Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

6.7.2010 20:50

TIlannekatsaus: itelläni oli siis 200 suutin kiinni vapari-ilmansuodattimen(pipercross) kans ja kun muka kuuntelin, että josko se kenties saattaisi vähän laihalla käydä niin kokeilin huvikseni 240 suutinta, kun sattui iteltäni löytymään ja se muuten oli minulle ainakin aivan liian iso. Röpeltää aivan kamalasti eikä vedä edes piikkiä yhtään.

7.7.2010 0:05

Höspö kirjoitti:Oliko vanha mäntä sulanut keskeltä ja kyljistä kunnolla jumiin, vai pelkästään imupuolelta, ja mennäänkö pyörän kanssa seosvoitelulla?

Jos pyörä ei saa öljyä ottaa ensimmäisenä osumaa imupuoli sylinteristä+männästä, ja tehoista häviää ajon aikana oikeesti n. 5heppaa kun mäntä hieroo tuttavuutta sylinterin kanssa.

Mulla ei ollut öljypumppu ilmaantunut rempan jälkeen kunnolla niin tehot hävisi kiihdyttäessä täysin, pyörä toimi kyllä ajaessa kotiin mutta pytty irrotettuna löytyi hienot naarmut :eek:

Roskakin saattaa katkaista öljynsaannin jos pumppua ei ole muuten sorkittu. Jos vanha mäntä meni tosta syystä menee taiwanilainen aika varmasti samalla tavalla/pahemmin jos ei vikaa korjata.


Vanhasta männästä meni siis ensin ylempi männänrengas pakoaukon kohdalta paskaks ja kalvoi pienen kolon männänrengasurien väliin. Ja tänään avasin koneen niin sieltä löytyi paskana olevat männänrenkaat. Kaveri oli koittanu tehdä mielestänsä hauskaa jekkua ja kääntäny YPVS laippaa 180° ja polttanu männänrenkaat... :paha:

8.7.2010 22:03

hienoohienoo. Iteltä löytyy kotoo tezarin pytty, ja taiwanmäntä. Joskus ostin ne rompetorilta ja myyjä sanoi, että setillä oli ajettu vaan 200km, ja taiwanista oli pettäny pakopuoli. Männänlaelta vähän murentunu, ja sitten männänrenkaiden väli murentunut, ja männänrenkaatkin murentunu. Ypvs ei ollut rikkoutumiseen osallinen, ilmeisesti ne männät ovat vain melkoista kuraa.

Kierrokset pätkivät...

9.7.2010 0:05

Mulla on TZR:ässä sellanen ongelma, että se pätkii kierroksia aivan ku siinä ois jonkin sortin kierrostenrajoitin, mutta sellaista siinä ei tietääkseni ole. Kierrokset tökkäävät n. 8000-9000 kierroksen paikkeella ja voima ja teho katoaa koneesta. Olen käynyt kaikki sähköjohdot läpi. Olen uusinut liittimiä, johtoja, vaihtanut tulpan, CDI boksin, sen anturin joka tulee magneeton viereen, puolan, staattorin ja akun. Mutta ongelma pysyy silti samana. Kaasarissa suutin on 200:nen ja vakio ilmanpuhdistaja on käytössä.

9.7.2010 4:16

ei kukaan vois ottaa kuvaa tezzusta et miten sen kytkinvaijeri menee siihen kytkimeen kiinni ku mä tavallaan unohin miten se menee :D

9.7.2010 7:50

^^tömppä^^ kirjoitti:Mulla on TZR:ässä sellanen ongelma, että se pätkii kierroksia aivan ku siinä ois jonkin sortin kierrostenrajoitin, mutta sellaista siinä ei tietääkseni ole. Kierrokset tökkäävät n. 8000-9000 kierroksen paikkeella ja voima ja teho katoaa koneesta. Olen käynyt kaikki sähköjohdot läpi. Olen uusinut liittimiä, johtoja, vaihtanut tulpan, CDI boksin, sen anturin joka tulee magneeton viereen, puolan, staattorin ja akun. Mutta ongelma pysyy silti samana. Kaasarissa suutin on 200:nen ja vakio ilmanpuhdistaja on käytössä.


vakioputsarille ~180 on sopiva. kokeile pikkusen avartaa siitä putsarista niitä pullon kauloja, eli sisäänmenoreikiä, irrottaa se kansi ja ajaa ?

