Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

12.5.2011 18:22

Isompi suutin kiinni ja samantien takasin mopopuolen tekniikkaosioon kysymään, vuoden päästä uusiks :lol:

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

12.5.2011 20:52

Millasta suutinta teillä on mikuni vm32 kaasarin kanssa (pyöreeluisti), eli tk ja pääsuutin.

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

21.6.2011 21:19

mikä letku tuohon kuulus tulla tuohon imukaulan päällä olevaan juttuun? itsellä varmaa hävinny se letku/osa johon siihen tulee, kun en ainakaan löytänyt mitään mikä siihen sopis, joten väliaikasesti tukin sen. mitä se osa siinä muuten ees tekee mikä ikinä onkaan?

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

21.6.2011 22:03

Peraa_ kirjoitti:mikä letku tuohon kuulus tulla tuohon imukaulan päällä olevaan juttuun? itsellä varmaa hävinny se letku/osa johon siihen tulee, kun en ainakaan löytänyt mitään mikä siihen sopis, joten väliaikasesti tukin sen. mitä se osa siinä muuten ees tekee mikä ikinä onkaan?


http://www.motot.net/wiki/Boost_bottle

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

21.6.2011 22:56

voi perkele kun aikoinaan kun mäxä minulla vielä oli niin oli yamaha ja mx yhtä aikaa levällään, niin luulin et se boost bottle oli siitä mäxästä jokin pakokaasunkierrätysjärjestelmän osa. annoin sen sitten mäxän uudelle omistajalle mukaan kun otin koko järjestelmän irti. ihmettelinkin vielä että mikä se osa oli kun olin siinä mäxän osien mukana ja mihinkään en saanu sitä järkevästi kiinni ja laitoin kuvan tänne ja mäxämiehet sanovat että ois osa sitä pakokaasunkierrätysjärjestelmää... sen siitä saa kun on kaksi pyörää yhtä aikaa levällään pienessä verstaassa ja on vielä hieman päästään laho.

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

5.7.2011 20:59

Mikäköhän tetsarissa on ku YPVS pätkii? Alakierroksilla toimii normaalisti mutta kun nostaa 7k korkeammalle niin alkaa pätkimään. Vaihdoin pyörästä vasta jännitteensäätimen jonka jälkeen ei ollut mitään vikaa. Sitten olin muutaman päivän ajamatta ja silloin huomasin kyseisen vian.

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

5.7.2011 22:13

se yamaha sitten leipoi pari päivää sitten. nyt kun pyörän sain vihdoin kotiini, niin huomasin öljyletkussa helvetinmoisen ilmakuplan ja siinä samalla hetkellä päätin seosvoiteluun siirtyä. mitenkäs tuon öljypumpun saa helpoiten pois käytöstä? vissiin laittamalla yksi letku kiertämään nipalta nipalle ja sinne sitten öljyä? ja kaasarin öljynippa tietenkin tukitaan

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

5.7.2011 23:43

Peraa_ kirjoitti:se yamaha sitten leipoi pari päivää sitten. nyt kun pyörän sain vihdoin kotiini, niin huomasin öljyletkussa helvetinmoisen ilmakuplan ja siinä samalla hetkellä päätin seosvoiteluun siirtyä. mitenkäs tuon öljypumpun saa helpoiten pois käytöstä? vissiin laittamalla yksi letku kiertämään nipalta nipalle ja sinne sitten öljyä? ja kaasarin öljynippa tietenkin tukitaan


detsissä lähti ainaki öljypumppu ja säiliö parilla ruuvilla, ja sitte vaa imukaulasta reikä tukkoonn.. öljypumpun akseli jää pyörimään mutta siinä on stefa tiivistämässä joten ei pitäs ulkopuolelle öljyä vuotaa.

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

7.7.2011 21:04

EDIT: nyt siis tetsari toimii muuten mutta! Sammuu n. 4000rpm kohdalla jos hiljakseen kiekkoja nostaa. jos nostaa nopeesti ylös ja sit laskee niin n. 4500-5000rpm kohalla sammuu, niinku katkasis kipinän tai jotain ku ihan kokonaan häviää.. oisko hajua mitä vois olla??

