se pyörii siellä kun hullu pytyssä että välillä kierroksia antaa kunnolla ja välillä ei. Miten sen sais sieltä pois? tuleeks ihan helpolla kun ottaa pytyn irti ja mitä haittoja siitä on?

18.3.2008 22:35

partsu kirjoitti:mites tota kun itellä on paskana se ypsvsn akselin kohta siitä en saa lukittua sitä joten se pyörii siellä kun hullu pytyssä että välillä kierroksia antaa kunnolla ja välillä ei. Miten sen sais sieltä pois? tuleeks ihan helpolla kun ottaa pytyn irti ja mitä haittoja siitä on?


kuulemma ottaa kierroksia ku apina jos sen poistaa.. :D
ja pyttyy ei tarvi irrottaa..:D

19.3.2008 0:43

dj_casanova kirjoitti:
partsu kirjoitti:mites tota kun itellä on paskana se ypsvsn akselin kohta siitä en saa lukittua sitä joten se pyörii siellä kun hullu pytyssä että välillä kierroksia antaa kunnolla ja välillä ei. Miten sen sais sieltä pois? tuleeks ihan helpolla kun ottaa pytyn irti ja mitä haittoja siitä on?


kuulemma ottaa kierroksia ku apina jos sen poistaa.. :D
ja pyttyy ei tarvi irrottaa..:D


tai sitte ei. sinne jää semmone ontto tila "hukka putki" ja pakoäänet kuuluu kummaltaki puolen akselia

19.3.2008 17:54

Osaisiko kukaan sanoa mikähän tuota minun tessua vaivaa? Ei lähde millään käyntiin, oon kokeillu polkee, työntää monesti. Kyllä se toimi vähän aikaa sitte, mutta nyt ei.
Bensaa saa ja kipinää antaa ja tänään koitin uudella tulpallakin niin ei yritäkkää. Neuvoja kiitos!