Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

28.6.2010 23:27

Mulla ainakin on männän päällä aina lukenut se ylikoon koko, vissiin se sit vakio on kerta ei lue. Äkkiähän sen työntömitalla tarkistaa? ;)
Tulpanhan kuuluu olla kahvin ruskea/ vaalean ruskea. Tosin nykyisin bensan seassa ei ole lyijyä, joten sen mukaan ei seoksista voi olla varma.

29.6.2010 15:52

Joo okei kiitos infosta :)
joo työntömitalla sen voi mitata mut ei satu nyt olee sellaista :D eli sitten se on juuri sen värinen kuin pitääkin, tulppa siis :P

29.6.2010 23:53

Mulla oli ainakin kun tönärillä mittasin niin Yamahassa 56,65mm mäntä joka on moposportin mukaan 0,25mm ylikokoa eikä männästä löydy mitään merkintöjä. Helman sisältä löytyi kyllä teksti "Made In Japan".

Mites Yamahan öljypumppua pystyy säätämään? Vaijerin säätö ei auttanut mitään. Katselin öljypumppua ja tulin siihen tulokseen, että ainut josta voi säätää on öljypumpun päältä löytyvä pultti. Ja sitten vielä, että olen hommaamassa tuollaista Giannelin teharia ja ajattelin kysyä, että onko hintaansa nähden kannattava ostos tehojen puolesta? Tällä hetkellä 15-45 välit, Bilteman vaparisuodatin ja ilmeisesti #180 suutin (En ole ihan varma, mutta eikös tämä ole TT -suutin?)

30.6.2010 0:39

Masuli- kirjoitti:Mulla oli ainakin kun tönärillä mittasin niin Yamahassa 56,65mm mäntä joka on moposportin mukaan 0,25mm ylikokoa eikä männästä löydy mitään merkintöjä. Helman sisältä löytyi kyllä teksti "Made In Japan".

Mites Yamahan öljypumppua pystyy säätämään? Vaijerin säätö ei auttanut mitään. Katselin öljypumppua ja tulin siihen tulokseen, että ainut josta voi säätää on öljypumpun päältä löytyvä pultti. Ja sitten vielä, että olen hommaamassa tuollaista Giannelin teharia ja ajattelin kysyä, että onko hintaansa nähden kannattava ostos tehojen puolesta? Tällä hetkellä 15-45 välit, Bilteman vaparisuodatin ja ilmeisesti #180 suutin (En ole ihan varma, mutta eikös tämä ole TT -suutin?)


Jos olet mitannut sen männän renkaitten yläpuolelta niin ei se siitä näytä oikeata tulosta, koska mäntä on "kartio" ja kapenee ylöspäin mentäessä

Itse en ole yamahan öljypumpuista perustanut. Olen aina heittänyt ne mehtään :)
Pistänyt hyvä mies isompi suutin! Mulla on tt, pipercross ja suutin 210.
Tt suutin on 180 ja kuristus suutin on 170

30.6.2010 16:36

Y.P.V.S.:ssästä uupuu mulla niin paljon osia, että sen saisi toimintakuntoon, että jää laittamatta. Tämä on tällainen hupipyörä, ei tarvi olla niiin justiinsa :) Saisinhan jo ajaakin niin isoa pyörää, kuin haluan. Ensikesäksi olisikin tarkoitus laittaa sellainen 'iso pyörä'. Saa nähdä mikä on tämän kohtalo sitten.
Tosiaan itelleni laitoin 200 suuttimen, katsotaan miten pelittää, kunhan saadaan pyörä käyntikuntoon. Hyi kamala olisi katsastuskin vielä edessä :s

armoton vitutus

30.6.2010 18:12

Mikähän helvetti on ku keulaa huollan ja toisesta keulaputkesta ei lähe liukuputkea paikallaan pitävä pultti millään irti, kun pidän kiinni liukuputkesta, alempi osa ruuvipenkis ja väännän nii pyörii vissii se sisin osa siel vaa? Onko muuta vaihtoehtoa ku ostaa uus?

30.6.2010 18:25

kokeile painaa se liukuputki mahollisimman alas ja kokeile sitten pyörittää sitä

30.6.2010 20:53

Kiitti neuvost onnistu heti!

