Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

21.6.2010 19:59

tolonext kirjoitti:Mitä muuta pitäs tessuun laittaa jos meinaa gianellin kiinni pistää muutakun suutinta ja minkä kokonen?


Vapaammin hengittävästä ilmansuodattimesta ei liene olisi haittaa ainakaa, mutta kunhan nyt sen suuttimen ainakin vaihdat. Selailin tämän topicin alkupuolta jonkin aikaa sitten ja siellä puhuttiin jostain 200-250 suuttimesta, en muista mikä se tarkka koko oli joka mainittiin. Itellä toisessa kaasuttimessa, joka tzr:ni mukana tulleen osakasan seassa oli, on 240 suutin. Itse koittaisin 240:stä jos tehari olisi.

21.6.2010 21:33

tunman kirjoitti:Jooh tuota sain tarzanista nyt tässä viikonlopun aikana keulan stefat vaihdettua, mutta kysymys kuuluukin että mites saan sinne öljyt laitettua kun yläpäästä on niitä korkkeja hankala avata. :roll: Joku vissiin tais jossain kohtaa mainitakki että sieltä alaruuvista vois injektio ruiskulla laittaa mut ite en kyllä saanu mitenkää onnistuu vaan kaikki öljyt tuli samantien ulos mitkä sisään sai. :s

Tarttis saada mahdollisimman pian vastausta.. pitäis saada vehje pian jo liiketeeseenki :P Ja kohta tulee briteistä osaakin mitä saa alkaa asentelemaan eli eli.. kiirettä pitää ja sit pitäis vielä töissäkin kädä, ei meinaa aika millään riittää. Kiiitoksia vaan kovasti jos joku nyt vaan vaivautuis auttaan :nolo:

21.6.2010 22:37

Ite ainakin otin ihan vaan sieltä alhtaalta (ihan pumpun pohjasta) sen kuusiokolopultin pois ja kaadoin sieltä öljyt sisään... :roll:

21.6.2010 22:53

Aaa.. eli oot ottanu pumput kokonaan irti, seelvä. Eli ei muuta ku irrottaa ne liukuputketkin sitte vaa ja täyttää öölit niinku säki. :lol:

21.6.2010 23:42

mitäs voin tehä mun tetzarille ku kulkee sellain 130km/h mut sitku heittää kutosen päälle ei jaksa vääntää
mut en laita pienempää eturatasta

22.6.2010 0:27

Virittää sitä? :lol: no vaiha sit isompi takahammas ratas...
Jos pyttyä ei ole porattu pitkään aikaan niin voi olla jo sen verran väljä että ei riitä enää vääntö

22.6.2010 16:20

tolonext kirjoitti:Mitä muuta pitäs tessuun laittaa jos meinaa gianellin kiinni pistää muutakun suutinta ja minkä kokonen?


Mulla on tetsarissa vieläkin se vakio suutin eli 180 ja kiinni on gianelli tehoputki. Vois itekkin vaihtaa siihen isomman suuttimen täs kesänaikana. :)

22.6.2010 18:41

Minulla giannellin kanssa 190 ja hyvin toimii.

22.6.2010 23:40

jynsered kirjoitti:Minulla giannellin kanssa 190 ja hyvin toimii.


Paljon sulla kulkee gianellin kanssa? Kumpi nyt olisis parempi se 190 vai 240 niin kuin joku mainitsi ensin? :D

23.6.2010 15:40

No ei se nyt mene ku 140.. 15 piikkinen eturatas eli 1 pienempi ku vakio.. kiihtyy paremmi ku tuuppaa olee sen verra väljä kone jo.. kuha toimii nii pääasia :P

ja kerta täysteho suutin on 180, ja teharin kans pitää olla n. 10# isompi nii mulla on toi 190.. 240 varmaa sit jos on esim pipercross. tietysti yksilöllistä, mutta tuntuu kyllä 240 sen verra isolta jos on vakioputsari että epäilen sitä.

23.6.2010 20:48

Onko siinä vakio kaasarissa ne kierteet 5 vai 6 milliset? ja onko se suutin kuuskantti?

24.6.2010 20:23

tolonext kirjoitti:Onko siinä vakio kaasarissa ne kierteet 5 vai 6 milliset? ja onko se suutin kuuskantti?


Vakiokaasarin - Mikunin - suutin on kuuskantti. Se joku 240 suutin tosiaan vapaasti hengittävän suodattimen kanssa.

24.6.2010 22:58

oks gianellillä suurta merkitystä?? ja mist saa halval?

25.6.2010 10:14

Masa__ kirjoitti:oks gianellillä suurta merkitystä?? ja mist saa halval?

Ottaa äkäsemmin kierroksia ja kiihtyy ehkä paremmin kun vakioputkella mutta äänet on sitten kun tehariderbillä ilman änkkää...

25.6.2010 15:12

Kukaan ei tosiaan muka tiedä mihin siitä muovisesta valkosesta nipasta kaasarissa kuuluisi lähteä letku vai onko sekin ylivuotoletku?