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

7.7.2011 21:12

jos jollai myydä tyhjää ja hyväkuntosta tezari putkistoo niin laittakkaa yz oisin todella kiinostunut jos edullisesti suan ;) :)

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

7.7.2011 21:54

Huomasin juuri että vanha omistaja oli laittanut jonkun on/off kytkimen ypvs:lle, ja minä olin jännitteensäädintä vaihtaessa hajottanut siitä abikon. Pistin nyt siihen uuden abikon ja ypvs toimii aivan paskasti; se rullaa edestaas oikein vähän kun kierrättää ja kone ei kierrä yli 9k ja pätkii 7k eteenpäin... Kertokaapa vähän mikä voisi olla vikana. Sähköissä joku?

e: niin ja muutenkin sähköt eivät toimi koko kulkupelissä kunnolla, kaasua annettaessa vilkut ja valot räpsivät lujempaa ja virrat päällä ei mitkään valot pala, kun vehje on käynnissä niin silloin kylläkin.

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

8.7.2011 12:39

vltr- kirjoitti:Huomasin juuri että vanha omistaja oli laittanut jonkun on/off kytkimen ypvs:lle, ja minä olin jännitteensäädintä vaihtaessa hajottanut siitä abikon. Pistin nyt siihen uuden abikon ja ypvs toimii aivan paskasti; se rullaa edestaas oikein vähän kun kierrättää ja kone ei kierrä yli 9k ja pätkii 7k eteenpäin... Kertokaapa vähän mikä voisi olla vikana. Sähköissä joku?

e: niin ja muutenkin sähköt eivät toimi koko kulkupelissä kunnolla, kaasua annettaessa vilkut ja valot räpsivät lujempaa ja virrat päällä ei mitkään valot pala, kun vehje on käynnissä niin silloin kylläkin.


Katoppa muuten onko sulake ehjänä? Itellä oli sama et virrat päällä ei palanut mitkään valot ja käynnissäkin erittäin huonosti.
Tohon ypvs:lle en keksi syytä.

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

8.7.2011 17:05

Ei kuulukkaan palaa mitään muuta ku vapaaan ja öljyvalo jos ei ole käynnissä.

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

8.7.2011 17:52

Mpi kirjoitti:
vltr- kirjoitti:Huomasin juuri että vanha omistaja oli laittanut jonkun on/off kytkimen ypvs:lle, ja minä olin jännitteensäädintä vaihtaessa hajottanut siitä abikon. Pistin nyt siihen uuden abikon ja ypvs toimii aivan paskasti; se rullaa edestaas oikein vähän kun kierrättää ja kone ei kierrä yli 9k ja pätkii 7k eteenpäin... Kertokaapa vähän mikä voisi olla vikana. Sähköissä joku?

e: niin ja muutenkin sähköt eivät toimi koko kulkupelissä kunnolla, kaasua annettaessa vilkut ja valot räpsivät lujempaa ja virrat päällä ei mitkään valot pala, kun vehje on käynnissä niin silloin kylläkin.


Katoppa muuten onko sulake ehjänä? Itellä oli sama et virrat päällä ei palanut mitkään valot ja käynnissäkin erittäin huonosti.
Tohon ypvs:lle en keksi syytä.


Sulake oli kunnossa, se oli 40A.... vanhan omistajan asentama. Akusta mittasin 12.20 volttia joka on aivan hyvä, mutta siltikään mikään ei pelaa. Kahta jännitteensäädintä testattu mutta kummallakaan ei pelannut. Mutta nyt kuitenkin eniten huolettaa tuo ypvs, onkohan se boksi paskana? kurkkasin sisälle mutten nähnyt mitään outoa hammasrattaissa ja se sähköpuolikin oli tiptop.

Re: Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

9.7.2011 13:01

Johani kirjoitti:Ei kuulukkaan palaa mitään muuta ku vapaaan ja öljyvalo jos ei ole käynnissä.


Just. Mulla palaa etuvalo ja takavalo kun pistää virrat päälle. :s