30.6.2010 21:23

Heips, ei kellään olis myydä pyttyä tarzanii? omaa sen verran porailtu et ei mitään laatumäntiä enää sisälle saa, eli ainut vaihtoehto olis kiinan männät ja niistä aion pysyä kaukana. :|

30.6.2010 22:04

Mulla on 2 tai 3 ylimääräistä mut niissä ei oo ypvs akselia varmaan ja en osaa sanoa et missä kunnossa ne on ku eivät mulla täällä kotona ole.. pitää kattoa et kehtaisko niitä myydä kellekkään ;p

30.6.2010 22:48

Agua kirjoitti:Jos olet mitannut sen männän renkaitten yläpuolelta niin ei se siitä näytä oikeata tulosta, koska mäntä on "kartio" ja kapenee ylöspäin mentäessä

Itse en ole yamahan öljypumpuista perustanut. Olen aina heittänyt ne mehtään :)
Pistänyt hyvä mies isompi suutin! Mulla on tt, pipercross ja suutin 210.
Tt suutin on 180 ja kuristus suutin on 170


Mittaan männän aina melkein helmasta. Oli sopiva mäntä, onneksi. Eikä tarvitse isompaa suutintak un mitään merkkiä laihalla käynnistä ei ole, röpöttää keskikierroksilla hieman... :roll:

1.7.2010 0:40

jynsered kirjoitti:Mulla on 2 tai 3 ylimääräistä mut niissä ei oo ypvs akselia varmaan ja en osaa sanoa et missä kunnossa ne on ku eivät mulla täällä kotona ole.. pitää kattoa et kehtaisko niitä myydä kellekkään ;p

Okei, mut jos vaa viittiit käydä vilkasees olisko jotain myyntikuntosia eikä mitään ihan loppuun asti porattuja tai muuten rikkinäisiä.. ja en usko et toi ypvs akseli olis mikää ongelma, ku eiköhän toiki sinne sovi mikä mulla nykysinki kiinni ;) Mut jatkot yv:llä.

takajarrusatula

1.7.2010 16:54

Neuvotkaas meikä ku en saa vännettyy jarrusatulan mäntiä tarpeeks levällee et sais uudet jarrupalat kii nii pitäskös aukasta koko satula vai riittääkkö esim ilmaruuvien aukaseminen?

1.7.2010 18:11

Avaa ilmaruuvia vähäsen samalla kun puristat mäntiä sisään. Voi olla että pääset ilmaamaan jarrun, voi olla ettei tarvi.

1.7.2010 20:02

nippuside kirjoitti:Neuvotkaas meikä ku en saa vännettyy jarrusatulan mäntiä tarpeeks levällee et sais uudet jarrupalat kii nii pitäskös aukasta koko satula vai riittääkkö esim ilmaruuvien aukaseminen?


Varmaankin paras neuvo on väkivalta. Itse kokeilin takajarrusatulaan vaikka mitä mutta toisen puolen mäntä oli sen verran jumissa että ei tuntunut liikkuvan mitenkään. Ruosteenpoistoainetta ja ruuvipenkki (hellävaroen herkkiä osia) kyllä sen lopulta sai. Ilmatahan siinä joutui ja sekin oli vähän työn ja tuskan takana kun tämä kehitti alipaineen takajarrunestesäiliöön.

Vaihdoin tänään YPVS:n vaijerit entisten tilalle, toinen vanhoista kun katkesi ja sinne hävisi tehopiikki (venttiili ei auennut). Säädin venttiilin "oikeaoppisesti", siis katsoin että virrat päälle laittaessa servo käyttää venttiiliä merkin kohdalla ja jättää sen sinne polkaisun ajaksi. Nyt pyörä tuntuu aika tykiltä entiseen verrattuna mutta äänet muuttuivat tukkoisemman kuuloisiksi. Entiset äänet olivat vähän kovemmat ja "raikkaammat".

Onkohan mahdollisesti ypvs-venttiilissä tuo kohdistusmerkki nyt vikapaikassa, sehän on ikäänkuin klo 12:ssa TZR:ssä. Vanhat vaijerit näyttivät käyttäneen venttiiliä jossain klo 2-4 paikkeilla kun nyt ollaan klo 12-2 välillä. Miten on teillä?