9.7.2010 11:54

mulla oli iha samat oireet, ku oli kampikammiossa vettä. ei välttämättä oo nyt samasta ongelmasta kyse, mutta päätin mainita

10.7.2010 17:37

Johani kirjoitti:
^^tömppä^^ kirjoitti:Mulla on TZR:ässä sellanen ongelma, että se pätkii kierroksia aivan ku siinä ois jonkin sortin kierrostenrajoitin, mutta sellaista siinä ei tietääkseni ole. Kierrokset tökkäävät n. 8000-9000 kierroksen paikkeella ja voima ja teho katoaa koneesta. Olen käynyt kaikki sähköjohdot läpi. Olen uusinut liittimiä, johtoja, vaihtanut tulpan, CDI boksin, sen anturin joka tulee magneeton viereen, puolan, staattorin ja akun. Mutta ongelma pysyy silti samana. Kaasarissa suutin on 200:nen ja vakio ilmanpuhdistaja on käytössä.


vakioputsarille ~180 on sopiva. kokeile pikkusen avartaa siitä putsarista niitä pullon kauloja, eli sisäänmenoreikiä, irrottaa se kansi ja ajaa ?


Jaa,a. Enpä oo kokeillukkaa. Pitää kokeilla. Jos se toimii niin paremmin niin mitä putsaria suosittelette TZR:ään? Pipercross?

Fatbar TZR:ään

10.7.2010 17:39

Kuka tietää onko TZR:ään minkää laisia korvakoita että saisin fättiksen kiinni siihen? Vai pitäähö mulla vaan porata reikiä siihen kruunuun että saan stongan kiinni?

10.7.2010 21:05

paljos tein tetzari kiertäää ja millasis vireis on? nii itellä on sellane ongelma ku ei kierrä ku 10. asti ku koittaa vaik huippuja

11.7.2010 2:25

dopperi kirjoitti:ei kukaan vois ottaa kuvaa tezzusta et miten sen kytkinvaijeri menee siihen kytkimeen kiinni ku mä tavallaan unohin miten se menee :D


Ei siinä mulla itellä ainakaa mee mitää korvakoita. Laitat sen vaijerin vaan sillälailla, että se ei tartu mihinkään ja on mahdollisimman suorassa. Eihän se tietenkään niin ole hyvä, että se kuitenkin roikkuu ihan sivulla. :)

11.7.2010 11:45

Masa__ kirjoitti:paljos tein tetzari kiertäää ja millasis vireis on? nii itellä on sellane ongelma ku ei kierrä ku 10. asti ku koittaa vaik huippuja

kiertää sinne 12 asti ajossa ja vireinä on varmaan micronin putki ja isompi kassu

11.7.2010 13:09

^^tömppä^^ kirjoitti:
dopperi kirjoitti:ei kukaan vois ottaa kuvaa tezzusta et miten sen kytkinvaijeri menee siihen kytkimeen kiinni ku mä tavallaan unohin miten se menee :D


Ei siinä mulla itellä ainakaa mee mitää korvakoita. Laitat sen vaijerin vaan sillälailla, että se ei tartu mihinkään ja on mahdollisimman suorassa. Eihän se tietenkään niin ole hyvä, että se kuitenkin roikkuu ihan sivulla. :)


Sylinterin kytkinvaijerin puolen oikeaan pulttiin tulee "ohjaus" ja eräänlainen stoppari vaijerille. Ihmeellistä tosin, miten TZR:ssä vaijeri menee koneen vasemmalle puolelle vaikka itse kytkin on ihan muualla.

11.7.2010 16:55

Saiskos nyt jonkun selkeen suomenkielisen ohjeen et mites tota öljypumppuu säädetään? Saa vähä liikaa öljyy ni pitäs säätää mut mä en kyl keksiny et mite onnistuis. Haynesin kirjast koitin kattoo mut vitut mä mitää tajunnu.

12.7.2010 22:22

Sasos kirjoitti:Saiskos nyt jonkun selkeen suomenkielisen ohjeen et mites tota öljypumppuu säädetään? Saa vähä liikaa öljyy ni pitäs säätää mut mä en kyl keksiny et mite onnistuis. Haynesin kirjast koitin kattoo mut vitut mä mitää tajunnu.

säädät siit vaijerista niin et se tappi on kahen merkin välis