Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

9.8.2010 15:05

Mikäs on kun pyörä kulkee hyvin isommilla kierroksilla, mutta röpeltää n. 5k kiekassa, puolikaasulla.
Mutta jos pitää kaasun pohjassa, niin on niinku ei olis mitää. :S

18.8.2010 16:14

Tuohon tzr:ään on tuo gianelli alyttömän hyvä paljon paremmin jaksaa nyt ja mulla on siinä sitten se 190 suutin nii vauhtia tulee ihan mukavasti se 155.sitten kun poijaat puhu niistä kumeista itellä olu 4.0 kumi leveydeltään takana nii se oli hangannu kejuihin nii oli lähellä räjähtää niin vaihdettiiin taakse pirellin 3.75 leveydeltään ja hyvin toimii. Nyt on vaan semmonen ongelma tullut että avain on hävinnyt :D on miten kään mahdollista että penkki menee mitenkään kiinni ilman että avain on penkin lukossa.Saako vielä Yamahalta tilattu uusia avaimia?

19.8.2010 16:05

mulla se penkki menee ainakii kiinni niin, että laittaa sen penkin siihen paikalleen ja sit vaa lyö siihen päälle niin loksahtaa paikoilleen

21.8.2010 10:11

Best_Name_Ever kirjoitti:Mikäs on kun pyörä kulkee hyvin isommilla kierroksilla, mutta röpeltää n. 5k kiekassa, puolikaasulla.
Mutta jos pitää kaasun pohjassa, niin on niinku ei olis mitää. :S



Itellä sama "vika/ongelma", luultavasti johtuu bensan ja ilman seoksest. Alkaa jostai 5k ja loppuu 5,5-6k.

21.8.2010 22:02

Sasos kirjoitti:
Best_Name_Ever kirjoitti:Mikäs on kun pyörä kulkee hyvin isommilla kierroksilla, mutta röpeltää n. 5k kiekassa, puolikaasulla.
Mutta jos pitää kaasun pohjassa, niin on niinku ei olis mitää. :S



Itellä sama "vika/ongelma", luultavasti johtuu bensan ja ilman seoksest. Alkaa jostai 5k ja loppuu 5,5-6k.

taitaa johtua pakoaukon säätimeesä koska 180 suutinhan on liian iso pakoaukon säätimen kiinni ollessa ja sen takia voi tulla tuo röpellys ja kun se aukeaa siinä "öbaut" 6k rupee vetämään kuten pitäisikin. Luultavasti kaikissa tzr:issä on sama "vika" :D

24.8.2010 9:09

Pystyykö tetsarin pytyn ihan porauttamaan, ettei ole mikään kovakromipytty? Mäntiähän siihen saa esim. proxilta 1.5 ylikokoon asti :roll: Itse en noista niinkään tiedä niin jos joku viisaampi voisi vähän valaista asiaa :D

24.8.2010 18:54

mikää kirjoitti:Pystyykö tetsarin pytyn ihan porauttamaan, ettei ole mikään kovakromipytty? Mäntiähän siihen saa esim. proxilta 1.5 ylikokoon asti :roll: Itse en noista niinkään tiedä niin jos joku viisaampi voisi vähän valaista asiaa :D

Tetsarissa on ihan normaali valupytty eli pystyy poraamaan. Jossain vaiheessa kumminkin pakoaukonsäätimen laippa ottaa kiinni asennossa kosketusta männän kanssa joka johtaa männän hajoamiseen. Tietääkseni prox:in männät eivät vielä ota laippaan kiinni :)

28.8.2010 11:48

Jos joku tarvii hyväkuntoista gianellia tessuunsa nii YV:tä. Ei siis ilmaiseksi ;D

Ja olis muute 90 tessu kokonaan myynnis: http://irc-galleria.net/user/Jonsere_D/ ... /120908551

15.9.2010 13:27

Mikä vois olla vikana tetsarissa kun kone pitää omituista kahisevaa ääntä käydessään?

15.9.2010 16:09

Mahdollisesti jompikumpi runkolaakeri tai kiertokangen ala/yläpään neulalaakeri. Kone auki ja tutkimaan, suosittelen korjaamaan välittömästi niin säästyt suuremmilta vahingoilta.

17.9.2010 15:15

Tarvitseeko tetsariin tehdä mitään jos vaihtaa vakio sylinterin tilalle athenan 170cc? :)
Vahvistaa alakertaa tai jotain vastaavaa? :s

17.9.2010 17:58

Mpi kirjoitti:Tarvitseeko tetsariin tehdä mitään jos vaihtaa vakio sylinterin tilalle athenan 170cc? :)
Vahvistaa alakertaa tai jotain vastaavaa? :s

Kaasarin ku laitat isommaks ja säädät ni hyvä tulee ;) Alakertaan ei tartte koskee.

17.9.2010 20:08

jerbona kirjoitti:
Mpi kirjoitti:Tarvitseeko tetsariin tehdä mitään jos vaihtaa vakio sylinterin tilalle athenan 170cc? :)
Vahvistaa alakertaa tai jotain vastaavaa? :s

Kaasarin ku laitat isommaks ja säädät ni hyvä tulee ;) Alakertaan ei tartte koskee.


Ok kiitos tiedosta. ;) :P

Pohdintaa

19.9.2010 18:33

Voiko rikkinäinen jännitteensäädin vaikuttaa YVPS:än toimintaan? Ja siis oletan jännitteensäätimen olevan rikki sillä logiikalla että mikään sähköistä ei toimi niinkuin pitäisi vaan päinvastoin eli torvi ei toimi muuta kuin korkeilla kierroksilla, valot himmenevät heti kun kierrokset nousevat yli kolmeen tonniin ja torven/vilkun päällä pitäminen kasvattaa valotehoa, vilkut vilkkuvat vain alakierroksilla (ja silloinkin vaihtelevaan tahtiin, muutoin ne vain palavat), mutta sytytys toimii täysin normaalisti ja akkukin ainakin pitäisi olla toimiva.

20.9.2010 21:28

Zaleva kirjoitti:Voiko rikkinäinen jännitteensäädin vaikuttaa YVPS:än toimintaan? Ja siis oletan jännitteensäätimen olevan rikki sillä logiikalla että mikään sähköistä ei toimi niinkuin pitäisi vaan päinvastoin eli torvi ei toimi muuta kuin korkeilla kierroksilla, valot himmenevät heti kun kierrokset nousevat yli kolmeen tonniin ja torven/vilkun päällä pitäminen kasvattaa valotehoa, vilkut vilkkuvat vain alakierroksilla (ja silloinkin vaihtelevaan tahtiin, muutoin ne vain palavat), mutta sytytys toimii täysin normaalisti ja akkukin ainakin pitäisi olla toimiva.

ootko sulakkeen kattonu ehjäks?